• Archiv novinek: Archiv novinek
VW - Globální vůz ID.4 míří na světové trhy
VW - Globální vůz ID.4 míří na světové trhy

Další impulz pro elektrickou ofenzivu značky Volkswagen: Globální vůz ID.4. míří na světové trhy

V Evropě a USA začíná předprodej dalších verzí modelu ID.4 Předseda představenstva značky Volkswagen Ralf Brandstätter: „Uvedení našeho globálního vozu na trh je pro značku důležitým strategickým milníkem“. Klaus Zellmer, člen představenstva, odpovědný za prodej: „ID.4 nadchne pro elektromobilitu ještě více lidí a dodá další impulz naší elektrické ofenzivě“.

Praha - Volkswagen pokračuje ve své elektrické ofenzivě. Po předprodeji speciální edice ID.4 1ST2 bude do poloviny února spuštěn předprodej dalších verzí modelu ID.4 ve 30 evropských zemích včetně Německa a v USA. První vozy budou předány již v březnu zákazníkům v Evropě a Číně, USA budou následovat v polovině roku.

 

Volkswagen dává uvedením modelu ID.4 na globální trh najevo své ambice stát se světovým lídrem v segmentu elektromobility. Společnost investuje do roku 2023 více než jedenáct miliard eur. Značka Volkswagen počítá s tím, že v roce 2025 bude vyrábět již 1,5 milionu elektromobilů ročně.

"K tomu významně přispěje ID.4. Volkswagen tímto modelem rozšiřuje svou nabídku o elektromobil ve třídě kompaktních SUV, která je největším růstovým segmentem na světě. Uvedení našeho globálního vozu na trh je proto pro značku důležitým strategickým milníkem," řekl Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen osobní vozy. Společnost v roce 2020 ztrojnásobila počet dodaných elektromobilů a již nyní je se svou rodinou modelů ID. v řadě zemí jedničkou na trhu.

"Uvedením modelu ID.4 na globální trh nadchneme pro elektromobilitu ještě více lidí, a dodáme tak další impulz naší elektrické ofenzivě. V letošním roce chceme zákazníkům předat výrazně více než 100 000 vozů ID.4," řekl Klaus Zellmer, člen představenstva značky Volkswagen osobní vozy, odpovědný za prodej, a dodal: "K dnešnímu dni jsme přijali již 17 000 objednávek tohoto vozidla."

Z plánovaného počtu dodaných vozů v roce 2021 jsou přibližně dvě třetiny určeny pro Evropu a zbývající třetina pro Čínu a USA. V Číně se bude ID.4 nabízet ve dvou verzích ID. 4 CROZZ a ID.4 X.

ID.4 je po kompaktním hatchbacku ID.33 druhým modelem značky Volkswagen, který je zkonstruován na základě nové modulární platformy pro elektromobily (MEB). Platforma je přizpůsobena specifickým vlastnostem elektromobilů. S modelem ID.4 přicházejí nyní elektromobily používající platformu MEB na globální trhy. "Tento vůz se bude vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a později i v USA. Platforma MEB tak nalezne rozsáhlé uplatnění na celém světě, čímž vytvoříme ekonomické základy pro úspěch naší rodiny modelů ID.," řekl Brandstätter.

Sériová výroba modelu ID.4 byla již spuštěna v německém Cvikově a v čínském Antingu a Fo-šanu. Závody Chattanooga (USA) a Emden (Německo) počítají se zahájením produkce v roce 2022.

Každý zákazník nalezne ideální ID.4 podle svých požadavků

Podobně jako u modelu ID.3 zahrnuje široký výběr nově nabízených, předem nakonfigurovaných verzí modelu ID.4 nejčastěji objednávané pakety výbavy. Více informací naleznete na: Nový ID.4. Ceny v Německu začínají od 38 450 eur (včetně 19% DPH) za verzi ID.4 Pure Performance4. Zákazníci v Německu si mohou zažádat o státní subvenci ve výši 9000 eur.

Dvě velikosti akumulátorové baterie. Sada akumulátorů se dodává ve dvou velikostech. ID.4 Pures využitelnou kapacitou 52 kWh umožňuje dojezd až 348 km (WLTP). U verze ID.4 Pro5 s využitelnou kapacitou 77 kWh to je až 522 km (WLTP).

Dva výkonové stupně. Elektromotor je zpočátku k dispozici ve dvou výkonových stupních. V závislosti na verzi poskytuje nejvyšší výkon 125 kW (170 k) nebo 150 kW (204 k). ID.4 s nejvýkonnějším elektromotorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je u všech verzí elektronicky omezena na 160 km/h. V průběhu letošního roku bude následovat sportovní vrcholná verze ID.4 GTX s pohonem všech kol.

Nová úroveň zobrazování informací. Všechny verze modelu ID.4 jsou sériově vybaveny navigačním systémem "Discover Pro" a online službami We Connect Start. Dosavadní vrcholné varianty ID.4 Tech5 a ID.4 Max5 disponují světovou novinkou v podobě průhledového displeje s rozšířenou realitou, který promítá důležité informace přímo do zorného úhlu řidiče a navíc dynamicky zobrazuje vybrané symboly, splývající s realitou. Například navigační šipky před odbočkou se objeví před zrakem řidiče ve zdánlivé vzdálenosti deseti metrů, a to s ohledem na průběh silnice. K vysoké úrovni komfortu při cestování na krátké i dlouhé vzdálenosti přispívají rovněž asistenční systémy IQ.Drive.

1) ID.4 - Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 16,9-15,5; kombinované emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+.

2) ID.4 1ST, 150 kW - Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 16,2; kombinované emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+.

3) ID.3 - Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 15,4-14,5, kombinované emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+.

4) ID.4 Pure, ID.4 City, ID.4 Style, 125 kW - Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 16,3-15,5; kombinované emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+.

5) ID.4 Pro, ID.4 Life, ID.4 Business, ID.4 Family, ID.4 Tech, ID.4 Max, 150 kW - Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 16,9-16,2; kombinované emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+.

 

Globální vůz ID.4 míří na světové trhy

Ekologickou přepravu elektromobilů zajišťuje nákladní loď na LNG.

 

Informace o značce Volkswagen:

Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích. V roce 2019 vyrobil Volkswagen 6,28 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 195 878 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.