• Archiv novinek: Archiv novinek
Volkswagen Golf III
Volkswagen Golf III

Golf III byl průkopníkem bezpečnostních systémů

Kromě výrazného vylepšení bezpečnosti je s modelem Golf III spojeno mnoho dalších milníků této modelové řady. Pod jeho kapotou debutoval první šestiválcový motor (VR6), výbavu rozšířil tempomat, k ochraně životního prostředí přispěl první oxidační katalyzátor pro vznětové motory (1991), v nabídce se objevily první vznětové motory s přímým vstřikováním nafty (TDI v roce 1993 a SDI v roce 1995) a také první boční airbagy (1996). Rovněž v roce 1996, v září, byl do sériové výbavy všech verzí modelu Golf zařazen protiblokovací systém ABS. V roce 1993 představil Volkswagen na základě třetího Golfu také nový Cabriolet, novou verzi syncro II s pohonem všech kol a první kombi Variant v rámci této modelové řady. O rok později překonala modelová řada Golf hranici 15 milionů vyrobených exemplářů. V roce 1997 se třetí generace, po 4,83 milionu vyrobených vozů, dočkala svého nástupce.

Milníky modelové řady Golf III:

1991:

  • Debut třetí generace modelu Golf

1991:

  • Motor VR6 jako první šestiválec v kompaktní třídě

1991:

  • Ukazatel servisních intervalů na přístrojové desce

1991:

  • Oxidační katalyzátor

1991:

  • Vodou ředitelné laky

1992:

  • Airbagy pro řidiče a spolujezdce vpředu

1993:

  • Debut první generace modelu Golf Variant

1993:

  • Debut druhé generace modelu Golf Cabriolet

1993:

  • Debut druhé generace modelu Golf syncro

1993:

  • První turbonafta s přímým vstřikováním nafty (TDI) v kompaktním modelu

1994:

  • Překonána hranice 15 milionů vyrobených vozů Golf

1995:

  • První atmosféricky plněný vznětový motor s přímým vstřikováním nafty v kompaktním modelu (SDI)

1995:

  • Laserové svařování poprvé využito v sériové výrobě modelu Golf Variant (80 cm dlouhý svar na střeše)

1996:

  • ABS v sériové výbavě všech verzí modelu Golf

1996:

  • Boční airbagy v sériové výbavě speciální edice Golf "Family", na přání ve všech ostatních verzích modelu Golf

1997:

  • Konec výroby třetí generace po 4,8 milionu vyrobených vozů