Bulli pro čistě elektrickou budoucnost: Nový ID. Buzz1 slaví světovou premiéru
Design: ID. Buzz přenáší sedm desetiletí zkušeností s modely Bulli do éry elektromobility. Software: Nejnovější verze přináší do modelové řady nejmodernější asistenční systémy, jakými jsou „Travel Assist se sdílenými daty“ a automatizované zaparkování vozu. Nabíjení: ID. Buzz lze na cestách mimořádně snadno nabíjet technologií „Plug & Charge“, a to nabíjecím výkonem až 170 kW. Zásobník elektrické energie: Dvousměrné nabíjení (Vehicle-to-Home) umožňuje začlenění modelu ID. Buzz do energetického systému domácnosti. Nabídka prostoru: ID. Buzz nabízí pohodlí pěti osobám a 1121 litrů prostoru pro zavazadla – a jako Cargo místo pro dvě europalety. Uvedení na trh: Start prodeje v Evropě na podzim 2022. Předprodej bude v prvních zemích zahájen již v květnu (v České republice v červnu).
Značky Volkswagen Užitkové vozy a Volkswagen osobní vozy představují dnes v Hamburku ve světové premiéře nové modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo1. Volkswagen nabízí první čistě elektricky poháněnou modelovou řadou MPV a lehkých užitkových vozů v Evropě stavěnou na platformě pro elektrické vozy MEB další odpověď na požadavek trvale udržitelné mobility s nulovými emisemi CO2. ID. Buzz se bude dodávat s nejnovějším softwarem ID. a nejmodernějšími systémy a funkcemi stanovuje ve svém segmentu nová měřítka v oblastech bezpečnosti, komfortu a nabíjení.
Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen osobní vozy, říká: "ID. Buzz je opravdovou ikonou pro elektrickou éru. Je to automobil, jaký dokáže vyrobit pouze Volkswagen. Volkswagen Bulli ztělesňoval v 50. letech minulého století nový trend založený na automobilové svobodě, nezávislosti a velkých emocích. ID. Buzz na tento životní názor navazuje a přenáší jej do naší doby jako automobil s nulovými emisemi, který je trvale udržitelný, síťově propojený a již nyní připravený na další velkou kapitolu - autonomní jízdu. V tomto voze poprvé kombinujeme v jednom produktu klíčová témata naší strategie ACCELERATE."
Carsten Intra, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy, k tomu dodává: "Obě verze modelu ID. Buzz jsou z hlediska trvalé udržitelnosti průkopnické, protože jejich výroba až po předání zákazníkovi bude probíhat s neutrální bilancí emisí CO2. Kromě toho používáme recyklované plasty a interiér se kompletně obejde bez kůže ze zvířat." A dále ještě poznamenává: "ID. Buzz navíc nalezne uplatnění v budoucích konceptech autonomní mobility, jakým je ridepooling - elektromobilová přepravní služba dceřiné společnosti koncernu MOIA, kterou si lze rezervovat pomocí aplikace. Elektrický Bulli se tak stává součástí budoucnosti městské dopravy."
Stejně jako všechny modely rodiny ID. značky Volkswagen osobní vozy má i ID. Buzz, vyráběný značkou Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru, technický základ v koncernové modulární platformě pro elektromobily MEB (Modularer E-Antriebsbaukasten). Celosvětově první modulární platforma pro velkosériově vyráběné elektromobily poskytuje základ pro nejrůznější modely napříč značkami a segmenty. Její koncept umožňuje evoluční vylepšování softwaru a techniky, z něhož mohou profitovat jak nové modely, jakým je ID. Buzz, tak i již dodané vozy aktualizované technologií OTA (Over-the-Air).
