TENTO MODEL JIŽ NENÍ V NABÍDCE, PODÍVEJTE SE NA AKTUÁLNÍ MODELY Hyundai IONIQ.
- Cena vozu od:
- Výkon:104 kW
- Palivo:PHEV
Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid
Nový svěží design karoserie
Jízda čistě na elektřinu kombinovaná s flexibilitou spalovacího motoru.
Získejte to nejlepší z obou světů. Elektrický pohon když ho chcete a benzínový když ho potřebujete. Svěží, nový design spolu s pokročilými bezpečnostními systémy – nový IONIQ je nyní lepší než kdykoliv předtím. Čistě elektrický pohon se aktivuje jednoduchým stiskem tlačítka. Po vyčerpání maximálního elektrického dojezdu lze s vozem pokračovat v hybridním režimu s pomocí spalovacího motoru a u příhodné nabíjecí stanice nabít trakční akumulátor na plný stav.
Design exteriéru
Elegantní dokonalost
Design sofistikovaně plynoucích linií karoserie typu liftback byl dále inovován a vylepšen širokou škálou nových prvků. Péče věnovaná návrhu karoserie přinesla výsledek v podobě jednoho z nejlepších koeficientů odporu vzduchu zhmotněnému v hodnotě 0,24, které se dokáže málokterý jiný vůz byť jen přiblížit. Dynamiku přední masky chladiče podporuje plovoucí 3D vzor se stříbrným lemováním. Nový design 16” kol z lehké slitiny je navržen exkluzivně pro model IONIQ Plug-in. Novým světelným podpisem se díky inovovaným LED sdruženým svítilnám může pochlubit i zadní část vozu.
Aerodynamicky čistá silueta karoserie byla obohacena o řadu nových aerodynamických prvků. Přední části dominují výkonné Bi-LED světlomety, jejichž svažující se linie elegantně navazuje na horní hranu nové masky chladiče. Nepřehlédnutelnou dominantou přední části jsou zdvojené svítilny LED denního svícení.
Exteriér
Boční linie karoserie je obohacena antracitovou lištou se stříbrnou linkou jež dotváří sofistikovanou siluetu nového modelu IONIQ.
Už žádné další hledání klíčů po kapsách či v kabelce. Se Smart Key se dveře automaticky odemknou jakmile vozidlo detekuje správný klíč v dosahu. A navíc pro nastartování vozu stačí jednoduché stisknutí tlačítka.
Světla
Hlavní světlomety s LED technologií a novým pojetím zdůrazňují pokrokový design inovovaného modelu IONIQ. Navíc poskytují vylepšený světelný výkon a posilují tak bezpečnost každodenního provozu.
Díky novým zdvojeným LED světlům denního svícení je příď nového modelu IONIQ jasně rozpoznatelná s charakteristickým světelným podpisem. Jejich umístění chytře využívá společný prostor s aerodynamickými vstupy, které usměrňují proudění vzduchu v prostoru předních kol.
Novým světelným podpisem se díky inovovaným LED sdruženým svítilnám může pochlubit i zadní část vozu.
Nárazník a maska chladiče
Dynamiku přední masky chladiče podporuje plovoucí 3D vzor se stříbrným lemováním. Sofistikovanost nového řešení podtrhuje stříbrné lemování spodní části předního nárazníku.
Design zadního nárazníku osvěžuje antracitově zabarvená prolamovaná část s vyhrazeným prostorem po registrační značku.
Kola z lehké slitiny
Nový design 16” kol z lehké slitiny je navržen exkluzivně pro model IONIQ Plug-in.
Design interiéru
Prostorný a sofistikovaný interiér
Nový design interiéru modelu IONIQ Plug-in nabízí spoustu nových funkcí v čistém a přehledném hávu. Vychutnejte si praktičnost pětimístného liftbacku, který Vám poskytuje pohodlí a konektivitu bez kompromisů. Ekologické vnímání modelu IONIQ dále posiluje použití ekologicky šetrných a přírodních materiálů, včetně organické cukrové třtiny nebo sopečného kamene.
Výhled vzad skrz zadní okno bývá někdy, například při obsazení pěti osobami, omezen. Pro snazší sledování provozu lze pak využít funkci DRM, která zprostředkuje výhled vzad prostřednictvím zadní parkovací kamery a to i během jízdy vpřed. Máte tak dokonalý přehled o dění za vozem za každých okolností.
