Volkswagen vstupuje se svými zákazníky do nové éry klimaticky neutrální mobility a na IAA 2019 představuje elektromobil ID.3. První model na základě platformy MEB pro elektromobily má neutrální bilanci emisí CO2, ohromí vysokou úrovní jízdní dynamiky, která je pro elektromobily charakteristická, je kompletně síťově propojený a ve speciální edici ID.3 1ST se třemi variantami výbavy umožní zpočátku dojezd až 420 kilometrů (WLTP).
Všechny modely ID.3 1ST jsou vybaveny nejžádanější sadou akumulátorů, která disponuje skutečně využitelnou kapacitou 58 kWh. Pro sériovou verzi budou později nabízeny také menší sady akumulátorů s kapacitou 45 kWh a dojezdem až 330 kilometrů, resp. větší sady akumulátorů s kapacitou 77 kWh a dojezdem až 550 kilometrů. Díky možnosti rychlého nabíjení lze u modelu ID.3 1ST doplnit pomocí nabíjecího výkonu 100 kW během 30 minut dostatek elektrické energie pro ujetí 290 kilometrů (WLTP) nebo cca 200 km na dálnici - to je výrazně více, než je dosud v segmentu kompaktních vozů obvyklé.
Dlouhá životnost je zajištěna. Volkswagen bude poskytovat záruku na akumulátory modelu ID.3 po dobu 8 let, resp. do ujetí 160 000 kilometrů. ID.3 dává najevo také svým vzhledem, že je více než jen dalším novým modelem. Jeho vizionářský design již zdaleka ohlašuje novou éru elektromobility, ale současně také vytváří nabídku prostoru, která zcela využívá výhody kompaktní konstrukce elektrického pohonu. Při vnějších rozměrech, které jsou srovnatelné s modelem Golf, nabízí interiér modelu ID.3 vnitřní prostor, který nemá v této třídě obdoby. Vzhledem k tomu, že základní cena sériově vyráběného modelu bude v Německu pod hranicí 30 000 eur, bude ID.3 po odečtení pravděpodobných státních subvencí porovnatelný s typickými kompaktními vozy - a tedy elektromobilem pro široké vrstvy motoristů. Mimořádnou pozornost zasluhuje jedinečný poměr mezi cenou a dojezdem, který bylo možné zrealizovat pouze díky důslednému strategickému zaměření Volkswagenu na elektromobily, jež přineslo nezbytné úspory z rozsahu. První vozy ID.3 budou v Německu předány zákazníkům v polovině roku 2020.