• Archiv novinek: Archiv novinek
KIA
KIA

Kia se probojovala mezi čtyři nejžádanější značky v ČR. Prodejům pomáhá zásoba čipů

  • Kia Czech v září vykázala meziročně nárůst prodejů o 31,3 %
  • Společnost garantuje dodací lhůty do 14 dnů u skladových vozů a dva až šest měsíců při zadání do výroby
  • Rozvoj v oblasti elektromobility by měl podpořit další růst značky

Zájem zákazníků o automobily značky Kia se v České republice průběžně zvyšuje. Prodeje za září na tuzemském trhu v meziročním srovnání vzrostly téměř o třetinu na 868 vozů. Jihokorejská automobilka se díky tomu v minulém měsíci umístila v první čtveřici všech výrobců. Kia prodala za prvních devět měsíců letošního roku celkem 7370 vozů, což je v porovnání se stejným obdobím loňského roku o 20 % automobilů více. V letošním roce jí tak s tržním podílem 4,55 % patří celkově 5. příčka.

„Naše výroba dosud nebyla omezena všeobecným nedostatkem čipů. Díky vlastním výrobním kapacitám jsme schopni dodržet běžné dodací lhůty do dvou týdnů u skladových vozů a dva až šest měsíců při zadání vozidla do výroby,“ uvedla Kateřina Vaňková, tisková mluvčí společnosti Kia Czech, a dodala: „Rychlé dodání oceňují hlavně soukromí zákazníci. Právě tento segment se na letošních prodejích podílí téměř z jedné třetiny, což je největší objem za posledních pět let. Z našich modelů mají tradičně největší zájem o modely vyráběné na Slovensku, Ceed a Sportage.“

Modelu Ceed (HB, SW, ProCeed, XCeed) se za devět měsíců letošního roku prodalo 4060 vozů. Oproti stejnému období loňského roku činí nárůst 26,9 %, tedy 861 vozů. Modelu Kia Sportage se do konce září prodalo 1155 vozů, což je navýšení o 14,9 %, v přepočtu o 150 vozů.

Kia letos představila nové logo a strategii značky s důrazem na elektromobilitu. Její vlajkovou lodí v této oblasti je model Kia EV6, první elektromobil Kia se specifickou konstrukcí na základě nové globální modulární platformy pro elektromobily E-GMP (Electric – Global Modular Platform). Vůz má dojezd v kombinovaném cyklu WLTP až 528 kilometrů (740 km v městském provozu) a z 10 na 80 % kapacity akumulátoru jej lze dobít za 18 minut, případně za necelých 5 minut přidat 100 kilometrů dojezdu navíc.

„EV6 jako první vyhrazený elektromobil značky Kia nabízí krátké časy dobíjení, přístup k široké síti dobíjecích stanic, pozoruhodně dlouhý dojezd, v dané třídě nejprostornější kabinu, a dokonce poslouží v roli mobilního akumulátorového modulu pro napájení elektrických spotřebičů či jiných elektromobilů. Očekáváme, že v celkových statistikách se jeho prodeje pozitivně projeví už zkraje příštího roku,“ shrnula K. Vaňková.