Interiéry modelů Volkswagen ID. splňují nyní ještě přísnější požadavky na trvalou udržitelnost
Již v průběhu roku 2023 se začnou v modelech VW ID.3, VW ID.4, VW ID.5 a ID.71 používat další recyklované materiály. Volkswagen sází na recyklované materiály z plastových PET lahví. Všechny recykláty v modelech ID. splňují stejně přísná kritéria kvality a vnímané hodnoty jako nové materiály.
Praha - Volkswagen zvyšuje u rodiny výhradně elektricky poháněných modelů ID. úroveň trvalé udržitelnosti. Svůj podíl na tom má i výběr materiálů pro interiéry. Již v letošním roce obdrží modely ID.3, ID.4, ID.5 a ID.7 vybrané inovace, které byly poprvé uvedeny do velkosériové výroby s modelem ID. Buzz2. Například pro čalounění sedadel používá Volkswagen mimo jiné textilní vlákna Seaqual®, při jejichž výrobě se využívá z 10 procent posbíraný odpad z moří a oceánů a z 90 procent recyklované polyesterové vlákno (PES). V porovnání s běžnými povrchovými materiály způsobuje jejich produkce o téměř jednu třetinu méně emisí CO2.
Volkswagen v rámci své strategie v oblasti trvalé udržitelnosti rozšiřuje používání recyklovaných materiálů v rodině ID.3,4
Silke Bagschiková, vedoucí produktové řady Elektromobilita, vysvětluje tento krok následovně: "V interiérech našich modelů ID. již nenajdete žádné kůže původem ze zvířat, a ještě lepší ekologické bilance se nám u nich podařilo dosáhnout širokým využitím recyklovaných materiálů - a to při splnění vysokých požadavků na vnímanou hodnotu a dlouhodobou kvalitu. Na základě pozitivních reakcí našich zákazníků jsme se rozhodli, že v budoucnosti budeme tyto trvale udržitelné přístupy využívat ještě častěji."
Volkswagen ID. Buzz jako průkopník recyklačních inovací. Volkswagen zvolil pro interiér modelu ID. Buzz mnoho nových materiálů, které bude postupně zavádět i do ostatních modelů rodiny ID. Na mnoha místech interiéru nového "Bulli" nalézají uplatnění alternativní materiály vyráběné z plastového odpadu z moří a oceánů, resp. ze starých PET lahví (konkrétně 63 kusů o objemu 500 ml). Povrchovou vrstvu čalounění sedadel tvoří tkanina z vláken Seaqual®, při jejichž výrobě se používá 10 procent posbíraného odpadu z moří a 90 procent recyklovaných polyesterových vláken (PES). V porovnání s běžnými povrchovými materiály se tím snížily emise CO2 při výrobě o 32 procent. V čalounění sedadel materiálem ArtVelours Eco® mají recyklované materiály podíl 71 procent. Povrchové vrstvy čalounění stropu a podlahových koberců v modelu ID. Buzz jsou navíc ze 100 procent tvořeny recyklovaným polyesterem. Recyklované plasty obsahuje také tlumicí vrstva koberce. To samé platí i pro další díly, například kryty spodní části vozu a vložky podběhů kol.
Volkswagen kromě toho již nepoužívá žádný chrom pro ozdobné prvky na dveřích, přístrojové desce a volantu modelu ID. Buzz, protože výroba tohoto materiálu zatěžuje životní prostředí. Náhradou je tekutý lak se vzhledem chromu, jehož pojivo má biologický základ. Některé z uvedených recyklačních inovací modelu ID. Buzz se budou nyní používat také v modelech VW ID.3, VW ID.4, VW ID.5 a VW ID.7..
Recykláty jako plnohodnotná alternativa. Recykláty jsou zpracované staré materiály vhodné k použití v nových produktech. U plastů to jsou například PET lahve nebo staré rybářské sítě. Tyto plastové odpady se zpracovávají na granuláty, a následně mohou být nově využity. V závislosti na požadavcích se podíl recyklátů v nových dílech pohybuje od menšinového až po stoprocentní. V interiéru musejí mít zpátky do koloběhu uváděné materiály zásadně stejné vlastnosti jako konvenční materiály. To se týká jak jejich vzhledu a haptických vlastností, tak i jejich odolnosti a dlouhé životnosti.
Volkswagen na "cestě k nule" (Way to ZERO). Do roku 2030 hodlá Volkswagen snížit emise CO2 na vozidlo o 40 procent, nejpozději v roce 2050 chce mít společnost klimaticky neutrální bilanci. Volkswagen proto na své cestě k uskutečnění ambiciózních cílů analyzuje a optimalizuje kompletní životní cyklus vozidel od základního výzkumu přes vývoj a výrobu až po recyklaci na konci životnosti. Volkswagen přitom usiluje o realizaci uzavřených materiálových koloběhů u všech používaných surovin.
1)ID.7 - prodej modelu nebyl dosud zahájen.
2)ID. Buzz Pro - kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 21,7-20,6; kombinované emise CO2 v g/km: 0. Pro tento model jsou k dispozici údaje o spotřebě elektrické energie a emisích již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU.
3)ID.4 GTX (na snímku) - kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,7-17,6; kombinované emise CO2 v g/km: 0. Pro tento model jsou k dispozici údaje o spotřebě elektrické energie a emisích již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU.
4)ID.5 GTX (na snímku) - kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,3-17,1; kombinované emise CO2 v g/km: 0. Pro tento model jsou k dispozici údaje o spotřebě elektrické energie a emisích již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU.
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 30 závodech ve 13 zemích. V roce 2020 vyrobil Volkswagen 5,3 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou VW Golf, VW Tiguan, Jetta nebo VW Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů VW ID.3 a VW ID.4. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.
Informace o značce Volkswagen Užitkové vozy:
"We transport success." Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů, přičemž v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) vyrábí modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS - Mobility as a Service; TaaS - Transport as a Service). Pro výrobu v budoucnosti proto vyvíjí příslušná vozidla ke speciálním účelům, SPV (Special Purpose Vehicles), například robotické vozy taxislužby nebo robotické lehké užitkové vozy. Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy má na celém světě více než 24 000 zaměstnanců, včetně 15 000 zaměstnanců v závodě Hannover.