TENTO MODEL JIŽ NENÍ V NABÍDCE, PODÍVEJTE SE NA AKTUÁLNÍ MODELY Hyundai IONIQ.
- Cena vozu od:
- Výkon:104 kW
- Spotřeba paliva:3,4 - 4,2 l/100km
- Emise:- g/km
Hyundai IONIQ Hybrid
Špičková úspornost
Nový svěží design, špičková ekonomika provozu a široká škála pokročilých asistenčních a bezpečnostních systémů – to je nový IONIQ Hybrid, lepší než kdy předtím. Dynamický tandem vyspělého benzinového motoru a elektromotoru poskytuje nevšední kombinaci úspornosti a inspirující výkonnosti.
Design exteriéru
Elegantní dokonalost
Design již tak sofistikovaně plynoucích linií karoserie typu liftback byl dále inovován a vylepšen širokou škálou nových prvků. Péče věnovaná návrhu karoserie přinesla výsledek v podobě jednoho z nejlepších koeficientů odporu vzduchu zhmotněnému v hodnotě 0,24, které se dokáže málokterý jiný vůz byť jen přiblížit. Elegantní a přitom účelné kontury optimalizují proudění vzduchu s výsledkem snížení spotřeby paliva a tudíž i nižší produkce emisí.
Boční linie karoserie je obohacena antracitovou lištou se stříbrnou linkou jež dotváří sofistikovanou siluetu nového modelu IONIQ.
Bi-LED hlavní světlomety
Hlavní světlomety s LED technologií a novým pojetím zdůrazňují pokrokový design inovovaného modelu IONIQ. Navíc poskytují vylepšený světelný výkon a posilují tak bezpečnost každodenního provozu.
Díky novým zdvojeným LED světlům denního svícení je příď nového modelu IONIQ jasně rozpoznatelná navíc s charakteristickým světelným podpisem. Umístění světel chytře využívá společný prostor s aerodynamickými vstupy, které usměrňují proudění vzduchu v prostoru předních kol.
Novým světelným podpisem se díky inovovaným LED sdruženým svítilnám může pochlubit i zadní část vozu.
Nárazník a maska
Dynamiku přední masky chladiče podporuje plovoucí 3D vzor se stříbrným lemováním. Elegantnost nového řešení podtrhuje stříbrné lemování spodní části předního nárazníku.
Design zadního nárazníku osvěžuje antracitově zabarvená prolamovaná část s vyhrazeným prostorem po registrační značku.
Kola z lehké slitiny
Pro IONIQ Hybrid se můžete rozhodnout pro dva různé designy a rozměry kol. Speciálně pro hybrid jsou navrženy 15“ a 17“ kola.
Design Interiéru
Prostorný a sofistikovaný interiér
Nový design interiéru modelu IONIQ Hybrid nabízí spoustu nových funkcí v čistém a přehledném hávu. Vychutnejte si praktičnost pětimístného liftbacku, který Vám poskytuje pohodlí a konektivitu bez kompromisů. Ekologické vnímání modelu IONIQ dále posiluje použití ekologicky šetrných a přírodních materiálů, včetně organické cukrové třtiny nebo sopečného kamene.
Multifunkční vyhřívaný volant
Užijte si teplo domova ve Vašem automobilu i za chladných dnů. Vyhřívaný volant se sportovně zploštělou spodní částí a rameny ve stříbrném designu poskytuje tu nejlepší ergonomii nejen pro řízení vozu, ale i pro bezpečné ovládání umístěných ovladačů.
Užívejte si zahřátých rukou v chladných dnech. Díky vyhřívanému volantu budou i zimní jízdy příjemné.
Sedadla
Výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce jsou v látkovém nebo koženém provedení. Vychutnejte si jako řidič maximální pohodlí díky elektrickému nastavení polohy v osmi směrech a ve dvou směrech polohovatelnou bederní opěru. Pro kožené provedení sedadel je kromě vyhřívaní dostupná i funkce odvětrávaní na místech řidiče a spolujezdce. Zadní sedadla jsou sklopná a dělená v poměru 60:40. Elektricky ovládané kožené sedadlo řidiče je vybaveno pamětí nastavení, díky které si jedním stiskem tlačítka vyvoláte to pravé nastavení nejen sedadla, ale i vnějších zpětných zrcátek.
