• Archiv novinek: Archiv novinek
KIA - Obchodní transformace
KIA - Obchodní transformace

Obchodní transformace značky Kia s cílem stát se předním dodavatelem elektromobilů na trhu

  • Kia odhaluje první fázi svého plánu ohledně budoucích produktů – sedm nových vyhrazených elektromobilů napříč automobilovými segmenty uvede Kia do roku 2027
  • První vyhrazený BEV této značky, nesoucí kódové označení CV, se zákazníkům představí v roce 2021 a současně odhalí nový designový směr Kia
  • Akumulátorové elektromobily mají do roku 2029 tvořit 25 % globálních prodejů značky Kia
  • Kia bude v rámci celosvětové sítě rozšiřovat dobíjecí infrastrukturu pro elektromobily
  • Nabídkou kompletní modelové sestavy BEV upevní Kia svoji pozici předního dodavatele elektromobilů na automobilovém trhu

Společnost Kia Motors Corporation dnes nechala nahlédnout do své globální obchodní strategie v oblasti elektromobilů (EV) a nastínila fakta o několika budoucích vyhrazených elektromobilech s akumulátorovým pohonem (BEV). Podrobnosti produktové strategie Kia zaměřené na budoucí elektromobily oznámil prezident a CEO Kia Ho Sung Song během setkání ve výrobním závodu Kia v korejském Hwasungu.

Kia si vybuduje pozici leadera na celosvětovém trhu s elektromobily svojí schopností reagovat na rychle rostoucí zákaznickou poptávku po vozech tohoto typu. Značka uvede řadu různých vyhrazených elektromobilů s akumulátorovým pohonem a za tímto účelem bude též partnersky po celém světě spolupracovat se specialisty na dobíjení těchto vozů.

„Od uvedení svého prvního sériově vyráběného elektromobilu Kia Ray EV v roce 2011 prodala Kia po celém světě přes 100 tisíc elektromobilů s akumulátorovým pohonem,“ uvedl CEO Song. „Od té doby jsme na globálních trzích postupně uvedli řadu nových elektrifikovaných modelů a zveřejnili plány tento postup v příštích letech ještě urychlit. Speciálním zaměřením na elektrifikaci chceme, aby vozy typu BEV do roku 2029 představovaly 25 procent našich celkových globálních prodejů.“

Značka v souladu se svým strategickým ‚Plánem S‘, zveřejněným počátkem roku 2020, plánuje do roku 2025 rozšířit svoji nabídku vozů typu BEV až na 11 různých modelů. Kia dále usiluje o to, aby ve stejném období tvořily akumulátorové elektromobily 20 procent celkových prodejů značky na vyspělých trzích (vč. Koreje, Severní Ameriky a Evropy). Sedm vyhrazených akumulátorových elektromobilů, jejichž odhalení dnes Kia nastínila, se na trhu objeví do roku 2027.

První z těchto elektromobilů s kódovým označením CV bude odhalen v roce 2021 jako vůbec první vyhrazený vůz typu BEV, určený pro řadu různých světových trhů. Nový model nabídne stejně konkurenceschopnou produktovou kvalitu a poutavý design jako ostatní vozy Kia, jakožto i velmi dobré jízdní schopnosti a parametry dobíjení.

Strategický ‚Plán S‘ značky Kia – přechod k elektrifikaci

Letos v lednu odhalila Kia Motors svoji středně- až dlouhodobou strategii s označením ‚Plán S‘, definující záměr značky transformovat budoucí aktivity ve prospěch vozidel typu BEV a řešení mobility. Kia se zaměřuje na vybudování pozice světového leadera na poli elektromobilů uváděním vyhrazených modelů BEV a inovacemi v oblasti výroby, prodeje i služeb.

Kia Motors v souladu se svým ‚Plánem S‘ prochází celofiremní transformací. Model CV, jehož uvedení je naplánováno na rok 2021, bude zhmotňovat přístup značky k inovacím a změnám, jakožto i nový designový směr, který poukazuje na přechod značky Kia k obchodní strategii postavené na elektromobilech. Nová designová filozofie Kia vyjadřuje atributy pokroku, různorodosti a bohaté směsice kontrastních prvků.

