Multivan – chytré řazení přináší ještě více místa
Shift-by-wire: Signály kompaktního voliče převodovky DSG jsou v modelu Multivan přenášeny elektronicky. DNA modelu Multivan: Praktická ulička mezi předními sedadly pro snadný přístup do zadní části interiéru. Automaticky lepší: Nový Volkswagen Multivan má dvouspojkovou převodovku DSG v sériové výbavě.
I opravdu dobré věci je někdy nutné zásadně změnit, aby mohly být ještě lepší. Právě touto cestou se vydala značka Volkswagen Užitkové vozy a zbavila nový Multivan řadicí páky. Výsledek? Více komfortu i prostoru! První i druhá generace tohoto bestselleru v segmentu MPV - na základě T3 a T4 - měla klasickou řadicí páku s dlouhým mechanismem pro ovládání převodovky. Ve třetí a čtvrté generaci VW Multivanu - na základě T5 a T6 - se řadicí páka přestěhovala na přístrojovou desku. Tím vznikl prostor pro optimalizaci uličky do zadní části interiéru, která je pro Multivan typická. Toto řešení však může být ještě lepší, jak brzy ukáže nová generace tohoto modelu.
Souhra elektroniky a softwaru umožňuje nové funkce, které Volkswagen Užitkové vozy u nové generace Multivanu využívá beze zbytku. Řadicí páka se tak proměnila v mnohem menší ovládací prvek, který ponechává ještě více místa pro přístup do zadní části interiéru. Po technické stránce za tím stojí technologie "shift-by-wire", u níž jsou signály pro převodovku přenášeny elektronicky - stačí kliknout. Předpokladem k tomu je skutečnost, že budoucí Multivan bude sériově vybaven výhradně dvouspojkovou převodovkou, krátce DSG. Prostor pro mechanismus manuálního řazení včetně řadicí páky již proto není potřeba a lze jej využít jinak.
Albert Kirzinger, šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy, vysvětluje, čím se vyznačují interiéry vozů Bulli: "Jejich interiéru vládne velkorysost. Řadicí páku jsme odstranili. Prostor uprostřed jsme důkladně uklidili a přiřadili ho řidiči. Nový VW Multivan je fascinujícím produktem. Máte se na co těšit!"
Místo řadicí páky si Multivan nyní vystačí jen s malým ovládacím prvkem, který je v ergonomicky dokonalé poloze začleněn do nové přístrojové desky vpravo od volantu. Volič převodovky DSG se tak nachází ve stejné úrovni jako 10" displej informačního a zábavního systému. A i ten nabízí nové funkce - například na něm může být poprvé zobrazováno reálné okolí vozidla v rozsahu 360°, pokud je vůz vybaven na přání dodávaným prostorovým kamerovým systémem "Area View". Díky němu je parkování a manévrování pro řidiče nového Multivanu mimořádně snadné.
Z podlahy vozu byla odklizena také klasická páka parkovací brzdy. I parkovací brzda se totiž nyní ovládá elektronicky - tlačítkem, resp. automaticky. Tím se dále zvětšil prostor mezi sedadly řidiče a spolujezdce vpředu. Rodiče se tak po zastavení na odpočívadle mohou rychle přemístit dozadu ke svým dětem. Nebo si vyndají občerstvení z chladicího boxu. Nebo využijí nový multifunkční stolek ze zadní části interiéru jako středovou konzolu mezi sedadly řidiče a spolujezdce vpředu. Ale to už je zase jiný příběh o novém VW Multivanu, který přijde na řadu příště!
Značka Volkswagen Užitkové vozy:
"We transport success." Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů, přičemž v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) vyrábí modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS - Mobility as a Service; TaaS - Transport as a Service). Pro výrobu v budoucnosti proto vyvíjí příslušná vozidla ke speciálním účelům, SPV (Special Purpose Vehicles), například robotické vozy taxislužby nebo robotické lehké užitkové vozy. Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy má na celém světě více než 24 000 zaměstnanců, včetně 15 000 zaměstnanců v závodě Hannover.