Hyundai Motor v rámci expanze vylepšuje design a provozní vlastnosti modelu XCIENT Fuel Cell Truck
Nákladní Hyundai XCIENT Fuel Cell 2021 přichází s odvážným designem masky chladiče a vylepšenými provozními vlastnostmi.
Hyundai do Evropy v roce 2021 dodá dalších 140 vozidel XCIENT Fuel Cell v souladu se svým plánem uvést jich na trh 1600 do roku 2025.
Při budování vodíkového ekosystému Hyundai v Evropě, Severní Americe a Číně využívá více než 20 let zkušeností s palivovými články.
Společnost Hyundai Motor Company dnes zveřejnila fotografie modernizovaného modelu XCIENT Fuel Cell, celosvětově prvního velkosériově vyráběného nákladního vozidla s vodíkovým pohonem.
Model s nulovými emisemi bude díky modernizovanému designu a vylepšeným provozním vlastnostem ještě atraktivnější pro firemní zákazníky s vozovými parky na celém světě.
„Hyundai Motor k realizaci své vize ekologické vodíkové společnosti využívá více než 20 let zkušeností s technologií palivových článků“ řekl Jaehoon (Jay) Chang, generální ředitel a prezident divize užitkových vozidel ve společnosti Hyundai Motor Company. „Hyundai přispěje svým modelem XCIENT Fuel Cell 2021 k širokému přijetí užitkových vozidel s pohonem na vodík.“
Hyundai zahájí výrobu vozidel XCIENT Fuel Cell 2021 letos v srpnu.
Lepší zážitky z jízdy díky modernizovanému designu a vylepšeným provozním vlastnostem
Hyundai upravil design i provozní vlastnosti modelu XCIENT Fuel Cell, a zvýšil tak jeho konkurenceschopnost.
Modernizovaný vnější design naznačuje dynamické a ekologické provozní vlastnosti modelu XCIENT Fuel Cell. Nová maska chladiče, ozdobená chromovanými prvky v lineárním a odvážném tvaru písmene „V“ a vícerozměrnými síťovými vzory, dodává nákladnímu vozidlu s technicky vyspělým elektrickým pohonem napájeným palivovými články na silnici jedinečný vzhled, ale současně také plní technickou funkci. Modrá barva na rámečku masky chladiče a dalších grafických prvcích dává jasně najevo, že XCIENT Fuel Cell používá ekologickou vodíkovou energii.
XCIENT Fuel Cell 2021 je vybaven systémem palivových článků na vodík o celkovém výkonu 180 kW. Systém sestává ze dvou 90kW sad palivových článků, které byly pro tento model těžkého nákladního vozidla nově optimalizovány. Systém palivových článků nabízí ještě větší odolnost a delší životnost a také zvyšuje celkovou hospodárnost vozidla. Hyundai tím vychází vstříc požadavkům zákazníků, kteří provozují flotily užitkových vozidel. Elektromotor s nejvyšším výkonem 350 kW a maximálním točivým momentem 2237 Nm umožňuje dynamickou jízdu.
Sedm velkých nádrží na vodík nabízí celkovou kapacitu 31 kg paliva. Dalším zdrojem elektrické energie jsou tři vysokonapěťové sady akumulátorů s kapacitou po 72 kWh. XCIENT Fuel Cell 2021 má maximální dojezd cca 400 km1. Doplnění vodíku do prázdných nádrží zabere 8 až 20 minut v závislosti na venkovní teplotě.
XCIENT Fuel Cell 2021 bude dodáván nejen v konfiguraci 4x2 jako jeho předchůdce, ale nově také jako podvozek 6x2.
XCIENT Fuel Cell vyjíždí na silnice v Evropě, Severní Americe a Číně
Hyundai plánuje, že představením vylepšeného modelu urychlí uvádění svého těžkého nákladního vozidla s palivovými články do provozu na celém světě.
Hyundai v loňském roce dodal do Švýcarska celkem 46 vozidel XCIENT Fuel Cell. Tato nákladní vozidla ujela do května 2021 celkem více než 750 000 km. Nákladní vozidla s pohonem na vodík tak snížila emise oxidu uhličitého o cca 585 tun2 v porovnání s vozidly s pohonem na naftu.
Hyundai doveze do konce letošního roku do Švýcarska dalších 140 vozidel nového modelu XCIENT Fuel Cell v rámci svého plánu uvést v Evropě do roku 2025 do provozu 1600 těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem napájeným palivovými články. Hyundai Hydrogen Mobility, společný podnik firem Hyundai Motor a H2 Energy, pracuje na uvedení modelu XCIENT Fuel Cell na další evropské trhy.
„Zákazníci jsou velmi spokojeni s kvalitou a jízdním komfortem těchto nákladních vozidel, o která je velký zájem i mimo Švýcarsko. Jsme pevně přesvědčeni o tom, že v příštím roce se nákladní vozidla XCIENT Fuel Cell objeví na silnicích i v dalších evropských zemích,“ říká Mark Freymueller, generální ředitel společnosti Hyundai Hydrogen Mobility.
1)XCIENT Fuel Cell používá při plnění vodíku tlak 350 barů.
2)Údaj byl vypočten na základě dat nákladního vozidla poháněného vznětovým motorem, které patří do stejné kategorie jako XCIENT Fuel Cell a má průměrné emise 0,78 kg oxidu uhličitého na kilometr.