Sedadla
Výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce jsou v látkovém nebo koženém provedení. Vychutnejte si jako řidič maximální pohodlí díky elektrickému nastavení polohy v osmi směrech a ve dvou směrech polohovatelnou bederní opěru. Pro kožené provedení sedadel je kromě vyhřívaní dostupná i funkce odvětrávaní na místech řidiče a spolujezdce. Zadní sedadla jsou sklopná a dělená v poměru 60:40. Elektricky ovládané kožené sedadlo řidiče je vybaveno pamětí nastavení, díky které si jedním stiskem tlačítka vyvoláte to pravé nastavení nejen sedadla, ale i vnějších zpětných zrcátek.
Multifunkční vyhřívaný volant
Užijte si teplo domova ve Vašem automobilu i za chladných dnů. Vyhřívaný volant se sportovně zploštělou spodní částí a rameny ve stříbrném designu poskytuje tu nejlepší ergonomii nejen pro řízení vozu, ale i pro bezpečné ovládání umístěných ovladačů
Palubní deska
Pojetí a tvar palubní desky doznal kompletního přepracování včetně decentní chromované vodorovné linky umocňující šíři a prostornost interiéru. Prémiové kožené čalounění na středové konzole dotváří všudypřítomný pocit kvality. Tento dojem dále umocňuje modré ambientní LED podsvícení palubní desky a středové konzole navozující příjemnou atmosféru.
Sedmipalcový digitální přístrojový LCD panel s vysokým rozlišením a dvěma odlišnými kruhovými styly. Barva a rozložení displeje se mění v závislosti na zvoleném režimu jízdního režimu ECO nebo SPORT. Velký barevný displej poskytuje širokou škálu informací o jízdě, včetně rychlosti, tocích energie a stavu nabití akumulátoru.
Středová konzole
Středová konzole byla kompletně přepracována a vybavena designově elegantním, uživatelsky pohodlným a prostorově úsporným dotykovým ovládáním klimatizačního systému.
Jednodušší už to být nemůže – aktivujte parkovací brzdu jedním prstem prostřednictvím tlačítka na středové konzole. Navíc díky funkci Auto Hold, která se aktivuje stiskem tlačítka, parkovací brzda automaticky zajistí při zastavení IONIQ proti pohybu. Při stlačení pedálu akcelerátoru pak Auto Hold automaticky odbrzdí a umožní plynulý rozjezd.
Konektivita
Konektivita BlueLink®
Ovládejte svůj nový IONIQ hlasem nebo prostřednictvím svého mobilního telefonu. Díky službě bezdrátového propojení BlueLink® lze ovládat širokou paletu funkcí vozu a učinit tak každodenní jízdy pohodlnější a příjemnější. Užívejte si bezplatný přístup ke službě Hyundai LIVE Services s informacemi o aktuálním provozu, možnostech parkování či cenách nabíjení. Pro případ nehody je vůz vybaven systémem automatického nouzového volání eCall. *Funkce BlueLink bude na českém trhu uvedena během 2. čtvrtletí 2020.
Nouzové volání eCall
IONIQ Plug-in dokáže sám zavolat pomoc v případě nehody - když dojde k aktivaci airbagů. Systém lze aktivovat také manuálně, jednoduchým stiskem tlačítka pro zavolání asistence dostupné 24 hodin denně, 365 dnů v roce.
Asistenční systémy
Pokročilé asistenční bezpečnostní systémy
IONIQ Plug-in je vybaven systémem autonomního nouzového brzdění (FCA) včetně detekce chodců a cyklistů. Tento pokročilý bezpečnostní systém řidiče upozorní v nouzových situacích a v případě potřeby sám vyvine brzdnou sílu. Systém využívá přední kameru, senzory a funguje ve třech fázích. V první fázi upozorní řidiče vizuálně a akusticky, poté vyvine brzdnou sílu dle potřeby a v poslední fázi vyvine maximální brzdnou sílu, aby se vůz vyhnul kolizi nebo minimalizoval její následky. Systém je aktivován v případě detekce vozidla nebo chodce před vozem od 8 km/h.
Když vyjíždíte z nepřehledného nebo úzkého parkovacího místa, systém pomocí senzorů umístěných v zadním nárazníku včas akusticky i vizuálně upozorní na projíždějící vozidla a tím sníží možnost kolize.
