• Archiv novinek: Archiv novinek
ŠKODA STRATEGY 2030
ŠKODA STRATEGY 2030

Mezinárodnější, elektrifikovanější a digitálnější

Nová firemní strategie NEXT LEVEL – Škoda STRATEGY 2030 se zaměřuje na úspěšné zvládnutí dekády spojené s významnými změnami.

Škoda AUTO si pro následující dekádu stanovila novou strategii dalšího rozvoje, nazvanou NEXT LEVEL – Škoda STRATEGY 2030, jejímž cílem je úspěšný rozvoj v oblasti internacionalizace, elektrifikace a digitalizace. Česká automobilka plánuje, že se do roku 2030 stane jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě, a vedoucí evropskou značkou v Indii, Rusku a severní Africe. Společně s dalšími obchodními partnery, se zástupci politické sféry a s koncernem Volkswagen plánuje společnost Škoda AUTO proměnit Českou republiku v centrum rozvoje elektromobility a zajistit tak stávající pracovní místa a vytvořit nová. V nové strategii jsou pevně zakotveny i konkrétní cíle na podporu ekologie a diverzity. Realizace se zaměří na dva hlavní motivy – efektivitu a zjednodušení.

Předseda představenstva společnosti Škoda AUTO Thomas Schäfer vysvětluje: „Naší novou strategií NEXT LEVEL – Škoda STRATEGY 2030 dáváme konkrétní odpovědi na otázky, jak společnost Škoda AUTO úspěšně provedeme procesem transformace a jak zajistíme, aby byla v roce 2030 ještě silnější než dnes. Značka Škoda má neuvěřitelný potenciál. Ten v příštích letech ještě více zužitkujeme, a dle něj jsme si stanovili ambiciózní cíle: chceme se vypracovat mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě, hodláme se stát vedoucí evropskou značkou v perspektivních regionech Indie, Ruska a severní Afriky a z domovské České republiky hodláme vybudovat centrum elektromobility, abychom zajistili stávající pracovní místa a vytvořili nová. Škoda AUTO do této zajímavé budoucnosti vstupuje ze silné pozice a já se těším na to, že společně s více než 43 000 škodováky na celém světě a s naším sociálním partnerem Odbory KOVO tuto společnost v příštích letech dovedeme na vyšší úroveň.“

Nová strategie NEXT LEVEL – Škoda STRATEGY 2030 staví na úspěších dosavadní Strategie 2025. Pro cestu do budoucnosti automobilka definuje novou vizi i misi. Nová vize zní: „We will help the world live smarter“, nová mise pak: „Modern accessible mobility with everything you need and surprises you love.“ Společnost Škoda AUTO současně i do budoucna staví na svých prověřených hodnotách „simplyfiying“, „human“ a „surprising“.

Tří hlavní priority, které udávají směr: EXPAND, EXPLORE a ENGAGE

Strategie NEXT LEVEL – Škoda STRATEGY 2030 se zaměřuje na tři priority, které lze shrnout do hesel EXPAND, EXPLORE a ENGAGE. Cílem, který je nadřazen prioritě EXPAND, je povýšit značku Škoda mezi pět nejprodávanějších značek automobilů v Evropě. Toho chce značka dosáhnout posílením pozice v segmentu cenově dostupných vozů. Příkladem je model Škoda Fabia se základní cenou pod hranicí 14 000 eur. Dále se portfolio produktů do roku 2030 rozšíří o minimálně tři další čistě elektrické modely, které budou cenou a velikostí pod úrovní modelu Škoda Enyaq iV. Společnost Škoda AUTO bude – v závislosti na rozvoji trhu – usilovat o to, aby podíl plně elektrických modelů na prodejích značky Škoda v Evropě činil 50 až 70 %.

Zajištění budoucnosti na domácím trhu: Česká republika se má stát centrem elektromobility

Aby jak společnost Škoda AUTO, tak její tuzemský trh Česká republika z procesu transformace vyšly posílené, pracuje automobilka společně se svými partnery na tom, aby se země stala jedním z center elektromobility. Konkrétně se mají do roku 2030 ve všech třech českých výrobních závodech společnosti Škoda AUTO, v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, vyrábět elektrické vozy nebo elektrické komponenty. Aktuálně se v Mladé Boleslavi již vyrábějí vysokonapěťové trakční baterie pro plug-in hybridní modely Škoda Superb iV a Octavia iV i pro modely dalších koncernových značek. Začátkem příštího roku bude navíc v Mladé Boleslavi zahájena výroba bateriových systémů pro koncernovou platformu MEB, na níž je postaven model Škoda Enyaq iV. Česká automobilka navíc společně s partnery pracuje na posílení stabilní dodavatelské struktury pro další rozvoj elektromobility.

