• Značka modely: Kia
Kia CarPay

Kia uvádí službu CarPay na podporu placení parkovného přímo z vozidla

  • Partnerská smlouva uzavřená se společností Parkopedia.
  • Nová rohož do zavazadlového prostoru se bude v limitované edici nabízet na vybraných trzích.
  • Prvním modelem Kia vybaveným palubní službou CarPay bude Kia EV3.
  • Kia CarPay je k dispozici prostřednictvím aplikace Kia Connect a dotykové obrazovky vozidla ve spojení s platební kartou řidiče.
  • Parkopedia zpřístupňuje více než 1,7 milionu podporovaných parkovacích míst na ulicích a parkovištích v 19 evropských zemích.

Prvním modelem podporujícím CarPay bude Kia EV3. Jako první aplikace bude k dispozici Parkopedia, která evropským řidičům pomůže pohodlně hledat volná parkovací místa a následně platit přes obrazovku navigace v kabině vozu.

„Doplnění palubní platební služby přináší zákazníkům výrazně vyšší pohodlí ruku v ruce s rozšiřováním schopnosti vozidel na základě softwaru a konektivity,“ uvedl Sjoerd Knipping, viceprezident pro marketing a produktové plánování ze společnosti Kia Europe.

Ačkoli většina cest začíná a končí parkovacím místem, samotné parkování ve velkých městech představuje ohromnou výzvu – plných 92 % řidičů ve Francii, Německu, Itálii, Japonsku, Velké Británii a USA* uvádí, že s hledáním parkovacích míst má problémy. Případná chyba při parkování přitom může přijít draho – jen v Evropě jsou každým rokem uděleny miliony pokut za parkování. To je obzvláště problematické v případě elektromobilů, kdy 49 % uživatelů elektrických vozidel ve Francii, Německu, Itálii a Velké Británii někdy řešilo nečekanou pokutu za parkování při dobíjení*.

Kia CarPay výrazně zvyšuje pohodlí a ihned po svém uvedení pomůže řidičům vyřešit jedno z největších bolestivých míst, protože zjednoduší hledání parkovacích míst i placení za parkování,“ uvedl Hans Puvogel, COO společnosti Parkopedia. „Kromě toho, že řidičům ušetří čas při hledání volných parkovacích míst, je rovněž zbaví frustrujícího hledání funkčního parkovacího automatu nebo stahování různých mobilních aplikací včetně pokusů o aktivaci a placení za každé parkování.“

Služby Parkopedia jsou hladce začleněny přímo do palubní navigace vozidla, a mohou tak řidičům pomoci s hledáním nejbližších volných parkovacích míst v cíli cesty včetně tarifů a předpokládaného počtu volných míst. Přes Kia CarPay pak uživatel může zaplatit parkovné prostřednictvím zabezpečené transakce s použitím bezpečně uložené platební karty, tedy bez nutnosti používat jakékoli další aplikace.

Služby Parkopedia pro placení parkovného se zaměřují především na venkovní parkoviště nebo parkování na ulicích, ale plánuje se rozšíření na krytá parkoviště včetně parkovacích garáží. Služba dnes zpřístupňuje přes 1,7 milionu podporovaných parkovacích míst v 19 evropských zemích.

Aplikace Kia CarPay bude součástí výbavy Kia EV3 i všech budoucích modelů Kia. Tento integrovaný systém znamená výrazný posun značky ve smyslu rozšiřování palubních platebních služeb a nabídky doplňkových funkcí, palubních aplikací a uživatelských scénářů ve spojení s elektromobily. Uživatelské pohodlí nabízené službami CarPay dokládá zasazení značky Kia zpříjemňovat cestování a zvyšovat zákaznickou spokojenost ve všech fázích cesty.

„Uvedení jednoduchého a intuitivního způsobu placení do vozidel znamená změnu pravidel hry,“ uvedl Olivier Pascal, generální ředitel a vedoucí oddělení konektivity ze společnosti Kia Connect. „Je to jen začátek, protože CarPay se bude postupně rozšiřovat a umožňovat placení za nejrůznější zboží a služby s ohledem na co nejvyšší pohodlí řidiče i zbytku posádky.“