O elektromobilitě
TICHO. To je první věc, která Vás při jízdě s elektromobilem napadne. Oproti dnes již klasickým spalovacím motorům, mají elektromobily několik výhod.
Dodáme Vám elektromobil s veškerým příslušenstvím na klíč pro plnohodnotnou jízdu.
1. Proč elektromobilita
TICHO. To je první věc, která Vás při jízdě s elektromobilem napadne. Nejdřív by Vás to mohlo znepokojit, ale pak si zvyknete. Elektromobilita je dopravou budoucnosti. Jde o ekologický a udržitelný způsob dopravy, který neprodukuje primární emise. Jde o dopravu budoucnosti, která se dříve či později bude týkat každého.Elektromobil je auto, které jezdí potichu, nepotřebuje naftu či benzín. Stačí mu elektrická zásuvka. Často bývá rychlejší, silnější a rozhodně je efektivnější, než auta s konvenčním motorem.


2. Jak funguje elektromobil
Nejdůležitější součástí elektromobilu je baterie. V minulosti se automobilky potýkaly s jejich krátkou životností. Nynější moderní akumulátory zvládnou přes 150 tisíc kilometrů. Pokud je vozidlo vybavené BMS (Battery Management System) a tepelnou ochranou akumulátorových článků, o baterii se nemusíte v podstatě starat.
Baterie je propojena s elektromotorem (elektromotory), které pohánějí jednotlivé nápravy či rovnou kola. Takto vynaložená energie se může vrátit při zpomalování a brždění. V průběhu jízdy tak elektromobil spotřebovává elektrickou energii, avšak nevypouští spaliny.
Elektromobil nemá spalovací systém, výfukový systém, olejový systém. Není nutno opravovat výfuk, měnit olej nebo filtry. I proto jsou náklady na údržbu výrazně nižší než u vozidel s klasickým motorem.
3. Hybridní pohon kombinuje výhody elektřiny a benzínu
Hybridní pohon kombinuje elektřinu a spalovací motor, ve kterém obyčejně zužitkovává energii benzínu. Můžeme rozlišit 3 základní verze.
- Elektrický pohon hraje prim, spalovací motor nastupuje, teprve až se vybije akumulátor (Plug-in hybrid). Auto je možné nabíjet ze zásuvky.
- Elektrický pohon pracuje při nižších, spalovací motor při vyšších rychlostech. (Full Hybrid)
- Hybridní pohon založený především na spalování benzínu, elektromotor slouží například pro rekuperaci (znovuvyužití) energie vynaložené na brzdění. (Mild-hybrid)


4. Dobíjejte doma i venku bez starostí
S produktem Elektřina pro dobíjení můžete svůj elektromobil jednoduše nabíjet doma, ve firmě nebo na veřejných dobíjecích stanicích za jednu cenu.
Elektromobilita již dnes
Dodáme Vám elektromobil s veškerým příslušenstvím na klíč pro plnohodnotnou jízdu.
Dobíjejte tam, kde potřebujete
Dobíjet můžete nejen doma ale i v síti více než 300 dobíjecích stanic.
Jezděte až o 80% levněji
Elektomobil má přibližně o 80 % levnější provoz, než klasické auto.
Elektromobilita je budoucnost
Elektroauta díky nulovým emisím sníží smogové zatížení ve městech.
Parkujte v Praze na modrých zónách
Parkujte v Praze na modrých zónách v rámci pronájmu.
Klasická zásuvka
8-12 hodin
Elektromobil dobijete z jakékoliv standardní zásuvky na 230V nebo třífázové zásuvky na 400V.
Domácí nabíječka Wallbox
3-5 hodin
Pro rychlejší dobíjení doporučujeme domácí rychlonabíjecí stanici.
Veřejné débíjecí stanice
20-90 minut
U samoobslužných nonstop dobíjecích stanic nabijete prakticky jakýkoli elektromobil.