Asistent vedení vozu
Nová generace vozu IONIQ Plug-in je vybavena inovovaným asistentem pro vedení vozu v jízdních pruzích (LFA). Když je systém aktivován, udržuje vůz přesně uprostřed jízdního pruhu a může být použit již v rychlostech mezi 0 a 150 km/h na dálnicích a také v ulicích města.
Standardní výbavou je asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích. Tento systém využívá přední kamery pro monitorování dopravního značení. V případě nechtěného opuštění jízdního pruhu způsobeného nepozorností systém upozorní řidiče akustickým a vizuálním signálem a sám nasměruje vozidlo zpět do středu jízdního pruhu.
Senzory umístěné v zadním nárazníku detekují přítomnost vozidel v mrtvém úhlu a spouští varovnou světelnou signalizaci ve zpětném zrcátku na levé nebo pravé straně. Když přesto zapnete směrový ukazatel, dojde navíc k aktivaci zvukové výstrahy.
Rozpoznávání značek
Systém ISLW využívá přední kameru a informace z navigačního systému pro identifikaci dopravních značek a zobrazování rychlostního limitu v reálném čase. Informace je zobrazována jak na displeji navigačního systému, tak i na přístrojovém panelu.
Zvyšuje bezpečnost a snižuje únavu řidiče díky udržování přednastavené vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla a automatickému přizpůsobení rychlosti jízdním podmínkám. Inteligentní adaptivní tempomat SCC s funkcí Stop&Go pracuje i při popojíždění v hustém provozu včetně úplného zastavení a automatického rozjezdu při opětovném rozjezdu vozidla vpředu.
Přepínání světel
Přední světlomety s nejmodernější Bi-LED technologií kombinující denní svícení s dlouhou životností a výrazně nižší spotřebou energie než standardní halogenová světla. V automatickém režimu HBA detekuje vozidla blížící se v protisměru a zároveň vozidla jedoucí ve stejném směru před Vámi a během noci podle potřeby přepíná dálková světla na potkávací. V případě, že systém nedetekuje žádné vozidlo, automaticky přepne na dálková světla.
Sledování únavy
Tento prvek standardní výbavy posouvá bezpečnost a pohodlí na zcela novou úroveň tím, že průběžně monitoruje a analyzuje řidičovy reakce. Když systém rozpozná určitou míru únavy nebo nesoustředěnost, upozorní řidiče zvukovou výstrahou a na displeji přístrojového panelu se zobrazí zpráva informující řidiče, že by měl zvážit přestávku.
Motory
Benzínový motor
Specificky naladěný benzinový motor 1,6 s přímým vstřikem paliva a výkonem 105 koní je na špičce co se týče celkové účinnosti. Díky tomu tak získává maximum energie z každé kapky paliva.
1,6 GDI 77,2 kW
- 1,1 l/100 km kombinovaná spotřeba
- převodovka 6° M
- maximální rychlost 178 km/h
- palivo benzin
- zrychlení za 10,6 s na 100km/h
- emise CO2 26 g/km
Elektromotor
Vychutnejte si jedinečný zážitek z elektrické akcelerace. Elektromotor o výkonu 44,5 kW poskytuje mohutný točivý moment a díky tomu i osvěžující akceleraci.
44,5 kW elektromotor
- 8,9 kWh kapacita akumulátoru
- převodovka 6° M
- maximální rychlost 178 km/h
- zrychlení za 10,6 s na 100km/h
Technologie
Plug-in nabízí přesvědčivý výkon
V modelu IONIQ Plug-in hybrid je benzínový spalovací motor s přímým vstřikem paliva kombinován s elektromotorem o výkonu 44,5 kW. Celkově tato soustava pak nabízí systémový výkon 141 koní a točivý moment 265 Nm. Spolu s dvouspojkovou, hladce řadicí převodovkou a lehkou a zároveň pevnou karoserií nabízí dynamický paket a atraktivní jízdní zážitek.
