• Archiv novinek: Archiv novinek
Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf IV

Golf IV se stal stylovou ikonou

Praha - První Golf ze sériové výroby sjel z montážní linky ve Wolfsburgu v březnu 1974 a od května byl k dispozici u prodejců značky Volkswagen. Tam, kde po dlouhá desetiletí dominoval Brouk s motorem vzadu a pohonem zadních kol, začala definitivně nová epocha s motorem uloženým vpředu napříč a pohonem předních kol. Krátce před tím vykročilo tímto směrem sportovní kupé Scirocco společně s modelem Passat, představeným již v roce 1973. S modelem Golf přešel Volkswagen na novou techniku pohonu také v segmentu s nejvyšším objemem prodeje.

Volkswagen stanovil s modelem Golf IV zcela nové standardy kvality v segmentu - a jako první výrobce prolomil hranice mezi jednotlivými třídami. Současně pokračovalo s debutem elektronicky řízeného stabilizačního systému (ESC) a brzdového asistenta v roce 1998 rozšiřování bezpečnostní výbavy. V témže roce představil Volkswagen první model Golf s novým pohonem všech kol 4MOTION. V roce 1999 byl uveden na trh první Golf s 6stupňovou převodovkou. V roce 2001 následoval dnes již jako historický automobil vyhledávaný Golf GTI "Edition 25" s nejvyšším výkonem 132 kW/180 k na oslavu 25. výročí modelu GTI, v roce 2002 byl představen první Golf s přímým vstřikováním benzínu (FSI). Rovněž v roce 2002 uvedl Volkswagen do té doby nejsportovnější verzi modelu Golf, R32 s nejvyšší rychlostí 250 km/h. A tato vrcholná varianta modelové řady byla v roce 2003 poprvé k dispozici s revolučně rychle řadící a hospodárnou dvouspojkovou převodovkou (DSG). Téhož roku uvolnil čtvrtý Golf v pořadí - ale první s kompletně pozinkovanou karoserií a na přání s navigačním systémem včetně barevného displeje - místo pro nový Golf V, a to po 4,99 milionu vyrobených exemplářů.

Milníky modelové řady Golf IV:

1997:

  • Extrémně vysoká kvalita karoserie, mj. díky laserovému svařováníl

1997:

  • Modré osvětlení přístrojů

1997:

  • Nový pohon všech kol 4MOTION

1997:

  • Poprvé navigační systém s velkým barevným displejem

1998:

  • Elektronicky řízený stabilizační systém ESC zařazen do výbavy na přáním

1999:

  • ESC je zahrnuto do sériové výbavy

1999:

  • První Golf s 6stupňovou převodovkou

2002:

  • První Golf s přímým vstřikováním benzínu (FSI)

2002:

  • Debut vrcholného sportovního modelu Golf R32

2003:

  • První dvouspojková převodovka (DSG) v modelu Golf R32

2003:

  • Ukončení výroby čtvrté generace po 4,99 milionu vyrobených vozů