Nabídka CNG variant je kompletní. Na český trh vstupuje Octavia G-TEC v karosářské verzi liftback a s manuální převodovkou
Škoda Octavia na českém trhu nově s motorem 1,5 G-TEC/96 kW a šestistupňovou manuální převodovkou, její doporučená prodejní cena startuje na částce 563 900 Kč včetně DPH.
Škoda AUTO doplňuje nabídku svých vozů na stlačený zemní plyn. Na český trh právě vstupuje Octavia s motorem 1,5 G-TEC o výkonu 96 kW (130 k) a šestistupňovou manuální převodovkou. Díky tomu se tento druh alternativního pohonu stává ještě dostupnějším, neboť doporučené prodejní ceny začínají již na 563 900 Kč. V kombinaci s časově omezenou speciální akční nabídkou lze vůz Octavia G-TEC nyní navíc pořídit už za 530 900 Kč. V portfoliu mladoboleslavské automobilky jsou i další modely na CNG – Scala a Kamiq mohou mít pod kapotou agregát 1,0 G-TEC s výkonem 66 kW (90 k).
Octavia s motorem 1,5 G-TEC o výkonu 96 kW (130 k) a šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici pro liftback i kombi ve výbavových stupních Active, Ambition a Style. Protože však tento pohon lze kombinovat i s akčními modely, podařilo se doporučenou startovní prodejní cenu dostat na velmi příznivou hodnotu 530 900 Kč. Jiří Maláček, vedoucí tuzemského zastoupení automobilky Škoda AUTO, k nabídce uvádí: „Věříme, že tato varianta ještě zvýší všeobecný zájem o vozy s alternativními pohony a stane se oblíbenou volbou flotilových zákazníků. Zejména jim vychází vstříc příznivými provozními náklady při vyšších kilometrových nájezdech a oproti standardním spalovacím motorům produkuje výrazně menší množství emisí.“
Škoda AUTO již tradičně sází na CNG jako alternativu ke klasickým palivům. Agregát 1,5 G-TEC o výkonu 96 kW (130 k) není ve čtvrté generaci modelu Octavia úplným nováčkem, dosud se však pároval výhradně se sedmistupňovou převodovkou DSG. Pro modelové řady Scala a Kamiq je k dispozici pohonná jednotka 1,0 G-TEC s výkonem 66 kW (90 k), která se kombinuje výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou a specifikací Style. U autorizovaných obchodních partnerů Škoda AUTO Česká republika lze tyto kompaktní automobily pořídit za doporučené prodejní ceny 482 900 Kč (Scala), resp. 495 900 Kč (Kamiq).
Přestože budoucnost v oblasti alternativních pohonů bude patřit zejména bateriově poháněným elektromobilům, CNG významně přispívá ke snižování emisí. Agregáty G-TEC jsou ve srovnání s běžnými spalovacími motory emisně čistší a mají výrazně nižší náklady na pohonné hmoty. Základ hnacího ústrojí tvoří zážehový motor TSI, který pracuje s proměnným časováním sacích ventilů dle tzv. Millerova cyklu. Kromě stlačeného zemního plynu je tedy schopen spalovat i benzín. Zásluhou provozu na CNG však produkuje až o čtvrtinu méně emisí oxidu uhličitého a až o tři čtvrtiny méně emisí oxidů dusíku. Navíc nevznikají téměř žádné pevné částice, což mimo jiné znamená, že se motory G-TEC obejdou bez filtru pevných částic. Do budoucna se navíc počítá s využitím biometanu, který tyto motory mohou spalovat bez jakýchkoliv úprav již dnes. To s sebou přinese další významný pokles emisí a za určitých okolností tak bude možné jezdit s vozy Škoda ve verzích G-TEC CO2 neutrálně.
Není divu, že poptávka zákazníků po těchto vozech stoupá – a to nejen mezi firemními klienty. U nejprodávanějšího modelu Octavia se podíl motorizací G-TEC na celkových prodejích každoročně pohybuje kolem 5 %. Letos by se, i díky právě uváděnému provedení, měla tato hodnota ještě zvýšit. U modelů Scala a Kamiq se loňský podíl verzí G-TECH pohyboval kolem 2 %, také v těchto případech se očekávají meziroční nárůsty. Značka Škoda má nyní na českém trhu kompletní rodinu automobilů na CNG, které zůstanou součástí její nabídky i v příštích letech.