Hyundai IONIQ 6 dominuje žebříčku P3 Charging Index 2024 rychlostí nabíjení i nízkou spotřebou
- IONIQ 6 dokáže díky svému 800V elektrickému systému získat pozoruhodných 346 km dojezdu za pouhých 20 minut nabíjení, což je nejlepší výsledek v prémiové kategorii a druhý nejlepší celkově.
- Současně se v žebříčku P3 Charging Index může díky vynikající aerodynamice pochlubit nejnižší spotřebou energie ze všech testovaných vozů, pouhých 15,5 kWh/100 km .
- Hyundai IONIQ 6 během testů dosáhl maximálního nabíjecího výkonu více než 235 kW a průměrného nabíjecího výkonu téměř 193 kW.
Značka Hyundai znovu potvrdila své vedoucí postavení v oblasti techniky elektromobilů s modelem Hyundai IONIQ 6, který v žebříčku nabíjení P3 Charging Index 2024 obsadil druhé místo celkově a první v prémiové kategorii.
Aerodynamický elektromobil se testů zúčastnil ve verzi s pohonem zadních kol a dlouhým dojezdem a díky 800V architektuře prokázal schopnost ultra rychlého nabíjení. Za pouhých 20 minut získal dostatek elektrické energie pro ujetí mimořádně dlouhé vzdálenosti 346 km.
IONIQ 6 v testech P3 Charging Index vynikl také výjimečnou hospodárností, když v Ecotestu ADAC spotřeboval pouhých 15,5 kWh/100 km, čímž potvrdil vynikající účinnost elektrického pohonu Hyundai. Díky extrémně aerodynamickému designu, jehož výsledkem je součinitel odporu vzduchu pouhých 0,21, je nejhospodárnějším vozem ze všech testovaných modelů.
IONIQ 6 dokázal díky platformě E-GMP značky Hyundai s 800V elektrickou sítí dosáhnout nejvyššího nabíjecího výkonu přes 235 kW a průměrného výkonu 193 kW. Tím byl zajištěn optimální výkon i při delším nabíjení z nízkého na vysoký stav nabití.
Hodnocení skutečné rychlosti dobíjení
Žebříček P3 Charging Index (P3CI), vyvinutý společností P3 Group v roce 2019, slouží jako měřítko pro porovnávání nabíjecích výkonů elektromobilů. V šestém ročníku bylo analyzováno 22 elektromobilů rozdělených do „prémiové“ a „luxusní“ kategorie včetně prvních čínských modelů nabízených v Evropě.
P3CI umožňuje porovnávat skutečné rychlosti nabíjení. Místo obvyklého porovnávání nabíjecího výkonu v kilowattech používá údaje o spotřebě vozu a nabíjecích křivkách, přičemž sleduje, kolik kilometrů dojezdu uživatel získá za stanovenou dobu nabíjení. Index se počítá na základě poměru skutečného dojezdu získaného za 20 minut nabíjení ke stanovené vzdálenosti (300 kilometrů). Ideální hodnotou P3CI je 1,0, což odpovídá dojezdu 300 kilometrů za 20 minut nabíjení.
Hyundai IONIQ 6 kombinuje technické inovace s designem inspirovaným proudnicovými tvary automobilů ze 30. let 20. století. Plynulý, futuristický profil vznikl na základě konceptu „emocionální hospodárnosti“, a jeho výsledkem je jeden z nejnižších součinitelů aerodynamického odporu vzduchu u sériově vyráběných osobních aut (cx = 0,21). Svou ekologickou odpovědnost značka Hyundai dál posouvá využitím udržitelných materiálů jak v interiéru, tak exteriéru.
IONIQ 6, nabízený se dvěma velikostmi sady akumulátorů (53,3 kWh nebo 77,4 kWh) a pohonem zadních nebo všech kol, poskytuje nejvyšší úroveň provozních vlastností v kombinaci s vynikající jízdní dynamikou. Ultra rychlý nabíjecí systém inovativní 800V modulární platformy E-GMP umožňuje až 80% nabití za pouhých 18 minut. Technologie dvousměrného nabíjení V2L (Vehicle-to-Load) navíc dokáže napájet vnější zařízení, a vůz tak promění v mobilní zdroj elektrické energie. Vůz vyniká svou hospodárností i výkony a je ideální volbou jak pro každodenní použití, tak pro cestování na dlouhé vzdálenosti.