Kia se podílí na významné investici do IONITY
- Současní akcionáři, včetně značky Kia a nového partnera, platformy BlackRock Global Renewable Power, se připojují k investici, která má do společnosti IONITY přinést 700 milionů eur
- Počet ultra rychlých 350 kW dobíjecích míst v Evropě se do roku 2025 zvýší z 1500 na 7000
- Nový koncept stanice pro elektromobily „Oasis“ navržený tak, aby v budoucnu přinesl lepší zážitek z dobíjení
- Kia bude do roku 2026 nabízet celosvětově 11 nových elektromobilů; prvním ze sedmi modelů postavených na speciální architektuře E-GMP je přelomový crossover EV6
Kia se rozhodla opět výrazně navýšit svoji investici do evropské sítě ultra rychlých dobíjecích stanic IONITY pro elektromobily. Jako významný akcionář spojila Kia síly s dalšími investory projektu IONITY s cílem navýšit investice o 700 milionů eur ve prospěch rozšíření sítě vysoce výkonných dobíjecích míst napříč Evropou.
Společnost IONITY v současné době provozuje více než 400 ultrarychlých dobíjecích stanic s 1 500 dobíjecími místy podél evropských dálnic ve 24 zemích. Tato nejnovější dodatečná investice však zvýší počet dobíjecích stanic po celé Evropě na 1 000 a celkový počet se do roku 2025 zvýší na přibližně 7 000 dobíjecích míst. Tyto stanice budou umístěny nejen na strategicky klíčových místech evropské dálniční sítě, ale také podél důležitých hlavních silnic a v blízkosti velkých měst. Kromě toho budou stávající dobíjecí místa umístěná v oblastech, které se nacházejí s vysokou intenzitou dopravy, a tudíž se zvyšující se poptávkou po dobíjení, doplněna o nové dobíjecí místa. Tato opatření výrazně zkrátí celkovou dobu dobíjení a čekání zákazníků na nejrušnějších místech.
Toto rozšíření zákazníkům ještě více usnadní vyhledávání ultrarychlých 350 kW nabíječek, které jsou schopny dobít vozidla, jako je například elektrický crossover Kia EV6, z 10 na 80 % kapacity akumulátoru za pouhých 18 minut.
IONITY rovněž v rámci této investice do roku 2025 rozšíří počet vlastních dobíjecích míst v Evropě z dnešních 400 na více než 1000, přičemž v každé z těchto lokalit bude v průměru osm až dvanáct ultra rychlých stojanů o dobíjecím výkonu 350 kW. Další dobíjecí stojany se objeví i ve stávajících lokalitách podél dopravně vytížených tras s vyšší poptávkou po dobíjení. Díky uvedeným opatřením se výrazně zkrátí dobíjecí i čekací doby zákazníků na nejrušnějších místech.
IONITY bude v rámci rozšiřování sítě usilovat o pořizování dalších prostor a v závislosti na lokalitě stavět a provozovat své vlastní servisní stanice. Firma nedávno odhalila koncept ‚Oasis‘ s cílem ukázat, jak by z pohledu zákazníka mohlo vypadat dobíjení v budoucnosti. Model prezentoval dobíjecí stanice chráněné před povětrnostními vlivy a ‚dobíjecí parky‘ rozmístěné u kaváren, restaurací a obchodů kvůli maximálnímu pohodlí a zpříjemnění zkušeností s dobíjením.
Síť IONITY používá přední evropský standard dobíjení CCS (Combined Charging System) a dodává elektřinu původem z obnovitelných zdrojů. To znamená, že majitelé vozů Kia mohou využívat dobíjecí infrastrukturu IONITY k bezemisnímu cestování se zárukou uhlíkové neutrality.
Komentuje Jason Jeong, prezident společnosti Kia Europe: „Jelikož v příštích deseti letech směřujeme k postupnému stahování nových vozidel poháněných spalovacími motory, je klíčové, aby řidiči měli k dispozici širokou a spolehlivou infrastrukturu pro rychlé dobíjení. Díky našemu navýšení investic do IONITY dojde napříč Evropou k výraznému rozšíření ultra rychlých dobíjecích míst s možností uplatnit vysokonapěťové systémy našich elektromobilů. Ještě více řidičů tak bude moci snadno a rychle dobíjet svá vozidla pro bezproblémové cestování s elektromobilem.“
Kia má v plánu do roku 2026 celosvětově nabízet 11 nových elektromobilů vč. sedmi vyhrazených akumulátorových elektromobilů. Crossover Kia EV6, který značka uvedla v letošním roce, je prvním vyhrazeným elektromobilem Kia s akumulátorovým pohonem, postaveným na zbrusu nové podvozkové platformě E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Díky vyspělé 800V architektuře dokáže prostřednictvím nabíječky o výkonu 350 kW prodloužit dojezd o 100 km za necelé čtyři a půl minuty; po úplném dobití činí dojezdová vzdálenost až 528 km.