Kia inovuje postupy plánování, vývoje a výroby vozidel tak, aby aktivně odrážela různorodé potřeby zákazníků již od fáze produktového plánování. Kia má v úmyslu reagovat na poptávku trhu nabízením různorodých typů produktů, ať již se jedná o modely vhodné do městských center, pro překonávání dlouhých vzdáleností nebo sportovní jízdu. Kia dále nasazením své nové globální podvozkové platformy E-GMP (Electric-Global Modular Platform) bude schopna nabízet vozidla pyšnící se nejprostornější kabinou v příslušné třídě.

Kia Motors rovněž hledá cesty k inovování postupů prodeje elektromobilů. Značka zkoumá možnosti vytváření předplacených služeb, které by zákazníkům zpřístupnily různorodé možnosti nákupu, jakožto i programy leasingu nebo pronájmu akumulátorů pro elektromobily a další podnikatelské aktivity se zaměřením na ‚druhý život‘ akumulátorů.

Kia Motors kromě toho plánuje rozšiřovat svoji globální infrastrukturu poprodejních služeb pro elektromobily. Do roku 2030 chce Kia zvýšit počet vyhrazených servisních stání pro elektromobily v Koreji na 1200. Na dalších trzích po celém světě Kia do konce letošního roku zvýší počet servisních stání pro elektromobily na 600, resp. do roku 2023 na více než 2000. Kia rovněž plánuje rozvíjet své vlastní programy školení specialistů na údržbu elektromobilů.

Kia vnímá rozšiřování dobíjecí infrastruktury pro elektromobily jako nutnou podmínku další popularizace elektromobilů, a nepolevuje proto v hledání možností po celém světě, jak zvýšit dostupnost dobíjecích míst pro řidiče.

V Koreji bude Kia posilovat obchodní aktivity zaměřené přímo na budování dobíjecí infrastruktury. Tyto aktivity se zpočátku budou týkat zejména stávající sítě národních prodejních poboček, prodejců a servisních center, kde chce Kia do roku 2030 dodat přibližně 1500 nabíječek pro elektromobily. Společnost HMG kromě toho do roku 2021 instaluje 120 ultra rychlých nabíječek v městských centrech a na trasách podél dvanácti dálnic propojujících osm krajů napříč celou zemí.

Co se zbytku světa týče, Kia buduje přes 2400 nabíjecích míst pro elektromobily v Evropě a cca 500 v Severní Americe (ve spolupráci se sítí prodejců této značky). Kia má v plánu pokračovat v rozšiřování vlastní dobíjecí infrastruktury v souladu s růstem trhu s elektromobily.

Kia kromě toho usiluje o zajištění komplexní dobíjecí infrastruktury pro zákazníky prostřednictvím strategických spojenectví, počínaje strategickou investicí (září 2019) do evropské firmy IONITY, specializující se na vysokorychlostní dobíjení elektromobilů. Kia rovněž hledá partnery pro rozvoj dobíjecí infrastruktury v USA a Číně, aby mohla poskytovat optimální infrastrukturu v souladu s potřebami konkrétního trhu při současném posilování spolupráce k efektivnímu využívání nových technologií nabíjení.

Kia ve svém úsilí získat postavení leadera na světovém trhu s elektromobily aktivně spolupracuje se státní správou a rozvíjí partnerskou spolupráci s různými komerčními subjekty. Letos v červenci založila Kia nový start-up s názvem Purple M, specializující se na poskytování uživatelsky orientovaných služeb e-mobility na bázi elektromobilů. Kia kromě toho plánuje rozšiřovat spolupráci v mnoha oblastech s různými organizacemi státní správy, ať již jde o elektrifikaci veřejné hromadné dopravy nebo budování dobíjecí infrastruktury pro elektromobily.