Nový Multivan eHybrid se představuje na veletrhu e-SALON v Letňanech v české výstavní premiéře
Plug-in hybridní Multivan nabízí každodenní mobilitu s nulovými emisemi. Díky dojezdu až 700 kilometrů zvládá Multivan eHybrid bez kompromisů i cestování na dlouhé vzdálenosti. V Letňanech bude vystaven také sklápěč e-Crafter s elektrickým pohonem.
Volkswagen Užitkové vozy představí na veletrhu čisté mobility e-SALON 2021 v Letňanech nový model Multivan eHybrid v české výstavní premiéře. Hybridní Multivan nabízí kombinaci elektrického pohonu s nulovými emisemi pro každodenní dojíždění na kratší vzdálenosti a spalovacího motoru pro dálkové jízdy s možností rychlého doplňování paliva. V expozici značky Volkswagen Užitkové vozy bude přitahovat pozornost také elektrický sklápeč e-Crafter, který se skvěle uplatní například v městských službách.
"Nový Multivan eHybrid se představí v české výstavní premiéře na nadcházejícím veletrhu čisté mobility e-SALON 2021," říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. "První hybridní Multivan zná již také svou cenu pro český trh - zákazníci mohou tento všestranný a ekologický automobil objednávat již za 1 436 876 Kč včetně DPH. Věřím, že si mnozí fanoušci Multivanu nenechají tuto výjimečnou příležitost ujít a najdou si v příštích dnech cestu na letňanské výstaviště, kde se mohou naživo seznámit s technicky nejpokrokovější verzí nové generace legendárního MPV."
Nový Volkswagen Multivan eHybrid používá plug-in hybridní pohon, který kombinuje nulové emise ve městě s velmi dlouhým dojezdem při překonávání dlouhých vzdáleností. Až sedmimístné MPV dosahuje nejvyššího výkonu 160 kW (218 k). Sada lithium-iontových akumulátorů s využitelnou kapacitou 10,4 kWh umožňuje modelu Multivan eHybrid "elektrický" dojezd 46 až 50 kilometrů (WLTP). Celkový dojezd i s pohonem na benzín, který zajišťuje hospodárný motor 1.4 TSI a 6stupňová dvouspojková převodovka DSG, je až 700 km. Normovaná spotřeba paliva a elektrické energie podle metodiky EU je 1,5 až 1,6 l/100 km, resp. 14,5 až 14,6 kWh/100 km.
Volkswagen Užitkové vozy vystaví na e-SALONu v pražských Letňanech také elektricky poháněný VW e-Crafter, a to ve verzi sklápěč, která je jako stvořená pro provoz v mětských službách. Sklápěč Volkswagen e-Crafter s užitečnou hmotností až 742 kg používá výhradně elektrický pohon s nulovými lokálními emisemi. Otevřená ložná plocha má délku 3305 mm a šířku 2090 mm. Dojezd e-Crafteru na jedno nabití je 115 kilometrů (WLTP). Volkswagen e-Crafter se dodává mimo jiné také ve skříňové verzi s vysokou střechou jako ideální lehký užitkový vůz pro městskou logistiku díky jeho tichému a bezemisnímu pohonu.
Třetí ročník veletrhu čisté mobility e-SALON se koná ve dnech 11. až 14. listopadu 2021 na výstavišti PVA EXPO PRAHA v Letňanech. Pro veřejnost bude areál výstaviště přístupný od pátku 12. listopadu.
Značka Volkswagen Užitkové vozy:
"We transport success." Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů, přičemž v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) vyrábí modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS - Mobility as a Service; TaaS - Transport as a Service). Pro výrobu v budoucnosti proto vyvíjí příslušná vozidla ke speciálním účelům, SPV (Special Purpose Vehicles), například robotické vozy taxislužby nebo robotické lehké užitkové vozy. Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy má na celém světě více než 24 000 zaměstnanců, včetně 15 000 zaměstnanců v závodě Hannover.