Hyundai v roce 2022 dominoval soukromým prodejům
- Značka Hyundai v roce 2022 v ČR registrovala 18 604 nových osobních vozů a potvrdila pozici druhé nejprodávanější automobilky na domácím trhu.
- Nošovický model i30 se stal třetím nejprodávanějším.
- Úspěchy zaznamenala značka především v prodejích soukromým zákazníkům – v privátních prodejích byla vůbec nejúspěšnější, i30 a TUCSON se staly nejprodávanějšími modely
Značka Hyundai zakončila rok 2022 s 18 604 registrovanými novými osobními vozy a s tržním podílem 9,69 % znovu obsadila pozici druhé nejúspěšnější značky na českém trhu. Vyplývá to z dat zveřejněných SDA.
Nejprodávanějším modelem značky Hyundai se jako tradičně stala Hyundai i30, vyráběná ve výrobním závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích, která zaznamenala celkem 8236 registrací a vůbec poprvé se stala třetím nejprodávanějším modelem na českém trhu.
K šestitisícové hranici se s celkovým počtem 5816 registrací přiblížil další nošovický model SUV Hyundai TUCSON a potvrdil svou stoupající popularitu na českém trhu. Hranici tisícovky registrací v roce 2022 taktéž překonala dvojice kompaktních SUV Hyundai BAYON a Hyundai KONA.
Martin Saitz - Generální ředitel Hyundai Motor Czech
"Většinu prodejů Hyundai na českém trhu tvoří modely se spalovacím motorem. Zatímco vozy s hybridním nebo plug-in hybridním pohonem jsou v celkovém objemu zastoupeny ve zhruba 5 %, u modelů s čistě elektrickým pohonem jde o téměř 2 %."
Nejoblíbenější značka českých rodin
Významných úspěchů Hyundai znovu dosáhl v privátním segmentu, v prodejích soukromým zákazníkům se stal vůbec nejpopulárnější značkou na českém trhu s 9 651 registracemi. Dosáhl tržního podílu 18,9 % a zaznamenal osmiprocentní nárůst oproti roku 2021.
Dva modely jihokorejské automobilky byly navíc v tomto tržním segmentu vůbec nejprodávanější ze všech – stejně jako v roce 2021 soukromé prodeje s 4186 registracemi ovládl model i30, na druhou příčku se s 2960 kusy posunul model TUCSON.
Martin Saitz - Generální ředitel Hyundai Motor Czech
"Stoupající popularita našich modelů v privátním segmentu nás nesmírně těší, protože ukazuje, že na domácím trhu máme své pevné místo a českým zákazníkům dokážeme stabilně přinášet skutečně atraktivní nabídku. Oba naše nejpopulárnější modely navíc letos projdou faceliftem a já jsem přesvědčený o tom, že si svou popularitu mezi Čechy udrží i nadále."