Příjemně chladná? Nebo hřejivě útulná? Přední sedadla nabízejí možnost výhřevu ve třech stupních nebo ventilací pro ještě komfortnější jízdu za jakéhokoliv počasí. Při střídání více řidičů přijde vhod paměť nastavení sedadla. Zadní sklopná sedadla jsou dělená v poměru 60:40 s možností vyhřívání.
Palubní deska a přístrojový panel
Pojetí a tvar palubní desky doznal kompletního přepracování včetně decentní chromované vodorovné linky umocňující šíři a prostornost interiéru. Prémiové kožené čalounění na středové konzole dotváří všudypřítomný pocit kvality. Tento dojem dále umocňuje modré ambientní LED podsvícení palubní desky a středové konzole navozující příjemnou atmosféru.
Sedmipalcový digitální přístrojový LCD panel s vysokým rozlišením a dvěma odlišnými kruhovými styly. Barva a rozložení displeje se mění v závislosti na zvoleném režimu jízdního režimu ECO nebo SPORT. Velký barevný displej poskytuje širokou škálu informací o jízdě, včetně rychlosti, tocích energie a stavu nabití akumulátoru.
Komfort
Bezdrátové nabíjení
Nabíjecí kabel můžete klidně zapomenout! Nadešel čas, kdy jej nepotřebujete. Bezdrátová nabíjecí podložka umístěná ve středové konzole Vám umožní snadno a bez problémů nabít chytrý telefon kompatibilní s technologií Qi.
Elektrická parkovací brzda (EPB)
Jednodušší už to být nemůže – aktivujte parkovací brzdu* jedním prstem prostřednictvím tlačítka na středové konzole. Navíc díky funkci Auro Hold, která se aktivuje stiskem tlačítka, parkovací brzda automaticky zajistí při zastavení IONIQ proti pohybu. Při stlačení pedálu akcelerátoru pak Auto Hold automaticky odbrzdí a umožní plynulý rozjezd.
Driving Rear-View Monitor (DRM)
Výhled vzad skrz zadní okno bývá někdy, například při obsazení pěti osobami, omezen. Pro snazší sledování provozu lze pak využít funkci DRM, která zprostředkuje výhled vzad prostřednictvím zadní parkovací kamery a to i během jízdy vpřed. Máte tak dokonalý přehled o dění za vozem za každých okolností.
Dotykové ovládání klimatizace
Středová konzole byla kompletně přepracována a vybavena designově elegantním, uživatelsky pohodlným a prostorově úsporným dotykovým ovládáním klimatizačního systému.
Prémiový Infinity sound systém
Nezapomenutelný hudební prožitek nabízí soustava reproduktorů hudebního systému Infinity s prémiovým designem měnící každou jízdu v dech beroucí zážitek.
Konektivita
Navigace s 10,25″ dotykovou obrazovkou
Informačním středobodem inovovaného interiéru je nová 10,25″ obrazovka navigačního systému. S větším displejem přichází i možnost děleného zobrazení, možnost dálkové správy vozu BlueLink* a také pětiletá podpora služeb Live Services. Ty poskytují online aktualizované informace o nabíjecích stanicích, dopravě, počasí, POI nebo možnostech parkování. Nechybí ani informace o obchodních partnerech Hyundai, popřípadě o rychlostních kamerách tam, kde to místní legislativa umožňuje. Konektivita s mobilními telefony je zprostředkována technologiemi Apple CarPlay™ a Android Auto™. A tak si lze vychutnat pohodlné a bezpečné ovládání mobilního telefonu na velké obrazovce v zorném poli řidiče.
BlueLink® konektivita
Díky službě bezdrátového propojení BlueLink® lze ovládat širokou paletu funkcí vozu a učinit tak každodenní jízdy pohodlnější a příjemnější. Užívejte si bezplatný přístup ke službě Hyundai LIVE Services s informacemi o aktuálním provozu, možnostech parkování či cenách pohonných hmot. Pro případ nehody je vůz vybaven systémem automatického nouzového volání eCall.
- Odeslání cíle do navigace vozu: Pokud je Váš IONIQ vybaven navigací pak Vám aplikace BlueLink umožní hledat si cíle pro Vaše výpravy v pohodlí domova. Cíl a naplánovaná cesta se pak automaticky synchronizují a po nastoupení do auta je již cesta připravena a můžete bez otálení vyrazit.
