Volkswagen poprvé představil podvozek nové rodiny elektromobilů ID.* a nabídl první pohled na jedinečnou platformovou strategii pro elektromobily, na jejímž základě promění v realitu svou vizi "ELECTRIC FOR ALL". Modulární platforma MEB pro elektricky poháněná vozidla, která tvoří základ podvozku ID., je pro značku Volkswagen naprosto jedinečným prodejním argumentem. Zároveň dokládá mimořádné zaměření společnosti se sídlem ve Wolfsburgu na oblast elektrické mobility.
Na rozdíl od běžné praxe není podvozek ID. dodatečně upravenou platformou pro vozidla poháněná spalovacími motory. Platforma MEB byla totiž od samého začátku vyvíjena pro vozidla s elektrickým pohonem. Volkswagen tak může maximálně využít její technický potenciál. Nová platforma je navíc flexibilnější z hlediska designu a konceptu vozidel, jejichž spektrum sahá od kompaktních vozů až po SUV a MPV. "ID. je milníkem technického vývoje. Bude prvním kompletně síťově propojeným a zcela funkčním elektromobilem, který si budou moci dovolit miliony lidí," říká Christian Senger, vedoucí produktové řady e-Mobility ve společnosti Volkswagen.
První generace vozidel ID. s nulovými emisemi a avantgardním designem zaujme zákazníky dojezdem, který se vyrovná současným vozům se zážehovými motory. Prodej modelu ID., prvního člena rodiny ID., bude zahájen v roce 2020. Kompletně síťově propojený čtyřdveřový kompaktní vůz bude stát stejně jako Golf se vznětovým motorem.
Rozměry a variabilita interiéru modelu ID. stanoví v této třídě zcela nová měřítka. Pro řidiče a cestující bude připraven výjimečný prostorový komfort, srovnatelný s vozidly z vyššího segmentu, a to díky mimořádně dlouhému rozvoru náprav a krátkým převisům karoserie. Vzhledem k tomu, že vůz nemá spalovací motor, bylo možné posunout nápravy ještě blíž k okrajům karoserie.
Pohled na podvozek ID. odhaluje mimo jiné umístění elektromotoru v prostoru zadní nápravy a uložení akumulátorů pod podlahou vozidla. Toto řešení přináší optimální rozložení hmotnosti mezi nápravy pro maximální potěšení z jízdy, ale zároveň také poskytuje cestujícím komfortní sezení ve vyšší poloze. Hnací sílu elektromotoru přenáší na zadní nápravu jednostupňová převodovka. Dle metodiky WLTP bude dojezd všech modelů ID. činit 330 až 550 kilometrů v závislosti na velikosti sady akumulátorů. Doba nabíjení se výrazně zkrátí použitím systému rychlého nabíjení s výkonem 125 kW. V tomto případě se akumulátory nabijí z nuly na 80 procent kapacity za 30 minut.
Modulární platforma MEB pro elektromobily bude technickým základem nejen pro všechny modely rodiny Volkswagen ID., ale i pro mnoho elektromobilů dalších čtyř značek koncernu Volkswagen: Audi, SEAT, Škoda a Volkswagen Užitkové vozy. Platformu MEB bude používat pět značek ve třech světových regionech. "Modulární platforma MEB je bezesporu nejdůležitějším projektem v historii Volkswagenu, srovnatelným s přechodem od Brouka ke Golfu," říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za elektrickou mobilitu. "V první vlně bude základem pro více než 10 milionů elektromobilů napříč celým koncernem a otevře nám cestu do éry elektrické mobility."
* Koncepční vůz.