Multivan – svoboda maximální variability
Kultovní model díky chytrému konceptu: Multivan nabízí již více než 35 let svobodu variabilního využití vnitřního prostoru. Nový evoluční stupeň: Volkswagen Užitkové vozy představí v novém Multivanu nový systém sedadel. Maximální variabilita: U nového kolejnicového systému lze lehká zadní sedadla snadno a rychle posouvat nebo vyjmout.
VW Multivan je mistrem proměn. Jeden vůz tak zvládne role rodinného MPV i reprezentativního firemního vozu, sportovcům přepraví veškeré potřebné vybavení, přestěhuje domácnost a nabídne i místo pro přespání. S tímto konceptem bodovala již první generace Multivanu, představená v roce 1985. Vše díky unikátní DNA této modelové řady. S každým novým Multivanem se variabilita interiéru ještě více zdokonalovala. V roce 2021 představuje Volkswagen Užitkové vozy další evoluční stupeň kultovního MPV. Nový Multivan má nejvariabilnější interiérový systém v historii modelu Bulli.
Nic nezůstalo na svém místě. A přesto je všechno takové, jaké to v Multivanu má být. Cestující vpředu sedí ve vysoké poloze. Vzadu je až pět podélně posuvných a vyjímatelných samostatných sedadel. Sedadla ve druhé řadě jsou na přání otočná o 180 stupňů. Tento koncept sahá až k původnímu Multivanu T3 a již více než 35 let si úspěšně získává nové a nové zákazníky. A s každou generací je stále lepší a dokonalejší. Nyní znovu uzrál čas pro velký krok vpřed. Nový VW Multivan přenese jedinečný koncept interiéru generací T3, T4, T5, T6 a T6.1 do budoucnosti.
Šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy Albert Kirzinger vysvětluje v krátkém videu, proč jsou variabilní sedadla spolu s posuvným a vyjímatelným prostředním sedadlem pro Multivan tak důležitá: "Je úžasně praktický. A praktické je auto, které lze používat variabilně. Proto jsme navrhli nový systém sedadel. Sedadla můžete snadno vyjmout, abyste do tohoto velkorysého prostoru naložili sportovní výbavu, horské kolo nebo surfové prkno. S těmito sedadly je v novém Multivanu možné cokoli."
VW Multivan bude nyní vybaven výhradně samostatnými sedadly, která nahradila i zadní lavici ve třetí řadě. Nová samostatná sedadla ve druhé a třetí řadě jsou současně mnohem lehčí. Tato sedadla lze nyní podélně posouvat nebo je naprosto snadno vyjmout či zpátky namontovat. Značka Volkswagen Užitkové vozy totiž nově vyvinula také kolejnicový systém, který nyní sahá bez přerušení od zadní části interiéru až po druhou řadu sedadel. Tím se zvyšuje variabilita uspořádání sedadel na dosud nevídanou úroveň. Protože třímístná zadní lavice uvolnila místo samostatným sedadlům, bude například pro přepravu drahých jízdních kol možné demontovat pouze sedadla na jedné straně vozidla. Nebo posunout prostřední sedadlo třetí řady na libovolné místo dopředu, až téměř k přední řadě sedadel. Stejně tak je možné pro Multivan typické uspořádání zadních sedadel čelem k sobě. Ostatně od roku 1985 má každý Multivan na palubě také stolek. I ten je nyní značkou Volkswagen Užitkové vozy prezentován v nové, ještě funkčnější podobě. Díky novému kolejnicovému systému může být stolek ukotven kdekoli. Ale to už je zase jiný příběh o novém Multivanu, který přijde na řadu příště!
Značka Volkswagen Užitkové vozy:
"We transport success." Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů, přičemž v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) vyrábí modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS - Mobility as a Service; TaaS - Transport as a Service). Pro výrobu v budoucnosti proto vyvíjí příslušná vozidla ke speciálním účelům, SPV (Special Purpose Vehicles), například robotické vozy taxislužby nebo robotické lehké užitkové vozy. Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy má na celém světě více než 24 000 zaměstnanců, včetně 15 000 zaměstnanců v závodě Hannover.