Premiér Fiala navštívil budoucí závod Škoda Auto ve Vietnamu
Předseda vlády České republiky Petr Fiala si prohlédl budoucí závod na výrobu vozů Škoda, jehož výstavba probíhá v provincii Quảng Ninh. Vedle zástupců automobilky v čele s Martinem Jahnem, členem představenstva Škoda Auto za oblast Prodeje a marketingu, a lokální partnerské společnosti Thanh Cong Motor Vietnam (TC Motor) se s českým premiérem setkal prezident Vietnamu Võ Văn Thưởng a ministerský předseda Phạm Minh Chính. Oficiální návštěva je vyjádřením podpory českého premiéra obchodnímu působení automobilky v této asijské zemi. Škoda Auto rovněž převzala strategické řízení velkoobjemových značek koncernu Volkswagen ve Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN) a Vietnam v tomto směru hraje důležitou roli jako strategická brána. Cílem je maximalizovat růstový potenciál koncernu v tomto ekonomicky vysoce atraktivním regionu.
Martin Jahn - člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Prodeje a marketingu
"Spolupráce s místním partnerem ve Vietnamu představuje významný milník ve strategii internacionalizace Škoda Auto: Vstup do Vietnamu navíc otevírá cestu k přístupu na další trhy v regionu ASEAN. Abychom mohli co nejrychleji využít tamní obrovský prodejní potenciál, začali jsme již intenzivně pracovat na rozvoji prodejní sítě: V současné době zakládáme první partnerské prodejny, začínáme v Hanoji, následuje Da Nang a Ho Či Minovo Město a již v červnu sem začneme dovážet první vozy z Evropy."
Vietnam jako vstupní brána do regionu ASEAN
Výstavba výrobního závodu, do kterého investuje a vlastní jej společnost TC Motor ve vietnamské provincii Quảng Ninh, je pro automobilku Škoda významný krok v její strategii zaměřené na hledání nových zahraničních trhů. Vietnam představuje pro českou společnost strategickou bránu do dynamicky se rozvíjející jihovýchodní Asie i širšího indicko-pacifického regionu. Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN) je v současnosti nejrychleji rostoucí oblastí na světě a některé místní ekonomiky dosahují nárůstu až 8 procent ročně. Tomu odpovídá i předpokládaný objem prodeje nových automobilů: v roce 2030 by měl dosáhnout více než 4,5 milionu vozů.
Návštěva českého premiéra Petra Fialy je jasným signálem, že plány české automobilky mají podporu na nejvyšší vládní úrovni, o čemž předseda vlády během své návštěvy ujistil zástupce společnosti. Příležitosti informovat významného hosta o budoucích plánech vietnamsko-české spolupráce využili i nejvyšší vládní představitelé a zástupci vietnamské partnerské společnosti TC Motor.
Vstup na trh ve Vietnamu umožňuje společnosti Škoda Auto využít synergie, které nabízí geografická blízkost Indie. V nově budovaném závodě v provincii Quảng Ninh bude již v roce 2024 spuštěna montáž modelů Slavia a Kushaq z kompletně rozložených sad (CKD – Completely Knocked Down), dodávaných z výrobního závodu značky Škoda v Indii.
Prodejní aktivity by měly být zahájeny již během několika měsíců. Místní partnerská společnost TC Motor spustí prodej vozů Škoda evropského původu letos v létě a první prodejci začnou působit v metropolitní oblasti Hanoje, Ho Či Minova Města a v jednom z největších vietnamských měst Danangu. Ve středně – až dlouhodobém plánu je rozšíření počtu prodejních míst na více než 50, a to i kvůli slibnému prodejnímu potenciálu: značka počítá ve střednědobém horizontu s ročním odbytem 30 000 vozů a po roce 2030 mají dodávky vzrůst dokonce na více než 40 000 automobilů.
Česká automobilka zahájí působení nejprve dovozem evropských modelů Kodiaq a Karoq (letos) a následně nabídku doplní Superb a Octavia (v roce 2024). V budoucnosti portfolio rozšíří také plně elektrický vůz Enyaq iV. Všechny vozy z evropských výrobních závodů budou dováženy jako kompletně smontované.
Aktuálně jsou již také vietnamským zákazníkům k dispozici Škoda webové stránky, které jsou přizpůsobené jejich potřebám a místnímu trhu. Přehledný web designovaný podle nové firemní identity (CI) informuje například o chystaných novinkách, produktech nebo plánovaných akcích pro zákazníky.
Škoda přebírá strategické řízení velkoobjemových značek koncernu Volkswagen v regionu
Škoda Auto již řídí koncernové aktivity v Indii v rámci projektu India 2.0. Tato odpovědnost se nyní se vstupem na vietnamský trh výrazně zvýší. Česká automobilka dostala za úkol strategicky řídit velkoobjemové značky koncernu Volkswagen v regionu ASEAN a rozvíjet regionální strategii pro tyto důležité rostoucí trhy. Cílem je, aby se zde Škoda etablovala jako silná značka a dlouhodobě si zajistila ziskovost i růst v objemovém segmentu trhu. Škoda Auto je v rámci koncernu Volkswagen také zodpovědná za globální vývoj stávající platformy MQB A0, a proto Vietnam i region ASEAN představují významnou zákaznickou základnu pro automobily Škoda na tomto technickém základě.