- Dálková diagnostika: Pro Váš klid lze na 10,25″ displeji navigace spustit kompletní diagnostiku vozu nebo si prostřednictvím aplikace BlueLink vyžádat zprávu o stavu vozu přímo do Vašeho mobilního telefonu.
- Svůj IONIQ vždy najdete: Už nikdy nebudete přemýšlet kde jste si zaparkovali Váš IONIQ. Díky aplikaci BlueLink najdete svůj vůz rychle a jednoduše.
- Aplikace BlueLink: Aplikae BlueLink je ke stažení v příslušných obchodech Google Play Store a Apple App Store.
- Dálkové zamykání a odemykání dveří: Zůstal Váš IONIQ odemčený? Se systémem BlueLink není důvod k obavám, IONIQ se Vám sám ozve s notifikací v mobilní aplikaci. A po snadném zadání PIN, lze vůz prostřednictvím mobilní aplikace na dálku zamknout či odemknout.
Live Services
IONIQ Hybrid přináší další způsoby jak si co nejvíce zpříjemnit a zrychlit cestování. Díky pětiletému bezplatnému předplatnému služby LIVE Services, které je součástí integrovaného 10,25″ navigačního systému máte na dosah ruky ty nejaktuálnější informace o: cenách pohonných hmot, dopravní situaci, počasí, možnostech parkování a také dealerstvích Hyundai. V zemích kde to místní legislativní úprava dovoluje nabízí i informace o kamerových systémech měření rychlosti.
- Aktuální informace o cenách pohonných hmot: Najděte si tu nejbližší možnost jak doplnit palivo s co nejlepší cenou. Průběžně aktualizovaná databáze nabízí informace o adrese i o cenách.
- Parkovací místa: Parkování snadno a rychle – užijte si jednoduché a efektivní odstavení vozu s Vaším Ioniqem. Díky aktuálním informacím o možnostech parkování je hledání nejvhodnějšího parkování snadnou záležitostí.
- Autorizovaní partneři Hyundai: Díky službě LIVE Services máte snadný přístup k aktuálním informacím o autorizovaných partnerech Hyundai. Podají Vám pomocnou ruku kdekoliv, kam Vás cesty zavedou.
- Upozornění na rychlostní kamery a radary: Více ochrany a klidu před nechtěným překročením dovolené rychlosti poskytuje upozornění na rychlostní radary a kamery. Tato komplexní služba poskytuje upozornění na stacionární i mobilní radary a kamery a umožňuje se soustředit na bezpečnou jízdu.
- Dopravní informace: Průběžně aktualizované dopravní informace - Díky nim si navigace zvolí cestu, která Vás co nejrychleji dovede k cíli, navíc s přesným odhadem času příjezdu.
- Aktuální POI – body zájmu: Hledání adresy, POI nebo kombinace obojího nebylo nikdy tak jednoduché. Díky fulltextovému vyhledávání objevíte zajímavá místa ve svém okolí a nechte se k nim rovnou navigovat.
- Počasí: Díky informacím LIVE Services budete připraveni na jakékoliv rozmary počasí během cesty i v jejím závěru. Průběžně aktualizované informace pro jsou zobrazeny na přehledné mapě.
Nouzové volání eCall pro Vaši bezpečnost
IONIQ Hybrid dokáže sám zavolat pomoc v případě nehody - když dojde k aktivaci airbagů. Systém lze aktivovat také manuálně, jednoduchým stiskem tlačítka pro zavolání asistence dostupné 24 hodin denně, 365 dnů v roce.
Asistenční systémy
Postaven pro maximální bezpečnost a klid
Díky našim špičkovým asistenčním systémům Hyundai SmartSense se IONIQ Hybrid stal lídrem segmentu s nejnovějšími technologiemi aktivní bezpečnosti – je navržena pro maximální bezpečí a klid při řízení.
Přední světlomety s nejmodernější Bi-LED technologií kombinující denní svícení s dlouhou životností a výrazně nižší spotřebou energie než standardní halogenová světla. V automatickém režimu HBA detekuje vozidla blížící se v protisměru a zároveň vozidla jedoucí ve stejném směru před Vámi a během noci podle potřeby přepíná dálková světla na potkávací. V případě, že systém nedetekuje žádné vozidlo, automaticky přepne na dálková světla.
Tento prvek standardní výbavy posouvá bezpečnost a pohodlí na zcela novou úroveň tím, že průběžně monitoruje a analyzuje řidičovy reakce. Když systém rozpozná určitou míru únavy nebo nesoustředěnost, upozorní řidiče zvukovou výstrahou a na displeji přístrojového panelu se zobrazí zpráva informující řidiče, že by měl zvážit přestávku.
