Ocenění Griffithsova za vedení na značky CUPRA
- Porota ankety ocenila vliv Griffithsova vedení na značku CUPRA, jednu z nejrychleji rostoucích automobilových značek v Evropě.
- CUPRA v uplynulých letech exponenciálně rostla a v dosavadním průběhu roku 2023 dodala zákazníkům 150 000 vozů.
- Anketu Eurostars Awards pořádá každoročně prestižní publikace Automotive News Europe.
Praha, 06-09-2023 - Předseda představenstva značky CUPRA Wayne Griffiths, získal v anketě Eurostars Awards 2023 ocenění Car Division CEO of the Year. Slavnostní vyhlášení výsledků ankety se uskutečnilo v pondělí 4. září v Mnichově v rámci autosalonu IAA za účasti více než 70 lídrů z automobilového průmyslu.
Wayne Griffiths obdržel ocenění Car Division CEO of the Year za vedení značky CUPRA, která je jednou z nejrychleji rostoucích automobilových značek v Evropě. V dosavadním průběhu roku 2023 dodala CUPRA zákazníkům na celém světě 150 000 vozů, což představuje meziroční nárůst o 60 %. Společnost SEAT S.A. díky úspěchu značky CUPRA vykázala v prvním pololetí 2023 rekordní finanční výsledky: provozní zisk 371 milionů eur a příjmy z prodeje 7,4 miliardy eur. Wayne Griffiths se stal držitelem tohoto ocenění již v roce 2019 v kategorii "prodej a marketing".
Anketa Eurostars Awards, pořádaná každoročně prestižní publikací Automotive News Europe, oceňuje od roku 1998 strategické uvažování, inovace a kreativitu v automobilovém průmyslu. Každý rok jsou vybraní vrcholoví manažeři z celého odvětví oceňováni za své výjimečné pracovní výkony.
"Toto ocenění je vyjádřením uznání značce CUPRA za její úspěchy, které jsou v našem odvětví opravdu jedinečné. Za tím stojí lidé, kteří tuto značku budují, členové Kmene CUPRA. Díky jejich posedlosti dokázala CUPRA fascinovat zcela novou generaci automobilových nadšenců a v uplynulém roce dosáhla exponenciálního růstu. Díky nim nyní přebírám toto ocenění," řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva značky CUPRA.
CUPRA od svého zrození v roce 2018 prodala již více než 400 000 vozů a její ambicí je prodávat ve střednědobém horizontu 500 000 vozů ročně.
Wayne Griffiths
Wayne Griffiths je předsedou představenstva značek SEAT a CUPRA. Griffiths se narodil v roce 1966 v Dukinfieldu (Velká Británie) a svou kariéru zahájil v dealerství svého otce. Poté se věnoval studiu mezinárodního managementu a německého jazyka na Univerzitě v Leedsu.
V roce 1989 zahájil svou kariéru v koncernu Volkswagen. Nejprve pracoval pro Audi AG a po dvou letech ve službách značky SEAT, kde působil v letech 1991 až 1993, se vrátil zpátky do společnosti Audi, v jejímž oddělení prodeje a marketingu vykonával různé manažerské pozice. Griffiths byl později jmenován asistentem člena představenstva společnosti Audi AG odpovědného za prodej a marketing.
V letech 1997 až 1998 vedl Griffiths oblast mezinárodního maloobchodního marketingu a od roku 1998 vykonával různé funkce v oddělení prodeje. Od roku 2005 do roku 2013 měl na starosti prodej na evropských vývozních trzích a byl vedoucím prodeje společnosti AUDI AG v Německu. V roce 2016 následovalo jeho jmenování do funkce člena představenstva společnosti SEAT S.A. odpovědného za prodej a marketing. V roce 2018 převzal Griffiths funkci předsedy představenstva značky CUPRA a v roce 2020 se stal předsedou představenstva značek SEAT a CUPRA.
CUPRA je nekonvenční značka, která kombinuje emoce, elektrifikaci a sportovní výkony, aby z Barcelony inspirovala svět. Značka CUPRA, založená v roce 2018, má vlastní sídlo spolu s oddělením pro výrobu závodních vozů v Martorellu (Barcelona) a síť specializovaných dealerství na celém světě.
Značka CUPRA udržela v roce 2021 vzestupný trend prodeje, jehož celkový objem ztrojnásobila na 80 000 dodaných vozů. K pozoruhodnému výsledku významně přispěl úspěch modelu CUPRA Formentor. CUPRA dokazuje, že elektrifikace a sportovní vlastnosti se vzájemně dokonale doplňují. V roce 2022 značka CUPRA rozšířila modelovou řadu CUPRA Born, první 100% elektromobil značky, o varianty s různými kapacitami akumulátorové baterie a také o ještě výkonnější verzi e-Boost. Představena byla rovněž exkluzivní, limitovaná edice modelu CUPRA Formentor VZ5. CUPRA Tavascan, druhý výhradně elektricky poháněný model značky, bude uveden na trh v roce 2024. To samé platí pro model CUPRA Terramar, elektrifikované sportovní SUV, které připomíná závodní okruh Terramar, kde začala historie značky CUPRA. V roce 2025 bude následovat první městský elektromobil značky, inspirovaný koncepčním vozem CUPRA UrbanRebel.
Značka CUPRA je oficiálním automobilovým partnerem fotbalového klubu FC Barcelona, kterému zajišťuje jeho mobilitu, prémiovým sponzorem globálního seriálu padelových turnajů World Padel Tour a oficiálním sponzorem klubu Finetwork KOI, který se účastní elektronických sportů. Spolupráce se značkami, jakými jsou Primavera Sound nebo De Antonio Yachts, vytváří lifestylový svět značky CUPRA. Kmen CUPRA je tvořen týmem ambasadorů, kteří chtějí být hnací sílou změny. Mezi jeho členy patří mimo jiné pouliční umělec TV Boy, držitelé zlatých olympijských medailí Adam Peaty, Melvin Richardson a Saúl Craviotto, německý fotbalový brankář Marc ter Stegen a fotbalistka Alexia Putellasová, která získala ocenění Ženský zlatý míč a Best FIFA Award.