Čekání prvních zákazníků, kteří si vůz rezervovali, je u konce: ID.3 1st Edition lze objednávat od 17. června. Ceny speciální edice u příležitosti uvedení na trh začínají pod hranicí 1 000 000 Kč.
Volkswagen stanovil definitivní časový plán pro uvedení prvního člena rodiny ID. na trh. Od 17. června lze ve většině evropských zemí závazně objednávat model ID.3 1st Edition1, jehož výroba je limitována na 30 000 vozidel. První zákazníci převezmou vozy ID.3 1st na začátku září.
Rozsáhlá elektrická ofenziva značky Volkswagen bude nyní s vozy ID.3 patrná i na silnicích. Tento elektromobil ztělesňuje naši ambici nabízet praktickou a cenově dostupnou mobilitu s nulovými lokálními emisemi pro všechny," říká Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen.
První zákazníci převezmou své vozy ID.3 1st již na začátku září, druhá vlna předávání elektromobilů z edice ID.3 1st se uskuteční ve 4. čtvrtletí 2020.
Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za elektromobilitu, říká: "Uplynulé měsíce byly pro celý tým, který připravuje výrobu modelu ID.3, velkou výzvou, ztíženou navíc podmínkami probíhající pandemie. O to důležitější je skutečnost, že nyní již stojíme bezprostředně před uvedením modelu ID.3 na trh. Jízda s nulovými lokálními emisemi, vysoké standardy kvality a nadšení z jízdy - to je nový elektromobil ID.3."
ID.3 1st - limitovaná edice u příležitosti zahájení prodeje
První edice modelu ID.3 disponuje větší sadou akumulátorů s kapacitou 58 kWh a její pohon zajišťuje elektromotor uložený v oblasti zadní nápravy. Elektromotor poskytuje nejvyšší výkon 150 kW a maximální točivý moment 310 N.m. ID.3 díky tomu zrychlí bez řazení z klidu na 60 km/h za 3,4 sekundy. Potěšení z jízdy je tedy součástí sériové výbavy.
Zákazníci obdrží ID.3 1st včetně voucheru na bezplatné nabíjení po dobu jednoho roku. K dispozici jsou tři pevně stanovené konfigurace, které odpovídají typickým požadavkům zákazníků. Ti mají na výběr různé barvy exteriéru a interiéru.
ID.3 1st se základní výbavou stojí necelý 1 000 000 Kč zahrnuje navigační systém, přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB+, dvouzónovou klimatizaci "Air Care Climatronic", vyhřívání sedadel a volantu, loketní opěrky vpředu, rychlé nabíjení stejnosměrným proudem (DC) o výkonu 100 kW, resp. střídavým proudem (AC) o výkonu 11 kW, a 18" kola z lehké slitiny. Sériová výbava zahrnuje asistenta pro ovládání dálkových světel "Light Assist", hlasové ovládání hovorovou řečí, "ID. light" v interiéru a mnoho dalších prvků.
ID.3 1st Plus (za méně než 1 150 000 Kč) disponuje navíc zadní kamerou a bezklíčkovým přístupovým systémem "Keyless Advanced". Vnitřní výbava modelu ID.3 1st Plus zahrnuje kromě toho také středovou konzolu, která je vybavena dvěma dodatečnými vstupy USB-C vzadu. Součástí vnější výbavy jsou tmavě tónovaná skla oken, paket stříbrných prvků pro exteriér, světlomety Matrix LED, zadní svítilny LED s dynamickými ukazateli směru a 19" kola z lehké slitiny.
Ve vrcholné verzi ID.3 1st Max s cenou pod hranicí 1 300 000 Kč je sériová výbava doplněna Head-up displejem s rozšířenou realitou, dvěma dodatečnými reproduktory, velkým panoramatickým střešním oknem a 20" koly z lehké slitiny. Řidič má navíc k dispozici asistenta "Travel Assist" pro jízdu s vysokým stupněm automatizace, asistenta pro změnu jízdního pruhu "Side Assist", asistenta pro stav nouze "Emergency Assist" a telefonní rozhraní "Comfort" s možností indukčního nabíjení. Výbava modelu ID.3 1st Max je završena komfortními sedadly, vpředu včetně elektrického nastavování polohy a masážní funkce.
Miliardové investice do elektromobility
Značka Volkswagen plánuje v rámci své elektrické ofenzivy nabízet od roku 2022 elektromobily ve všech významných segmentech automobilového trhu. Volkswagen se v následujících letech stane na globálním trhu lídrem v oblasti elektromobility, a za tím účelem investuje do roku 2024 v rámci celého koncernu 33 miliard eur. Z této částky připadá 11 miliard eur jen na značku Volkswagen, která počítá s tím, že v roce 2025 vyrobí 1,5 milionu elektromobilů.
1 ID.3 1st: Vozidlo je studií, která se příliš neliší od budoucí sériově vyráběné verze, a v Evropě se zatím neprodává.