Nouzové brzdění
Nový IONIQ Hybrid je vybaven systémem autonomního nouzového brzdění (FCA) včetně detekce chodců a cyklistů. Tento pokročilý bezpečnostní systém řidiče upozorní v nouzových situacích a v případě potřeby sám vyvine brzdnou sílu. Systém využívá přední kameru, senzory a funguje ve třech fázích. V první fázi upozorní řidiče vizuálně a akusticky, poté vyvine brzdnou sílu dle potřeby a v poslední fázi vyvine maximální brzdnou sílu, aby se vůz vyhnul kolizi nebo minimalizoval její následky. Systém je aktivován v případě detekce vozidla nebo chodce před vozem od 8 km/h.
Rear Cross-traffic Collision Warning (RCCW)
Když vyjíždíte z nepřehledného nebo úzkého parkovacího místa, systém pomocí senzorů umístěných v zadním nárazníku včas akusticky i vizuálně upozorní na projíždějící vozidla a tím sníží možnost kolize.
Rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost
Systém ISLW využívá přední kameru a informace z navigačního systému pro identifikaci dopravních značek a zobrazování rychlostního limitu v reálném čase. Informace je zobrazována jak na displeji navigačního systému, tak i na přístrojovém panelu.
Asistent vedení vozu
Standardní výbavou je asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích. Tento systém využívá přední kamery pro monitorování dopravního značení. V případě nechtěného opuštění jízdního pruhu způsobeného nepozorností systém upozorní řidiče akustickým a vizuálním signálem a sám nasměruje vozidlo zpět do středu jízdního pruhu.
Nová generace vozu IONIQ Hybrid je vybavena inovovaným asistentem pro vedení vozu v jízdních pruzích (LFA). Když je systém aktivován, udržuje vůz přesně uprostřed jízdního pruhu a může být použit již v rychlostech mezi 0 a 150 km/h na dálnicích a také v ulicích města.
Senzory umístěné v zadním nárazníku detekují přítomnost vozidel v mrtvém úhlu a spouští varovnou světelnou signalizaci ve zpětném zrcátku na levé nebo pravé straně. Když přesto zapnete směrový ukazatel, dojde navíc k aktivaci zvukové výstrahy.
Motory
Hybridní HEV motor
1,6 GDI 77,2 kW | Elektromotor 32 kW
- 3,9 l/100 km kombinovaná spotřeba
- převodovka 6° M
- maximální rychlost 185 km/h
- palivo benzin
- zrychlení za 11,1 s na 100km/h
- emise CO2 92 g/km
Benzínový motor Kappa 1,6 GDI
Specificky naladěný benzinový motor 1,6 s přímým vstřikem paliva a výkonem 105 koní je na špičce co se týče celkové účinnosti. Díky tomu tak získává maximum energie z každé kapky paliva.
Elektromotor
Vychutnejte si jedinečný zážitek z elektrické akcelerace. Elektromotor o výkonu 43,5 k poskytuje mohutný točivý moment a díky tomu i osvěžující akceleraci. Elektromotor umožňuje modelu IONIQ Hybrid jízdu v čistě elektrickém režimu.
Akumulátor
Výkonný 1,56kWh Lithium-ion polymerový akumulátor má vynikající charakteristiky nabíjení a vybíjení tolik potřebné např. pro efektivní ukládání energie získané rekuperačním brzděním. Umístěním akumulátoru pod zadní sedadla získal nový IONIQ Hybrid mimořádně nízké těžiště, která pozitivně ovlivňuje jízdní vlastnosti a přináší radost z jízdy.
6stupňová převodovka DCT
Inovativní dvouspojková převodovka DCT (Dual Clutch Transmission) přináší kontinuální přenos výkonu a opravdový jízdní prožitek. Jedna spojka je vyhrazena pro liché a druhá pro sudé rychlostní stupně. Výsledkem je rychlá odezva a změna rychlostního stupně a celkově dynamický zážitek.