Na cestě k vedoucí evropské značce v Indii, Rusku a severní Africe

Součástí priority EXPLORE je záměr, aby se Škoda do roku 2030 stala vedoucí evropskou značku na perspektivních trzích Indie, Ruska a severní Afriky. To přispěje ke globálnímu prodejnímu potenciálu ve výši 1,5 milionu vozů za rok. Automobilka Škoda AUTO převzala za tyto regiony odpovědnost v rámci koncernu Volkswagen. Nedávno byla zahájena výroba modelu Škoda KUSHAQ – prvního automobilu značky Škoda, který byl v rámci projektu INDIA 2.0 uveden na indický trh. Ve střednědobém horizontu se plánuje uvedení modelu Škoda KUSHAQ i na dalších růstových trzích. Simply Clever 2.0: Škoda zůstává funkční i v digitální době Třetí priorita ENGAGE zahrnuje specifické cíle pro oblasti digitální zákaznické zkušenosti, ekologie, diverzity a vzdělávání. Česká automobilka se tak chce mimo jiné stát měřítkem pro Simply Clever User Experience, tedy zákaznickou zkušenost. Každý zákazník má být schopen hned napoprvé a intuitivně ovládat svůj nový vůz nebo službu od značky Škoda. Prvním takovým projektem je PowerPass, umožňující jednoduché a pohodlné nabíjení elektrifikovaných modelů značky Škoda. Bude k dispozici na více než 30 trzích a umožní nabíjení navíce než 210 000 nabíjecích stanicích v Evropě. Ještě příjemnější má být také samotný nákupní proces vozu značky Škoda. Automobilka dále rozšiřuje koncept virtuálního showroomu a vytyčila si za cíl prodávat už v roce 2025 každý pátý vůz online. V Belgii, Nizozemsku, Polsku a v České republice využívají zákazníci této možnosti už dnes.

Výrazně vyšší ekologické cíle: snížení flotilových emisí o více než 50 %

Společnost Škoda AUTO zintenzivnila své úsilí v oblasti ekologie a výrazně zpřísnila své ekologické cíle. Automobilka plánuje ve srovnání s rokem 2020 snížit flotilové emise o 50 % a do roku 2030 přejde ve všech českých a indických závodech na uhlíkově neutrální výrobu. Výroba ve Vrchlabí je uhlíkově neutrální již od konce loňského roku. Strategie NEXT LEVEL – Škoda STRATEGY 2030 staví do popředí také oblast diverzity: do roku 2030 má každou čtvrtou pozici v managementu zastávat žena. Pro společnost Škoda AUTO jsou diverzita, inkluze a rovnoprávnost samozřejmými součástmi podnikové kultury, která se vyznačuje otevřeností a tolerancí. Česká automobilka dále v rámci procesu transformace bude podporovat vzdělávání zaměstnanců a v letech 2022 až 2030 do této oblasti bude investovat téměř 500 milionů eur s hlavním cílem zajistit pracovní místa i v budoucnosti.

Efektivita a zjednodušení jako hlavní principy k dosažení strategických cílů

Škoda AUTO ve snaze dosáhnout stanových cílů strategie NEXT LEVEL – Škoda STRATEGY 2030 sází na efektivitu a zjednodušení – to jsou dvě tradičně silné stránky, které české automobilce přinesly řadu úspěchů v její dlouhé historii. Cílem je dosáhnout nejnižších nákladů mezi evropskými konkurenty, a to ve spojení s trvale udržitelnou rentabilitou tržeb ve výši minimálně 8 %. Automobilka již zahájila kroky k zjednodušení svých procesů a snížení byrokracie a komplexity, aby i nadále zvyšovala schopnost pružně reagovat na aktuální výzvy. Příkladem může být úprava nabídky verzí či výbavy na přání: s dalším rozšiřováním elektrifikace u modelové nabídky by mělo ve střednědobém horizontu dojít k snížení počtu dostupných kombinací o 40 %.

Infografika: NEXT LEVEL - Škoda AUTO STRATEGY 2030 PDF (147,3 KB)