- Nový webový portál Kia Dealer Academy vytvoří každému zaměstnanci dealerství vlastní vzdělávací cestu
- Digitalizace snižuje náklady dealerů na vzdělávání zaměstnanců
- Zákazníci mají jistotu, že všichni reprezentanti značky Kia budou disponovat znalostí nejnovějších technologií
- Schopnost dealerů převést teoretické znalosti do praxe Kia testuje a rozvíjí v nejmodernějším školicím centru v Nupakách u Prahy
Společnost Kia MOTORS CZECH urychlila plánovanou digitalizaci své dealerské sítě a během nouzového stavu spustila do ostrého provozu webový výukový portál Kia Dealer Academy (KDA), který výrazně zvyšuje efektivitu interního vzdělávacího procesu a zároveň zajišťuje, že zaměstnanci všech dealerství v České republice budou mít přístup k nejnovějším vzdělávacím materiálům a že s nimi budou také podrobně seznámení.
„Digitalizace značky Kia a celé dealerské sítě je jedním z našich letošních hlavních mimoprodejních cílů. Nám jako importérovi i dealerům přináší celou řadu možností, jak dosáhnout lepších výsledků s výrazně nižšími náklady. Ať už jde o prodeje a obchodní aktivity, zvýšení retence a spokojenosti současných zákazníků nebo právě vzdělávání,“ říká Arnošt Barna Generální ředitel společnosti Kia MOTORS CZECH s tím, že nedávná koronavirová krize digitalizaci značky uspíšila. „Vyhlášení nouzového stavu v půlce března ukázalo, že digitalizace našich aktivit je krok správným směrem, Zároveň zvýšilo tlak na co nejrychlejší zprovoznění portálu pro online výuku zaměstnanců dealerské sítě,“ vysvětluje Arnošt Barna.
Dealeři a jejich zaměstnanci v současnosti naleznou na portálu KDA téměř desítky online kurzů určených pro mechaniky, prodejce, pracovníky náhradních dílů, servisní techniky a další profese, které je seznamují s nejnovějšími technologiemi značky Kia, včetně produktových novinek. Produktová školení dealerů, která dříve probíhala pouze prezenčně a která byla kapacitně omezená, probíhají nyní online přes platformu ZOOM a jsou zpětně k dispozici na portálu KDA pro všechny zaměstnance dealerské sítě. První produktové online školení přes platformu ZOOM se týkalo novinky Kia Ceed Sportswagon a XCeed PHEV.
„Dříve naše produktová školení byla pouze prezenční. Nyní je možné informace v čase lépe rozložit a kombinovat online školení buď ve formě virtuální třídy, nebo webového kurzu s prezenčním školením. Vzhledem k výraznému rozvoji značky Kia a příchodu digitalizace našich modelů a systémů jsme tak schopni udržet stávající počty prezenčních školení a nenavyšovat náklady našich dealerů se školením jejich personálu. Další devizou je možnost proškolit online více zaměstnanců, protože v prezenční formě školení se účastnila třeba jen část prodejního personálu dealera.“ vysvětluje Kateřina Vaňková Jouglíčková s tím, že online školení přináší zaměstnancům dealerské sítě mnohem větší flexibilitu a zároveň urychluje výměnu a předávání znalostí.
Kia MOTORS CZECH přitom vytváří pro dealerskou síť také sérii edukačních videí, na kterých si můžou důležité části a technologie názorně prohlédnout a kdykoli se k nim vrátit. Takto nabyté znalosti potom Kia u zaměstnanců dealerské sítě rozvíjí v praxi ve svém školicím centru v Nupakách u Prahy. „Díky tomu, že dealeři budou mít teoretickou přípravu už za sebou, můžeme naplno využít potenciál našeho školicího centra a věnovat se názorným ukázkám na konkrétních modelech. Za kratší dobu si tak dealeři odnesou komplexnější znalosti a dovednosti než dosud,“ uzavírá Kateřina Vaňková Jouglíčková.