Nový Multivan – stolek jako důmyslná multifunkční součást interiéru vozu
Nová generace Multivanu bude uvedena na trh s variabilním interiérovým prvkem, nově koncipovaným multifunkčním stolkem. Více komfortu: Nový multifunkční stolek poslouží v případě potřeby jako středová konzola mezi sedadly řidiče a spolujezdce vpředu. Stolek lze v podlahových kolejnicích umístit nově do všech tří řad sedadel. Nový Multivan opět nabízí praktickou uličku z přední do zadní části interiéru spolu s velkorysou vnitřní výškou vozu.
Již první Multivan byl před více než 35 lety vybaven stolkem vzadu. Od té doby je tento praktický prvek výbavy v nabídce pro každou generaci tohoto všestranného automobilu. Koncept stolku byl během let průběžně zdokonalován. V novém Multivanu je ještě variabilnější než doposud. Proč mu ale stále říkáme stolek? Značka Volkswagen Užitkové vozy vtiskla tomuto prvku výbavy zcela novou podobu multifunkčního systému, který mohou cestující současně používat i jako středovou konzolu, a to v každé řadě sedadel.
V aktuálním modelu VW Multivan 6.1 má stolek své místo vždy vzadu a v závislosti na stupni výbavy se dodává jako sklopný nebo posuvný multifunkční. Nová konstrukce stolku pro budoucí Multivan využívá inovativní kolejnicový systém. Stolek tak může být v interiéru variabilně posouván. A vzhledem k tomu, že kolejnice sahají až dopředu mezi sedadla řidiče a spolujezdce, může plnit také funkci středové konzoly v první řadě sedadel. To dosud v žádném Multivanu nebylo možné.
V tomto krátkém videu vysvětluje Albert Kirzinger základní ideu nového multifunkčního stoklu: "Flexibilita, využitelná flexibilita. Od první až po třetí řadu sedadel je podlaha v jedné rovině. Představte si, že máme multifunkční zařízení, které můžete používat kdekoli v prostoru. To je flexibilita v ryzí podobě - díky jednomu unikátnímu geniálnímu prvku. To je nový Multivan."
Nový multifunkční stolek funguje následovně: V kolejnicovém systému je aretován uprostřed vozu. Ve výchozí poloze jsou dvě výklopné poloviny stolku spolu s mechanismem nastavování výšky zasunuty. Stolek je v této pozici středovou konzolou, kterou lze, jak již bylo uvedeno, umístit do každé řady sedadel. V horní části této konzoly se nachází tři držáky nápojů a odkládací schránka. Po stisknutí velkého tlačítka se stolek vysune vzhůru. Nyní jsou přístupné další odkládací prostory - například pro hračky a větší lahve s nápoji. Současně lze navíc každou polovinu stolku, na pravé a levé straně, vysunout a uvést do horizontální polohy a stolek se stane skutečným stolem. Pokud chtějí uživatelé stolek demontovat, odjistí jej jednoduše dvěma úchyty na podstavci. Pro posun stačí jednoduché odjištění jednoho úchytu.
Při použití stolku jako středové konzoly mezi sedadly řidiče a spolujezdce vpředu je jeho posunutí do druhé nebo třetí řady sedadel velmi snadné. Vznikne tak typická ulička dozadu, jež patří k DNA Multivanu. Nový Multivan díky variabilitě kolejnicového systému a zdokonalené konstrukci stolku poprvé nabízí jak středovou konzolu, tak i průchod dozadu. Ten je ostatně i v novém modelu Bulli nejen široký, ale také komfortně vysoký. Vnitřní výška nové generace Multivanu zůstává totiž stejná jako v současném modelu Volkswagen Multivan 6.1. A to není všechno. Pokud si zákazník nakonfiguruje nový Multivan s panoramatickým střešním oknem, které bude pro tuto modelovou řadu nabízeno poprvé, bude maximální vnitřní výška dokonce větší než u předchůdce. Ale to už je zase jiný příběh o novém Multivanu.
Značka Volkswagen Užitkové vozy:
"We transport success." Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů, přičemž v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) vyrábí modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS - Mobility as a Service; TaaS - Transport as a Service). Pro výrobu v budoucnosti proto vyvíjí příslušná vozidla ke speciálním účelům, SPV (Special Purpose Vehicles), například robotické vozy taxislužby nebo robotické lehké užitkové vozy. Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy má na celém světě více než 24 000 zaměstnanců, včetně 15 000 zaměstnanců v závodě Hannover.