Jízdní režimy
Stiskem tlačítka si vyberte mezi dvěma jízdními módy ten, který právě odpovídá Vaší náladě: ECO nebo Sport. Styl a barva přístrojového panelu se dané volbě okamžitě přizpůsobí, stejně jako chování vozu. Sportovní režim uzpůsobuje řazení převodovky DCT pro dynamickou jízdu, dovoluje více vytáčet motor a preferuje nižší rychlostní stupně pro okamžitější reakci a zrychlení. Stejně tak řízení nabízí tužší charakteristiku pro intenzivnější sportovní pocit. Oproti tomu režim ECO je zaměřen na efektivitu s lehčí odezvou řízení a dřívějším řazením rychlostních stupňů.
Dvouspojková převodovka DCT
Inovativní dvouspojková převodovka DCT (Dual Clutch Transmission) přináší kontinuální přenos výkonu a opravdový jízdní prožitek. Jedna spojka je vyhrazena pro liché a druhá pro sudé rychlostní stupně. Výsledkem je rychlá odezva a změna rychlostního stupně a celkově dynamičtější zážitek.
Akumulátor
Výkonný 8,9kWh Lithium-ion polymerový akumulátor má vynikající charakteristiky nabíjení a vybíjení tolik potřebné např. pro efektivní ukládání energie získané rekuperačním brzděním. Umístěním akumulátorového packu pod zadní sedadla získal nový IONIQ Plug-in hybrid mimořádně nízké těžiště, která pozitivně ovlivňuje jízdní vlastnosti a přináší radost z jízdy.
Rekuperační brzdění
Brzdění je optimalizováno tak, aby co nejlépe využilo rekuperaci brzdné energie, což pomáhá vozu IONIQ Plug-in udržovat co největší stav nabití. Řidič může snadno nastavit úroveň rekuperačního brzdění pádly pod volantem. Intenzitu lze regulovat ve čtyřech stupních podle potřeby zpomalení. Nejsilnější stupeň rekuperace dokáže vůz po sundání nohy z pedálu akcelerátoru zcela zastavit.
IONIQ Plug-in je vybaven řadicími pádly pod volantem, které plní dvojí funkci. Ve sportovním režimu slouží k manuální změně rychlostních stupňů a tím i většímu prožitku z dynamické jízdy. Oproti tomu v módu ECO lze jejich prostřednictvím měnit úroveň intenzity rekuperace – tedy jak silně IONIQ Plug-in Hybrid prostřednictvím elektromotoru zpomaluje a tedy i získává elektrickou energii.
Energetické toky
Nový IONIQ Plug-in hybrid může jezdit v čistě elektrickém režimu poháněn výhradně elektrickým motorem. Nebo je schopen využívat v hybridním režimu kooperaci s zážehovým - benzínovým motorem kdy v závislosti na jízdní situaci plynule přepíná mezi oběma druhy pohonu. Prostřednictvím rekuperačního brzdění pak dokáže elektromotor vůz zpomalovat a navíc vzniklou elektrickou energii ukládat do akumulátoru. Energie uložená v akumulátoru je následně využívána na výpomoc při akceleraci, jízdě do kopce nebo při nízké rychlosti.
- Start / Nízké rychlosti: čistě elektrický mód
- Zrychlování / Jízda do kopce: benzinový a elektrický motor
- Jízda konstantní rychlostí: benzinový a elektrický motor
- Zpomalování / Jízda z kopce: rekuperační brzdění
- Rekuperační brzdění: elektromotor - akumulátor
ECO-DAS
Skvělá spotřeba paliva a nízké emise CO2 nového modelu IONIQ Plug-in jsou podporovány systémem ECO-DAS (Eco driving Assistant). Po zadání trasy v navigačním systému následně prediktivní systém řízení energie analyzuje navrženou cestu a nastaví optimální kombinaci používání energie buď z akumulátoru nebo benzinu. Průvodce také upozorní řidiče, když nastane situace vyžadující zpomalení aby se snížila spotřeby paliva.
- Predikce stoupání: Pokud je na cestě stoupání a současně je stav nabití akumulátoru nízký pak IONIQ Hybrid zajistí jeho přednabití kooperací se spalovacím motorem ještě před příchodem stoupání. Díky takto získané energii může elektrický motor pomoci spalovacímu pří jízdě do stoupání a zefektivnit tak spotřebu energie.
- Predikce klesání: Pokud je baterie dostatečně nabitá a v naplánované trase následuje klesání pak systém řízení zvýší podíl práce elektrického motoru v předpokladu získání elektrické energie zpět prostřednictvím rekuperace. Tím se sníží spotřeba benzínu pro práci spalovacího motoru a celkově spotřeba energie pro pohon vozu.
