CUPRA Terramar mění definici SUV z hlediska emocí, sportovních výkonů a designu
- Praha, 10-09-2024 - V roce 2018 se zrodila nová odvážná značka, jejíž pevné základy tvoří kombinace emocí, designu a sportovního ducha. Tím začal příběh značky CUPRA, která se představila světu na závodním okruhu Terramar v přímořském městě Sitges nedalo Barcelony.
- Dnes, o šest let později, propůjčil tento emblematický závodní okruh svůj název nejnovějšímu protagonistovi značky pro novou éru, nedávno představenému modelu CUPRA Terramar.
- Nové sportovní SUV značky CUPRA je konečně zde jako výsledek cesty, během níž se ambice stala realitou.
- Šéfdesignér značky CUPRA Jorge Diez dává nahlédnout za oponu vzniku nového modelu, který mění definici SUV z hlediska emocí, sportovních výkonů a designu.
Odkud jako designéři čerpáte inspiraci při navrhování automobilu, jakým je CUPRA Terramar?
Pro někoho je design podřízen funkci, ale podle nás je výsledkem emocí. V tomto smyslu se u značky CUPRA vždy snažíme inspirovat svět z Barcelony. S tímto modelem, který má ve svém názvu slova "terra" (země) a "mar" (moře), jsme se však posunuli ještě dál. Inspiraci, kterou jako designéři při své práci využíváme, pochází nejen z ohromujícího architektonického a designového ducha Barcelony, ale také z vlivu středomořské kultury plné života a silného charakteru lidí žijících v tomto regionu. Spojením uvedených faktorů s naší filozofií v oblasti designu jsme dosáhli autentičtějšího vyjádření. Naším cílem bylo položit důraz na místo, kde se pevnina setkává s hrubou, živelnou sílou moře.
Terramar svými rozměry vyčnívá, aniž by však kvůli tomu obětoval sportovní proporce. Jak jste toho dosáhli?
Výzvám jdeme s radostí vstříc. Soutěživost máme ve své DNA. A stejně jako v Poháru Ameriky, druhé místo pro nás není alternativou. Platí to i pro náš design. Proto jsme vytvořili automobil v podobě, která patří na trhu mezi nejžádanější: SUV dlouhé 4,5 metru s odvážným a sebevědomým designem. Chtěli jsme v něm zkombinovat výšku a větší rozměry, které jsou pro vozy SUV typické, se svalnatým pojetím a vysoce kontrastními liniemi, jež jsou pro naše sportovní designy charakteristické. Například příď má dlouhou, vysoko umístěnou kapotu, z níž vyzařuje hrdost a odhodlání a jejíž tvarové řešení do V směřujícího ke spodní části masky chladiče zvyšuje dynamiku. Záď vozu kulminuje silnou ramenní oblastí dodávající vozu odvážný charakter. Celkový dojem tak utváří dokonalá souhra linií a ploch.
Co tyto linie a plochy vyjadřují?
Tvary modelu CUPRA Terramar hovoří samy za sebe. Prezentují silný charakter, který vyjadřuje odhodlání a soustředěnou pozornost. Linie jsou kombinovány se smyslnými plochami, v jejichž designu se zrcadlí náš emocionální duch a lidská inspirace. Ve spodní zóně bočních ploch jsme vytvořili pomyslnou vlnu v podobě smyslně stoupající linie, která připomíná vlnu, jež zvedá vůz vzhůru a dodává mu jedinečný charakter. Souhrou výrazně definované přídě s nápadnými tvary žraločího nosu a zádě s ostrou hranou, pod níž následuje plocha s negativním sklonem, vzniká dojem silného napětí.
Čím CUPRA Terramar přispívá k evoluci designu značky CUPRA?
CUPRA Terramar posouvá emoce až do krajnosti svým odvážným designem, sportovními proporcemi a charakteristickým odhodlaným vzhledem. CUPRA se svým nejnovějším modelem současně vstupuje do jednoho z nejrychleji rostoucích segmentů v Evropě. Terramar přebírá nový designový styl značky CUPRA, který ztělesňuje její plně rozvinutou DNA. To je patrné například u detailů v odstínu mědi nebo charakteristických očí značky tvořených třemi trojúhelníky, které dodávají vzhledu sebejistotu. Výsledkem je toto mimořádně emocionální sportovní elektrifikované SUV s ohromujícím designem inspirovaným Barcelonou.
CUPRA je nekonvenční značka, která kombinuje emoce, elektrifikaci a sportovní výkony, aby z Barcelony inspirovala svět. Značka CUPRA, založená v roce 2018, se stala jednou z nejrychleji rostoucích automobilových značek v Evropě. CUPRA má síť specializovaných prodejních míst po celém světě.
Značka CUPRA dosáhla v roce 2023 nového prodejního rekordu s více než 230 000 dodanými vozy. CUPRA dokazuje, že elektrifikace a sportovní vlastnosti se vzájemně dokonale doplňují. Každý nově uvedený model s vyzývavým a originálním designem je novým milníkem, který definuje charakter značky: CUPRA Ateca, jedinečný model ve svém segmentu; CUPRA Leon, první elektrifikovaný model díky plug-in hybridnímu pohonu; CUPRA Formentor, první model vyvinutý exkluzivně pro značku CUPRA a její dosud nejprodávanější model; a CUPRA Born, první 100% elektromobil značky.
Značka CUPRA je oficiálním automobilovým partnerem fotbalového klubu FC Barcelona, kterému zajišťuje jeho mobilitu, prémiovým sponzorem globálního seriálu padelových turnajů World Padel Tour a oficiálním sponzorem klubu Finetwork KOI, který se účastní elektronických sportů. CUPRA je hrdým účastníkem závodního seriálu pro elektricky poháněné monoposty Formule E. Kmen CUPRA je tvořen týmem ambasadorů, kteří chtějí být hnací sílou změny. Mezi jeho členy patří mimo jiné filmový režisér J. A. Bayona, nominovaný na Oscary, jezdec Formule E Lucas Di Grassi, pouliční umělec TvBoy, držitelé zlatých olympijských medailí Adam Peaty a Saúl Craviotto, německý fotbalový brankář Marc ter Stegen a fotbalistka Alexia Putellasová, která již dvakrát v řadě získala ocenění Ženský zlatý míč a Best FIFA Award.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.