LFP technologie akumulátorů pro elektromobily
- Kia Corporation a Hyundai Motor Company zahajují v Koreji projekt zaměřený na výrobu katodových materiálů pro lithium-železo-fosfátové akumulátory (LFP).
- Čtyřletý projekt ve spolupráci s firmami Hyundai Steel a EcoPro Bm se zaměří na přímou syntézu materiálů s cílem omezit emise při výrobě a zároveň snížit výrobní náklady.
- Dalším cílem projektu je zlepšit materiálové vlastnosti katod na podporu dobíjení/vybíjení za nízkých teplot a technologie rychlodobíjení.
- Nejmodernější technologie výroby včetně vodou ředitelných laků a automatizovaných procesů.
- Strategií projektu je zlepšovat akumulátory pro elektromobily se zaměřením na vyšší bezpečnost, lepší výkon a vlastnosti, resp. nižší výrobní náklady.
Kia a její sesterská značka zahájily letos 25. září projekt vývoje katodového materiálu pro lithium-železo-fosfátové (LFP) akumulátory
Cílem tohoto projektu, realizovaného ve spolupráci s firmami Hyundai Steel, resp. EcoPro BM, která je v oblasti katodových materiálů leaderem, je zajistit přímou syntézu materiálů bez vytváření prekurzoru pro výrobu katodového materiálu pro lithium-železo-fosfátové akumulátory. Čtyřletý projekt je podporován korejským Ministerstvem obchodu, průmyslu a energetiky v rámci širší iniciativy ‚Vývoj technologií LFP akumulátorů‘. „K naplnění budoucí poptávky na trhu elektromobily je klíčové zajistit rychlý vývoj technologií a vybudovat efektivní dodavatelský řetězec v oblasti akumulátorů,“ uvedl Soonjoon Jung, viceprezident a vedoucí skupiny pro elektrifikaci a vývoj materiálů pro systémy pohonu společností Kia a Hyundai Motor. „Prostřednictvím tohoto projektu chceme snížit závislost na dovozech a posílit technologickou konkurenceschopnost naší země i Skupiny HMG přesunutím nezbytných technologií přímo k nám.“ Katodové materiály pro LFP akumulátory se tradičně vyrábějí přidáváním lithia do prekurzorů, jako je např. fosfát nebo síran železnatý. Postup přímé syntézy spočívá v současném přidávání fosfátu, železa (Fe) ve formě prášku a lithia bez vytváření samostatného prekurzoru. Tímto odpadá krok výroby prekurzoru, což znamená pokles škodlivých emisí během výroby a zároveň snížení výrobních nákladů. Postup přímé syntézy je v porovnání s tradičními postupy šetrnější k životnímu prostředí a cenově konkurenceschopný. Ke zvýšení efektivity výroby je však klíčové zajistit suroviny prosté nečistot a bez významnějších rozměrových rozdílů. Kia a její sesterská značka ve spolupráci s firmou Hyundai Steel vyvinou technologii zpracování železného prášku vysoké čistoty s využitím recyklovaného železa tuzemského původu. EcoPro BM následně tuto technologii využije k vývoji technologie přímé syntézy katodového materiálu pro lithium-železo-fosfátové akumulátory s využitím železného prášku jako vstupní suroviny. Cílem projektu je vyvinout katodový materiál pro LFP akumulátory umožňující rychlodobíjení s vysokým dobíjecím a vybíjecím výkonem za nízkých teplot. Význam tohoto společného projektu je o to vyšší, že propojuje ocelářský průmysl, výrobu akumulátorů a automobilové odvětví. Kia a její sesterská značka začleňují tuto materiálovou technologii pro LFP akumulátory s cílem opět posunout nejnovější vývoj na trhu s elektromobily. Značka Kia dříve v letošním roce oznámila, že v rámci své dlouhodobé strategie bude aktivně usilovat o další zlepšování schopností akumulátorů, resp. schopností, bezpečnosti a cenové konkurenceschopnosti elektromobilů.