Nejnovější generace softwaru ID. s novými asistenčními a nabíjecími funkcemi. Asistenční systémy nové modelové řady optimalizují komfort a bezpečnost. Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo budou sériově vybaveny lokálním výstražným systémem "Car2X", který využívá signály ostatních vozidel a dopravní infrastruktury k rozpoznávání nebezpečí v reálném čase. Rovněž sériově se bude dodávat asistent pro rozpoznávání překážek "Front Assist" s funkcí nouzového brzdění a v MPV nebude chybět asistent pro jízdu v jízdním pruhu "Lane Assist". S novým softwarem přicházejí do rodiny ID. také nové asistenční funkce. Na přání bude k dispozici "Travel Assist se sdílenými daty", který umožňuje částečně automatizovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí a poprvé i asistovanou změnu jízdního pruhu na dálnici. Rovněž nová je paměťová funkce pro automatizované zaparkování vozu na předem uložené trase.
Nabíjecí výkon až 170 kW, Plug & Charge a dvousměrné nabíjení. Na evropské trhy budou modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo uvedeny se sadou akumulátorů o využitelné kapacitě 77 kWh (celková kapacita: 82 kWh). Z ní odebírá elektrickou energii elektromotor o výkonu 150 kW, který pohání kola zadní nápravy - stejně jako kdysi motor "boxer" v modelu T1. Z uložení sady akumulátorů ve velmi nízké poloze v podlaze sendvičové konstrukce a z nízké hmotnosti elektrického pohonu vyplývá výhodné rozložení hmotnosti mezi nápravy a nízké těžiště vozu. Oba faktory optimalizují ovladatelnost a agilitu. Při nabíjení sady lithium-iontových akumulátorů z nástěnných nabíječek a veřejných nabíjecích přípojek se střídavým proudem lze využívat nabíjecí výkon 11 kW. Po připojení konektoru CCS k rychlonabíjecímu stojanu se stejnosměrným proudem vzroste nabíjecí výkon až na 170 kW. Nabití akumulátorové baterie z 5 na 80 procent tak trvá 30 minut. Modelová řada s nejnovějším softwarem ID. bude navíc nabízet také funkci "Plug & Charge". Autentizace vozu ID. Buzz přitom proběhne automaticky po připojení nabíjecího kabelu ke kompatibilnímu rychlonabíjecímu stojanu se stejnosměrným proudem v souladu s normou ISO 15118, čímž dojde k výměně všech nezbytných dat s nabíjecí přípojkou. Jedná se tedy o významné zvýšení komfortu pro uživatele. Dvousměrné nabíjení umožňuje přenos nepotřebné elektrické energie z akumulátorové baterie vozu ID. Buzz do domácí elektrické sítě (Vehicle-to-Home). Přenos elektrické energie a komunikaci zajistí speciální nástěnná nabíječka pro dvousměrné nabíjení stejnosměrným proudem.
Ikonický design: ID. Buzz je novou tváří trvale udržitelné mobility. Průkopnické technologie jsou "zabaleny" do jedinečného designu modelu ID. Buzz. "Model T1 - ikona 50. let minulého století - poskytl lidem mobilitu a svobodu. Modelem ID. Buzz přenášíme tuto DNA vozů T1 do současnosti, a tím do éry elektromobility," popisuje Jozef Kabaň, šéfdesignér značky Volkswagen. "ID. Buzz přináší zpět na silnice velké sympatie a lidskost," dodává šéfdesignér. ID. Buzz je jedinečný především svými proporcemi. Kabaň zde poukazuje na spojitost s klasickým předchůdcem: "V modelu T1 sedí řidič prakticky nad přední nápravou, protože vůz nemá žádný přední převis. Navzdory veškerým požadavkům na bezpečnost a moderní technice má i ID. Buzz mimořádně krátké převisy." Designér nakonec ještě stručně shrnuje: "ID. Buzz je nadčasový, trvale udržitelný, a přitom extrémně funkční - díky tomu je jedinečný." Pro tuto modelovou řadu je odjakživa typická ikonická přední partie s kapotou do V mezi charismatickými světlomety LED. To samé platí i pro dvoubarevné lakování, dodávané na přání.
