Nejlepší hodnocení pro novou generaci modelu Škoda Octavia: Od nezávislého sdružení European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) získala čtvrtá generace bestselleru značky Škoda maximální možné hodnocení v podobě pěti hvězd. Tím se Octavia zařadila mezi nejbezpečnější kompaktní modely. 88% hodnocení ochrany dětské posádky patří také mezi nejlepší ze všech testovaných modelů. Škoda Octavia pokračuje v dlouhé řadě špičkových výsledků hodnocení bezpečnosti Euro NCAP. Pět hvězd od Euro NCAP obdržely v nedávné minulosti mimo jiné SUV-modely Kodiaq a Karoq, kompaktní model Scala a městské SUV Kamiq.
Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda AUTO za oblast technického vývoje, říká: „Velmi nás těší pětihvězdičkové hodnocení nového modelu Octavia od Euro NCAP. Intenzivně pracujeme na dalším zlepšování aktivní a pasivní bezpečnosti a na neustálém zvyšování ochrany účastníků silničního provozu. Všechny naše nové modely dosáhly v uplynulých letech v tomto nezávislém referenčním hodnocení bezpečnosti na nejlepší možný výsledek. Po modelech Scala a Kamiq získala nová Octavia, jako třetí model v roce 2019, pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP. V nové generaci tohoto modelu doplňují rozsáhlou bezpečnostní výbavu asistenční systémy, které byly dosud obvyklé ve vozech vyšších tříd.“
Pětihvězdičkové, tedy nejlepší možné hodnocení bezpečnosti nové generace modelu Škoda Octavia Combi od sdružení European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) platí i pro model Octavia s karoserií liftback. Mimořádně dobře si vedla čtvrtá generace bestselleru značky Škoda v oblasti ochrany dětských pasažérů. S 88 procenty maximálně možných bodů se Octavia umístila ve špičkové skupině všech testovaných vozů, stejně jako v hodnocení asistenčních systémů: zde vůz získal 79 procent maximálního možného počtu bodů. Za ochranu dospělých členů posádky získala Octavia 92 procent možného počtu bodů.
Z mnoha asistenčních systémů, které jsou k dispozici v nové generaci modelu Škoda Octavia, se ve voze Škoda objevuje vůbec poprvé asistent vyhýbání, asistent pro odbočování nebo varování při vystupování z vozu. Ve městě varuje Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů opticky, akusticky a lehkým přibrzděním před možnou kolizí a v případě nutnosti začne i automaticky brzdit. Side Assist až na vzdálenost 70 metrů ukáže, že se zezadu blíží nebo v mrtvém úhlu jede jiný vůz. Na dálnicích a rychlostních silnicích tak účinně pomáhá zabránit nehodám. Pokud se to navzdory všem asistenčním systémům nepodaří, připraví proaktivní ochrana posádku a vůz na střet, aby se zmírnily následky kolize. Posádku při nárazu chrání až devět airbagů, mimo jiné kolenní airbag řidiče. Po nárazu vůz zastaví multikolizní brzda a zabrání tak nekontrolovanému pokračování v jízdě.
European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) je sdružení ministerstev dopravy, automobilových klubů, svazů pojišťoven a výzkumných ústavů z osmi evropských zemí, založené v roce 1997. Konsorcium má sídlo v belgické Lovani (Leuven). Provádí bezpečnostní testy aktuálních modelů automobilů a hodnotí jejich aktivní a pasivní bezpečnost. V uplynulých letech se testy postupně zpřísňovaly a nyní zahrnují několik scénářů kolizí. Zatímco dříve se hodnotily výhradně výsledky nárazových testů, nyní se do výsledku stále výrazněji promítá i hodnocení aktivních bezpečnostních systémů a asistenčních systémů.