Program Škoda Plus si loni upevnil pozici jedničky
Za rok 2021 prodaly provozovny Škoda Plus téměř 56 000 prověřených ojetých automobilů, program si tak upevnil pozici jedničky v oblasti prodeje ojetých vozů.
Program certifikovaných ojetých vozů Škoda Plus i v obtížném roce 2021 ukázal, že čeští motoristé i při nákupu ojetého vozidla upřednostňují prověřenou kvalitu značkových prodejců. Navzdory uzavřeným provozovnám na začátku roku registrují autorizovaní prodejci Škoda Plus za loňský rok téměř 56 tisíc prodaných automobilů, což představuje 4% nárůst oproti roku 2020. Nejprodávanějšími modely byly Škoda Octavia, Škoda Fabia, Škoda Superb, Škoda Scala a Rapid.
Za celý rok 2021 se v síti Škoda Plus prodalo 55 948 vozů. To je zhruba o 4 % více než za rok 2020, který ještě nebyl zcela ovlivněn covidovými omezeními.
Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení Škoda AUTO:
„Loňská čísla jsou s ohledem na dlouhé uzavření showroomů v důsledku pandemie skvělý výsledek. I přes všechny komplikace se nám podařilo dále růst a posílit pozici jedničky na trhu. V příštím roce chceme minimálně udržet letošní čísla. I to je vzhledem k čím dál znatelnějšímu nedostatku ojetých vozů ambiciózní plán. Dlouhodobý cíl prodávat prostřednictvím programu Škoda Plus 100 tisíc vozů ročně stále platí.“
Tři čtvrtiny vozů, prodaných ve Škoda Plus, jsou do pěti let věku. Stabilně velký zájem je o kategorii tzv. Ročních vozů, která zahrnuje mladé ojetiny do 18 měsíců od první registrace s maximálně 30 000 najetými kilometry. O tato vozidla se pečovalo pouze v autorizovaných servisech, což poskytuje záruku bezvadného technického stavu i garanci skutečného kilometrového nájezdu. U ročních vozů se standardně nabízí prodloužená 5letá tovární záruka. Z uživatelského pohledu jde tedy o vozidla téměř nová. Na celkových prodejích v síti Škoda Plus se Roční vozy podílely 27 %. V kategorii Vyzkoušené vozy (stáří 2-5 let) nakoupilo automobil 49 % zákazníků a zbylých 24 % se rozhodlo pro ojetý vůz ve věku 5 a více let. Vzrostl i zájem o protiúčet u vykupovaných vozů. Výpadek způsobený prodlužováním operativních leasingů ve fleetech vedl k navýšení výkupů z online prostředí, kde byl zaznamenán 41% růst počtu obdržených nabídek. Meziročně došlo dokonce k 61% navýšení výkupů online prostřednictvím výkupního formuláře na stránce www.skodaplus.cz/selling-vehicle.
Nejpopulárnějším modelem v programu Škoda Plus byla loni Škoda Octavia, následovaná dalšími modelovými řadami v pořadí Škoda Fabia, Škoda Superb, Škoda Scala a Rapid. Zajímavostí je absence SUV mezi nejprodávanějšími modely. Důvodem může být, že u modelových řad Škoda Kamiq, Škoda Karoq a Škoda Kodiaq je vyšší podíl soukromých zákazníků, kteří drží vozy delší dobu, což znamená nižší nabídku v rámci programu Škoda Plus. Prodej z druhé ruky se nevyhýbá ani elektromobilitě, přičemž podíl prodaných elektrifikovaných vozů odpovídá trendům u nových automobilů. Za loňský rok se zobchodovalo 54 % vozů s benzínovým motorem, 42 % vozů s naftovým motorem, 2 % bateriových elektromobilů a po 1 % si připsaly plug-in hybridy a automobily spalující stlačený zemní plyn (CNG). Nejpopulárnějším elektromobilem v síti Škoda Plus se podle očekávání stal model Škoda Enyaq iV, jehož se prodalo přes 500 kusů, převážně vozů registrovaných v roce 2020 pro potřeby automobilky.
Drtivá většina automobilů prodaných přes Škoda Plus byla zakoupena jako nová v ČR. Průměrný věk všech prodaných vozidel činil 4 roky, průměrný nájezd 63 000 km a průměrná cena 432 000 Kč. Program Škoda Plus aktuálně nabízí téměř 5 800 vozů, z nichž více než třetinu tvoří Roční vozy a téměř 40 % Vyzkoušené vozy. Showroomy Škoda Plus jsou k dispozici na 152 prodejních místech po celé České republice. Neustále aktualizovaný výčet vozů najdou zájemci na portálu www.skodaplus.cz a mohou se tak seznámit s vyhlédnutým exemplářem dříve, než se vydají ke konkrétnímu prodejci. Značka Škoda Plus je dnes největším obchodníkem s ojetými vozy na českém trhu a díky pobočkám u většiny autorizovaných partnerů Škoda AUTO Česká republika také regionálně nejdostupnějším. Ti ve svých obcích a městech působí desítky let, jsou zárukou seriózního přístupu k výkupu i prodeji a přispívají tak ke kultivaci tuzemského obchodu s ojetými vozy i k edukaci zákazníků.