Útulný a velkorysý interiér pro život na kolech. Na řidiče a jeho spolucestující čekají ve velkoryse koncipovaném interiéru modelu ID. Buzz nové zážitky z cestování ve voze Bulli. Pro Bulli je typické velmi přehledné uspořádání ve spojení s promyšleným konceptem a optimálním využitím vnitřního prostoru. Verze MPV nabídne pěti osobám v útulném prostředí luxusního salonku dostatek prostoru pro cestování včetně zavazadel (objem zavazadlového prostoru je 1121 litrů). Sklopením druhé řady sedadel se zavazadlový prostor zvětší až na 2205 litrů. ID. Buzz Cargo je sériově vybaven třemi sedadly vpředu (na přání dvěma) a pevnou přepážkou mezi kabinou a nákladovým prostorem o objemu 3,9 m3. Do lehkého užitkového vozu s nulovými lokálními emisemi lze napříč uložit dvě europalety s nákladem.
Dlouhý rozvor náprav, kompaktní karoserie, maximálně využitý půdorys. Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo se vyznačují dlouhým rozvorem náprav 2988 mm, což přibližně odpovídá rozvoru náprav aktuálního modelu T6.1. Vnější délka obou verzí je 4712 mm. V poměru k vnější délce velmi dlouhý rozvor náprav umožňuje optimální využití prostoru definovaného půdorysem vozu. Obě verze modelu ID. Buzz mají v závislosti na výbavě vnější výšku mezi 1937 mm a 1938 mm včetně střešní antény. S vnější šířkou 1985 mm je nový model o 81 mm širší než T6.1. Neobvykle malý je průměr otáčení 11,1 metru.
První MPV s cx osobního vozu. Již u prvního modelu Bulli, T1, byl design podřízen funkci. Form follows function - toto ústřední motto automobilové konstrukce platí i pro design modelu ID. Buzz. Čisté, ikonické tvary přispívají k vynikající aerodynamice. ID. Buzz má součinitel aerodynamického odporu vzduchu (cx) 0,285, ID. Buzz Cargo 0,29. To snižuje spotřebu elektrické energie a prodlužuje dojezd.
Made in Germany. Modelovou řadu ID. Buzz bude vyrábět značka Volkswagen Užitkové vozy ve svém hlavním závodě v Hannoveru. Rovněž většina dodávaných modulů elektrického pohonu se bude vyrábět v Německu - v tomto případě v závodech samostatné koncernové divize Volkswagen Group Components - v souladu s nejvyššími standardy kvality. Hannover je od roku 2022 v rámci koncernu součástí skupiny technologicky mimořádně vyspělých závodů pro výrobu elektromobilů. Značka Volkswagen Užitkové vozy navíc spustila transformační proces, aby mohla nabízet ještě více elektrifikovaných modelů. V Hannoveru, kde byla dříve vyráběna jen jedna modelová řada Bulli, budou nyní vznikat souběžně tři produktové pilíře Bulli - z toho dva s elektrifikovaným pohonem. Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo budou přitom opouštět montážní linku jako vozy s nulovými emisemi, jejichž řidiči se chtějí svým rozhodnutím pro elektromobilitu postavit klimatickým výzvám současnosti.
Zahájení evropského předprodeje v květnu (v České republice v červnu), uvedení na trh na podzim. Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo budou v prvních evropských zemích uvedeny na trh na podzim letošního roku, a již na květen je plánováno spuštění jejich předprodeje. Volkswagen of America zahájí navíc s modelem ID. Buzz comeback modelu Microbus v USA a Kanadě.
1ID. Buzz/ID. Buzz Cargo - vozidla jsou sériové výrobě blízkými studiemi a jejich prodej nebyl zatím zahájen.
Značka Volkswagen Užitkové vozy:
"We transport success." Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů, přičemž v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) vyrábí modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS - Mobility as a Service; TaaS - Transport as a Service). Pro výrobu v budoucnosti proto vyvíjí příslušná vozidla ke speciálním účelům, SPV (Special Purpose Vehicles), například robotické vozy taxislužby nebo robotické lehké užitkové vozy. Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy má na celém světě více než 24 000 zaměstnanců, včetně 15 000 zaměstnanců v závodě Hannover.