Roland Villinger vedoucím Podnikové a produktové strategie
Roland Villinger (55) bude od 1. června 2021 vedoucím nově vytvořeného útvaru Podnikové a produktové strategie ve společnosti Škoda AUTO.
Roland Villinger bude od 1. června 2021 vedoucím nově vytvořeného útvaru „Podnikové a produktové strategie“ ve společnosti Škoda AUTO. Česká automobilka slučuje útvary „Rozvoj společnosti a digitalizace“ a „Produktová strategie a management modulů“, aby spojením dvou hlavních témat budoucnosti naplno využila všech synergií. Andre Wehner, dosavadní vedoucí útvaru „Rozvoj společnosti a digitalizace“, převezme od 1. června 2021 funkci Chief Information Officer (CIO) značky MAN. Guido Haak, dosavadní vedoucí útvaru „Produktová strategie a management modulů“, odchází na vlastní žádost z koncernu Volkswagen.
„Sloučením útvarů ‚Rozvoj společnosti a Digitalizace‘ a ‚Produktová strategie a management modulů ‘ zároveň slučujeme dvě témata budoucnosti a vytváříme tak synergie. Velice mě těší, že v osobě Rolanda Villingera na tuto novou pozici získáváme manažera s mezinárodními zkušenostmi a uznávaného odborníka v oblasti digitalizace. Současně srdečně děkuji Andre Wehnerovi a Guido Haakovi za vykonanou práci. V uplynulých letech podstatným způsobem přispěli k úspěchům společnosti Škoda AUTO,“ uvedl Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti Škoda AUTO.
Roland Villinger na své poslední pozici řídil realizaci strategie koncernu Volkswagen, předtím byl dva a půl roku vedoucím oddělení Strategie společnosti AUDI. Roland Villinger vystudoval ekonomii a organizační psychologii na univerzitě v Mnichově a finance na University of Cambridge v Anglii. Tam také později promoval v oboru mezinárodní marketing a M&A. V letech 1991 až 2016 Roland Villinger pracoval pro poradenskou společnost McKinsey v Evropě, Asii a v USA, od roku 2005 na pozici Senior Partner a položil základy působení společnosti v Thajsku či oblasti Indočíny. Řídil aktivity divize McKinsey Operations v asijsko-pacifickém regionu a působil také jako ředitel jihokorejské pobočky v Soulu nebo v americkém Silicon Valley. V říjnu 2016 nastoupil na pozici Chief Strategy Officer a Chief Digital Officer ve společnosti AUDI. V této funkci řídil aktivity automobilky, související s digitalizací a současně odpovídal i za strategii společnosti. Od roku 2019 vedl Řízení realizace strategie koncernu Volkswagen.
Andre Wehner v uplynulých pěti letech ve společnosti Škoda AUTO řídil útvar Rozvoj společnosti a digitalizace, předtím byl více než tři roky Chief Information Officer české automobilky. Pod jeho vedením učinila společnost důležité kroky v oblastech digitalizace, služeb souvisejících s mobilitou, konektivity a managementu inovací. Do jeho gesce spadalo mimo jiné i vybudování Škoda AUTO DigiLabu v Praze, který jako digitální jednotka vyvíjí nová řešení mobility. DigiLab se mezitím rozrostl v globální síť s pobočkami v Tel Avivu, Pekingu a Púně. Andre Wehner k 1. červnu přechází na pozici Chief Information Officer ve společnosti MAN.
Guido Haak byl v uplynulých pěti a půl letech zodpovědný za produktovou strategii a management společnosti Škoda AUTO. Za jeho působení zahájila česká automobilka svou SUV-ofenzívu modelem Škoda Kodiaq. Poté následovaly dva další modely kategorie SUV – Škoda Karoq a Škoda Kamiq – které podstatným způsobem přispěly k růstovému kurzu značky Škoda. V uplynulém roce značka představila své první čistě elektrické SUV – model Škoda Enyaq iV. Guido Haak odchází z koncernu Volkswagen na vlastní žádost.