Golf III byl průkopníkem bezpečnostních systémů
Kromě výrazného vylepšení bezpečnosti je s modelem Golf III spojeno mnoho dalších milníků této modelové řady. Pod jeho kapotou debutoval první šestiválcový motor (VR6), výbavu rozšířil tempomat, k ochraně životního prostředí přispěl první oxidační katalyzátor pro vznětové motory (1991), v nabídce se objevily první vznětové motory s přímým vstřikováním nafty (TDI v roce 1993 a SDI v roce 1995) a také první boční airbagy (1996). Rovněž v roce 1996, v září, byl do sériové výbavy všech verzí modelu Golf zařazen protiblokovací systém ABS. V roce 1993 představil Volkswagen na základě třetího Golfu také nový Cabriolet, novou verzi syncro II s pohonem všech kol a první kombi Variant v rámci této modelové řady. O rok později překonala modelová řada Golf hranici 15 milionů vyrobených exemplářů. V roce 1997 se třetí generace, po 4,83 milionu vyrobených vozů, dočkala svého nástupce.
Milníky modelové řady Golf III:
1991:
- Debut třetí generace modelu Golf
1991:
- Motor VR6 jako první šestiválec v kompaktní třídě
1991:
- Ukazatel servisních intervalů na přístrojové desce
1991:
- Oxidační katalyzátor
1991:
- Vodou ředitelné laky
1992:
- Airbagy pro řidiče a spolujezdce vpředu
1993:
- Debut první generace modelu Golf Variant
1993:
- Debut druhé generace modelu Golf Cabriolet
1993:
- Debut druhé generace modelu Golf syncro
1993:
- První turbonafta s přímým vstřikováním nafty (TDI) v kompaktním modelu
1994:
- Překonána hranice 15 milionů vyrobených vozů Golf
1995:
- První atmosféricky plněný vznětový motor s přímým vstřikováním nafty v kompaktním modelu (SDI)
1995:
- Laserové svařování poprvé využito v sériové výrobě modelu Golf Variant (80 cm dlouhý svar na střeše)
1996:
- ABS v sériové výbavě všech verzí modelu Golf
1996:
- Boční airbagy v sériové výbavě speciální edice Golf "Family", na přání ve všech ostatních verzích modelu Golf
1997:
- Konec výroby třetí generace po 4,8 milionu vyrobených vozů