- Asistent jízdy na volnoběh: Asistent jízdy na volnoběh – tzv. plachtění – analyzuje naplánovanou trasu včetně navigačních pokynů a audiovizuálně informuje řidiče o vhodném okamžiku pro snížení rychlosti a maximální využití kinetické energie vozu. Výsledkem je snížení spotřeby paliva a tím i emisí.
Jak funguje Plug-in hybrid?
Zvykněte si na komplexní flexibilitu. IONIQ Plug-in hybrid Vám přináší všechny benefity elektrického vozu a hybridním spojením je rozšiřuje o výhody spalovacího motoru. Výkonný Lithium-ion polymerový trakční akumulátor s kapacitou 8,9 kWh přináší dojezd až 63 km v čistě elektrickém módu*. Po vyčerpání uložené elektrické energie z trakčního akumulátoru vůz jede v hybridním režimu jako model IONIQ Hybrid. Díky paralelnímu hybridnímu systému dokáží spalovací a elektrický motor pracovat samostatně nebo v kooperaci. A dovezou Vás tak daleko jak jen potřebujete. A pro přísun elektrické energie pak stačí jen se připojit k nabíjecí stanici. Systémy vozu ovšem k dobíjení trakčního akumulátoru také chytře využívají energii vzniklou při rekuperačním brzdění, kdy mění pohybovou energii na elektrickou. Intenzitu rekuperačního brzdění lze regulovat ve čtyřech stupních.
Všestranné nabíjení
Model IONIQ Plug-in hybrid nabízí dvě možnosti nabíjení včetně toho nenabíjet vůbec. Pro případ nabíjení doma lze průběh nastavit i prostřednictvím aplikace BlueLink tak, aby vůz odebíral elektrickou energii během hodin s nižším tarifem a šetřil tak Vaši peněženku.
V závislosti na kvalitě a typu rozvodné sítě ať již doma nebo na veřejně přístupných stanicích nabízí model IONIQ Plug-in hybrid několik možností nabíjení. Při připojení k Wall Boxu nebo veřejné AC nabíjecí stanici zabere nabití trakčního akumulátoru do plného stavu 2 hodiny a 15 minut. Vůz lze nabíjet i prostřednictví tzv. ICCB kabelu (in-cable-control-box) ze standardní domácí zásuvky s napětím 230 V.
Integrovaný měnič napětí OBC o výkonu 3,3 kW mění střídavý proud ze zásuvky na stejnosměrný potřebný pro dobíjení trakčního akumulátoru.
Výhody Plug-in hybrid?
IONIQ Plug-in hybrid nabízí excelentně nízkou spotřebu paliva známou z čistě hybridního modelu ovšem s výhodou významně delšího čistě elektrického dojezdu. S tím je spojen benefit nižších emisí v městském provozu a výhoda přístupného parkování v parkovacích zónách.
- Elektrický dojezd a flexibilita: Pokud ještě nejste připraveni na plně elektrickou budoucnost je Plug-in hybrid skvělým kompromisem. Čistě elektrický dojezd až 63 kilometrů* s rezervou dostačuje pro většinu každodenních jízd. Ale navíc máte vždy zálohu v podobě spalovacího benzínového motoru pro náročnější výlety. * Hodnota dojezdu je určena dle měřícího cyklu NEDC 2.0 a může se lišit v závislosti na jízdních podmínkách, jízdním stylu a také okolní teplotě.
- Nulové lokální emise v EV módu: Rozjeďte elektrizující jízdu prostým stiskem tlačítka EV. IONIQ Plug-in hybrid s výkonným trakčním akumulátorem 8,9 kWh poskytuje až 63 km jízdy s nulovými emisemi*. Po spotřebování uložené elektrické energie vůz dále pracuje v hybridním režimu spolupráce elektrického a spalovacího motoru. * Hodnota dojezdu je určena dle měřícího cyklu NEDC 2.0 a může se lišit v závislosti na jízdních podmínkách, jízdním stylu a také okolní teplotě.
- Dojeďte dál: Symbióza spolupráce elektrického a spalovacího motoru přináší nízkou spotřebu paliva a také snížení hodnot produkovaných emisí.
Někteří nesprávně říkají: huyndai, hjundai, hjundaj