Technologie
Vrchol hybridního výkonu
S dynamickým tandemem speciálně vyladěného přímovstřikového spalovacího motoru a elektrického motoru se nový IONIQ Hybrid stává světovou extratřídou a posouvá schopnost spořit palivo a energii na vyšší úroveň. A to bez vlivu na dynamiku provozu, která je podpořena výkonem 141 koní a točivým momentem 265 Nm. Spolu s dvoustupňovou automatickou převodovkou DCT, lehkou stavbou karoserie z pevného hliníku tak IONIQ Hybrid nabízí špičkovou kombinaci jízdní dynamiky a zároveň efektivity.
Nastavitelné rekuperační brzdění
Brzdění je optimalizováno tak, aby co nejlépe využilo rekuperaci brzdné energie, což pomáhá vozu IONIQ Hybrid udržovat co největší stav nabití. Řidič může snadno nastavit úroveň rekuperačního brzdění pádly pod volantem. Intenzitu lze regulovat ve čtyřech stupních podle potřeby zpomalení. Nejsilnější stupeň rekuperace dokáže vůz po sundání nohy z pedálu akcelerátoru zcela zastavit.
Energetické toky
Nový IONIQ Hybrid může jezdit v čistě elektrickém režimu poháněn výhradně elektrickým motorem. Nebo je schopen využívat v hybridním režimu kooperaci s zážehovým - benzínovým motorem kdy v závislosti na jízdní situaci plynule přepíná mezi oběma druhy pohonu. Prostřednictvím rekuperačního brzdění pak dokáže elektromotor vůz zpomalovat a navíc vzniklou elektrickou energii ukládat do akumulátoru. Energie uložená v akumulátoru je následně využívána na výpomoc při akceleraci, jízdě do kopce nebo při nízké rychlosti.
- Start/Nízké rychlosti: čistě elektrický mód
- Zrychlování / jízda do kopce: benzinový a elektrický motor
- Jízda konstantní rychlostí: benzinový a elektromotor
- Zpomalování / Jízda z kopce: rekuperační brzdění
Volba jízdních režimů
Stiskem tlačítka si vyberte mezi dvěma jízdními módy ten, který právě odpovídá Vaší náladě: ECO nebo Sport. Styl a barva přístrojového panelu se dané volbě okamžitě přizpůsobí, stejně jako chování vozu. Sportovní režim uzpůsobuje řazení převodovky DCT pro dynamickou jízdu, dovoluje více vytáčet motor a preferuje nižší rychlostní stupně pro okamžitější reakci a zrychlení. Stejně tak řízení nabízí tužší charakteristiku pro intenzivnější sportovní pocit. Oproti tomu režim ECO je zaměřen na efektivitu s lehčí odezvou řízení a dřívějším řazením rychlostních stupňů.
ECO-DAS
Skvělá spotřeba paliva a nízké emise CO2 modelu IONIQ Hybrid jsou podporovány systémem ECO-DAS (Eco driving Assistant). Po zadání trasy v navigačním systému následně prediktivní systém řízení energie analyzuje navrženou cestu a nastaví optimální kombinaci používání energie buď z akumulátoru nebo benzinu. Průvodce také upozorní řidiče, když nastane situace vyžadující zpomalení, aby se snížila spotřeby paliva.
Predikce stoupání: Pokud je na cestě stoupání a současně je stav nabití akumulátoru nízký pak IONIQ Hybrid zajistí jeho přednabití kooperací se spalovacím motorem ještě před příchodem stoupání. Díky takto získané energii může elektrický motor pomoci spalovacímu pří jízdě do stoupání a zefektivnit tak spotřebu energie.
Predikce klesání: Pokud je baterie dostatečně nabitá a v naplánované trase následuje klesání pak systém řízení zvýší podíl práce elektrického motoru v předpokladu získání elektrické energie zpět prostřednictvím rekuperace. Tím se sníží spotřeba benzínu pro práci spalovacího motoru a celkově spotřeba energie pro pohon vozu.
Asistent jízdy na volnoběh: Asistent jízdy na volnoběh – tzv. plachtění – analyzuje naplánovanou trasu včetně navigačních pokynů a audiovizuálně informuje řidiče o vhodném okamžiku pro snížení rychlosti a maximální využití kinetické energie vozu. Typickým příkladem je očekávaný sjezd ze silnice dálničního typu, kdy lze včasným sundáním nohy z pedálu akcelerátoru v okamžiku výjezdu zajistit optimální rychlost při odbočení a to bez maření energie použitím brzd. Výsledkem je snížení spotřeby paliva a tím i emisí.
Někteří nesprávně říkají: huyndai, hjundai, hjundaj