Nový Volkswagen ID.7 s chytrou klimatizací
ID.7 aktivuje klimatizaci již před nastoupením do vozu, jakmile rozpozná klíček v blízkém okolí. První model značky Volkswagen s inteligentním řízením výdechů ventilační soustavy na přístrojové desce nabízí volitelná nastavení pro plošné rozdělování vzduchu nebo cílený přívod vzduchu k určitým částem těla. Jednoduché ovládání funkcí v nejvyšší ovládací úrovni nebo hlasovými povely. Světová premiéra zcela elektrického modelu ID.7 se uskuteční ve druhém čtvrtletí 2023.
Praha - Klimatizace jsou nedílnou součástí moderních automobilů a cestujícím zajišťují příjemné teploty v každém ročním období. Volkswagen jde v novém modelu ID.7 o krok dál a poprvé používá klimatizaci, která rychle vychladí, resp. vyhřeje interiér již před odjezdem. Za touto funkcí stojí mimo jiné elektronicky řízené výdechy ventilační soustavy, které zajišťují plošné rozdělování vzduchu přiváděného do interiéru, jakmile se řidič s klíčem přiblíží k vozu. Nová inteligentní automatická klimatizace navíc reaguje na hlasové povely a zohledňuje polohu slunce i individuální preference uživatelů. Výsledkem je zvýšení komfortu na úroveň, s níž nová elektrická limuzína stanoví měřítka ve své třídě.
Inteligentní výdechy ventilační soustavy s elektronickým řízením zajišťují dynamickými změnami nastavení rychlý přívod vzduchu do interiéru
Volkswagen poprvé naznačil podobu nového modelu ID.7 představením zamaskované studie na letošním veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas, který je největší výstavou svého druhu na světě. Kai Grünitz, člen představenstva značky Volkswagen odpovědný za technický vývoj, k tomu říká: "S modelem ID.7 zdůrazňujeme naše ambice nabízet v segmentu vyšší střední třídy s velkým objemem prodeje inteligentní technologie a inovace orientované na zákazníka."
"Inteligentní výdechy ventilační soustavy" reagují rychle a fungují jako vějíře
ID.7 aktivuje klimatizaci již před nastoupením řidiče do vozu, jakmile v blízkém okolí rozpozná klíč. Za horkého počasí spustí chlazení interiéru, v zimě naopak topení. Po otevření dveří za vysokých venkovních teplot rozdělují inteligentní výdechy ventilační soustavy na přístrojové desce svými horizontálními pohyby, jimiž napodobují vějíř, vzduch rychle po celém vnitřním prostoru. Sedí-li cestující již ve voze, mohou si nechat vzduch přivádět cíleně přímo k tělu, nebo nastavit nepřímou ventilaci interiéru. ID.7 je prvním modelem značky Volkswagen s takto inteligentním řízením klimatizace.
Důrazné zaměření na uživatelsky přívětivé ovládání
Ovládání klimatizace se nachází v nejvyšší ovládací úrovni, na novém displeji informačního a zábavního systému modelu ID.7 s úhlopříčkou 38 centimetrů (15 palců). Díky tomu má řidič ovládací prvky vždy na očích a může je aktivovat dotykem prstu. Pomocí přehledného kontextového menu pro klimatizaci lze digitálně ovládat všechny inteligentní výdechy ventilační soustavy. Nastavení intenzity a směru proudění přiváděného vzduchu probíhá intuitivně a může být individuálně uloženo do paměti. Teplotu lze regulovat prostřednictvím zespodu osvětlených dotykových posuvníků.
Digitálně řízená klimatizace reaguje na hlasové povely
Digitálně řízenou klimatizaci je možné aktivovat hlasovým povelem. Speciální požadavky lze uložit jako chytré klimatizační funkce, "Smart Climates". Například po vyřčení věty "Ahoj Volkswagen, mám studené ruce" vybere program, který aktivuje vyhřívání volantu. Současně je po dobu cca pěti minut cíleně přiváděn teplý vzduch k rukám na volantu.
Klimatizace podle osobních preferencí
Vlastní preference uživatele se v modelu ID.7 ukládají jako "Individuální nastavení". Mezi ně patří i specifická nastavení automatické klimatizace. To je mimořádně praktické v případě, že ID.7 řídí různé osoby.
První model značky Volkswagen s rozpoznáváním postavení slunce na obloze
Při aktivované automatické klimatizaci reaguje inteligentní systém na okolní klimatické podmínky. Senzor v oblasti čelního okna například rozpoznává při vysokých venkovních teplotách a vysoké intenzitě slunečního záření úhel dopadajících slunečních paprsků. Svítí-li slunce intenzivně na jednu stranu vozu, přizpůsobí ID.7 činnost klimatizace tak, aby ještě efektivněji ochlazovala více zahřívané části interiéru. Nejprve se přitom zaměřuje na příslušnou oblast vnitřního prostoru, ve druhém kroku pak cíleně na cestující.
Model ID.7 bude uveden na trh již v roce 2023
ID.7 je po modelech VW ID.3, VW ID.4, VW ID.5, ID.62 (pouze v Číně) a VW ID. Buzz3 celkem šestým členem zcela elektrické rodiny ID. Po modelu ID.4 je ID.7 druhým globálním vozem značky Volkswagen na základě modulární platformy pro elektromobily MEB. Světová premiéra modelu ID.7 se podle plánu uskuteční ve druhém čtvrtletí 2023. V Číně a Evropě bude elektrická limuzína uvedena na trh již v letošním roce. Severní Amerika bude následovat v roce 2024.
1) Zamaskovaná studie v podobě blízké sériově vyráběnému modelu - vozidlo se neprodává.
2) ID.6 - tento model se v Německu neprodává.
3) ID. Buzz Pro - kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 21,7-20,6; kombinované emise CO2 v g/km: 0. Pro tato vozidla jsou k dispozici údaje o spotřebě elektrické energie a emisích již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU.
Uváděné údaje o spotřebě elektrické energie a emisích CO2 závisejí na zvolené výbavě vozidla.
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 30 závodech ve 13 zemích. V roce 2020 vyrobil Volkswagen 5,3 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou VW Golf, VW Tiguan, Jetta nebo VW Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů VW ID.3 a VW ID.4. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.
Informace o značce Volkswagen Užitkové vozy:
"We transport success." Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů, přičemž v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) vyrábí modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS - Mobility as a Service; TaaS - Transport as a Service). Pro výrobu v budoucnosti proto vyvíjí příslušná vozidla ke speciálním účelům, SPV (Special Purpose Vehicles), například robotické vozy taxislužby nebo robotické lehké užitkové vozy. Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy má na celém světě více než 24 000 zaměstnanců, včetně 15 000 zaměstnanců v závodě Hannover.