Herbert Diess se seznámil s rozvojem elektromobility v ČR
Herbert Diess, předseda představenstva koncernu Volkswagen AG, se setkal s místopředsedou vlády České republiky a ministrem průmyslu a obchodu a ministrem dopravy Karlem Havlíčkem, aby s ním jednal o budoucí orientaci tuzemského automobilového průmyslu s ohledem na elektromobilitu.
Herbert Diess, předseda představenstva koncernu Volkswagen, se dnes v Praze setkal s českým místopředsedou vlády, ministrem průmyslu a obchodu a ministrem dopravy Karlem Havlíčkem. Hlavním tématem jednání byla budoucí orientace tuzemského automobilového průmyslu s ohledem na elektromobilitu. Jednání se týkala celého produkčního řetězce elektromobilů. Jednání se zúčastnili také Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen za oblast techniky a předseda představenstva společnosti Škoda AUTO Thomas Schäfer. V rámci setkání byla podepsána dohoda o společném záměru výstavby několika tisíc dobíjecích bodů pro elektromobily na hlavních silničních tazích a nádražích v České republice do roku 2025. V rámci návštěvy se Herbert Diess setkal k důležitým tématům s Jaroslavem Povšíkem, předsedou Podnikové rady Odborů KOVO a místopředsedou Dozorčí rady Škoda AUTO a.s.
Hlavním tématem dnešního jednání mezi předsedou představenstva koncernu Volkswagen Herbertem Diessem a českým místopředsedou vlády, ministrem průmyslu a obchodu a ministrem dopravy Karlem Havlíčkem byla budoucí orientace českého automobilového průmyslu s ohledem na elektromobilitu. Cílem jednání bylo dosažení shody ohledně dalších kroků tak, aby Česká republika z procesu transformace automobilového průmyslu vyšla posílena. Jednání se týkala celého produkčního řetězce elektromobilů. Koncern Volkswagen plánuje vybudovat v Evropě do konce desetiletí šest gigatováren o celkové kapacitě 240 gigawatthodin, které mají pokrýt rostoucí poptávku po bateriových článcích a zajistit odpovídající dodávky. Jedna z těchto továren na výrobu bateriových článků má být vybudována ve střední nebo východní Evropě, rozhodnutí o její přesné lokalizaci bylo avizováno na první polovinu roku 2022.
Herbert Diess, předseda představenstva koncernu Volkswagen:
“Škoda Enyaq iV je jedním z nejatraktivnějších evropských elektromobilů. Poptávka výrazně převyšuje naše očekávání. Jsem rád, že vláda České republiky sází na elektromobily a dobíjecí infrastrukturu. Pomocí takových opatření se bude tento model moci stát prodejním hitem i v zemi svého původu. Několik tisíc nových dobíjecích bodů zájem zákazníků o elektromobily nadále posílí.”
Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen za technologie:
“Česká republika je atraktivní potenciální lokalitou pro jednu ze šesti továren na výrobu bateriových článků, které Volkswagen plánuje v Evropě vybudovat. Má konkurenceschopné ceny energií i mzdové náklady, dobré napojení na další východoevropské koncernové závody a jedno z největších ložisek lithia v Evropě. Rozhodující je to, že tato země k revoluci v elektromobilitě přistupuje odhodlaně – počínaje přechodem na obnovitelné zdroje energií přes důslednou výstavbu dobíjecí infrastruktury až po komplexní podporu technologií budoucnosti.”
Thomas Schäfer, předseda představenstva Škoda AUTO:
“Náš domácí český trh v rámci naší strategie NEXT LEVEL – Škoda STRATEGY 2030 rozvineme v centrum elektromobily. Našim cílem je zajistit stávající pracovní místa a vytvořit nová, aby tato země z procesu hluboké transformace vyšla posílena. Dnešní jednání ukázalo, že vůle je na obou stranách. Teď je důležité důsledně se věnovat dalším krokům. Společnost Škoda AUTO je připravena k tomu svým dílem přispět.”
Několik tisíc nových dobíjecích bodů pro elektromobily v České republice do roku 2025
V rámci tohoto setkání podepsali Karel Havlíček, místopředseda vlády a ministr obchodu a průmyslu a ministr dopravy, Daniel Beneš, předseda představenstva skupiny ČEZ, a Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda AUTO za oblast prodeje a marketingu, dohodu o společném záměru vybudovat v České republice do roku 2025 několik tisíc dobíjecích bodů. Dobíjecí stanice mají být zřízeny na nádražích a podél hlavních silničních tahů a napájeny uhlíkově neutrální elektřinou od společnosti ČEZ. Skupina ČEZ je největším energetickým koncernem ve střední a východní Evropě a největší výrobce elektřiny v České republice. Výstavba dobíjecí infrastruktury má výrazně urychlit přechod k elektromobilitě a tím i dekarbonizaci země. Rozmístění dobíjecích stanic bude určeno ve spolupráci se společnostmi Škoda AUTO a Elli, koncernovou dceřinou společností pro řešení otázek dobíjení. Rozhodovat se bude mimo jiné i podle dat o nejfrekventovanějších silničních tazích.
Česká republika se má s pomocí společnosti Škoda AUTO stát centrem elektromobility
V rámci své strategie NEXT LEVEL – Škoda STRATEGY 2030 plánuje automobilka přechod od spalovacích motorů k elektromobilitě. Konkrétně se do roku 2030 mají ve všech třech českých výrobních závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí vyrábět elektrické komponenty nebo elektrické vozy. V současné době se tu už vyrábí vysokonapěťové trakční baterie pro plug-in-hybridní modely Superb iV a Octavia iV i pro modely dalších koncernových značek. Začátkem příštího roku se kromě toho v Mladé Boleslavi rozjede také produkce bateriových systémů řady MEB pro model Škoda Enyaq iV. Česká automobilka navíc společně s partnery pracuje na vybudování stabilní dodavatelské struktury pro elektromobilitu.