Praha, 26. února 2019 - Nová Kia e-Soul uvádí do kategorie městských crossoverů schopnosti dlouhého dojezdu s nulovými emisemi. Na mezinárodním ženevském autosalonu 2019 se příští měsíc představí v evropské premiéře již třetí celosvětově prodávaný elektromobil automobilky KIA.
- Nová Kia e-Soul s možností volby ze dvou bezemisních výkonů pohonu obohacuje rozšiřující se nabídku hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů značky Kia
- Kultovní design interiéru i exteriéru
- Dojezd čistě na elektřinu až 452 km na jedno nabití
- O 25 % vyšší hustota energie v bateriových článcích díky chemickým vlastnostem baterií nové generace
- Vyšší výkon a rychlejší akcelerace nových elektromotorů – až o 30 % nižší spotřeba energie než aktuálně nejprodávanější elektromobil Evropy
- Kia představuje nový systém telematiky UVO CONNECT „připojené vozidlo"
- Podpora stejnosměrného rychlonabíjení CCS (Combined Charging System) již ve standardu; zvyšuje praktickou využitelnost při nejrůznějších způsobech cestování
- Sedmiletá záruka s omezením na 150 tis. km již ve standardu
- Zahájení prodeje na vybraných evropských trzích od 1. čtvrtletí 2019
Průkopnický městský crossover značky Kia, nyní již ve své třetí generaci, je ještě výraznější, dynamičtější a pokrokovější než kdy dříve. e-Soul sice zachovává kultovní design a hravý charakter svých předchůdců, avšak v Evropě jej bude pohánět výhradně elektrická energie s možností výběru ze dvou výkonů pohonu s nulovými emisemi a dlouhým dojezdem. Bateriové moduly nové generace pro nový e-Soul vykazují až o 30 % vyšší energetickou účinnost než aktuálně nejprodávanější elektromobil Evropy.
Komentuje Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motors Europe: „Soul byl již od svého uvedení pravým průkopníkem v rámci značky Kia i trhu jako takového. Před dekádou založil segment městských crossoverů, a když jsme uvedli Soul EV, stal se prvním čistě elektrickým crossoverem. Nový e-Soul připravuje půdu ještě intenzivněji, neboť jej v Evropě standardně uvádíme s elektrickým pohonem vykazujícím delší dojezd – bez varianty se spalovacím motorem.“
K„Trh se v posledních letech významně změnil, přičemž v roce 2018 – kdy se končící model nabízel naposledy, prodala Kia v Evropě více bezemisních vozů Soul EV než benzínových a naftových provedení dohromady. Kia je dnes považována za celosvětového leadera na poli elektrifikovaných vozidel, což dokazuje rostoucí nabídkou modelů s mild-hybridním, hybridním či plug-in hybridním pohonem i čistých elektromobilů. Elektrifikované modely v roce 2018 představovaly plnou osminu vozů Kia prodávaných v Evropě (nárůst z 10 % v roce 2017), přičemž nový e-Soul tento trend ještě posílí.“
e-Soul si zachoval silné stránky předchozích generací tohoto modelu; nabízí skvělý poměr cena/výkon, velkorysý interiér pro pětici cestujících a vysokou prostornost i všestrannost. Stejně jako u všech ostatních vozů Kia se na nový e-Soul v Evropě standardně vztahuje tradiční příslib kvality Kia: bezkonkurenční sedmiletá záruka s omezením na 150 tis. km, která pokrývá i elektromotor a bateriový modul vozidla.
Nový e-Soul se na evropských trzích začne prodávat koncem prvního čtvrtletí 2019.
DESIGN EXTERIÉRU
Modernizace ikony – svěží design, tradičně výrazné tvary
Nový e-Soul – svěží, módní a výrazný – navazuje na kultovní ztvárnění a hravý charakter první i druhé generace modelu Soul. S nově tvarovanými křivkami karoserie, ostrými detaily a technickými prvky osvětlení je nový e-Soul nejvíce futuristickou, mladistvou a pokrokovou vývojovou variantou tohoto modelu za dobu jeho existence.
Všechny panely karoserie nového e-Soulu jsou nové, nicméně pro svůj typický hranatý design je tento model okamžitě rozpoznatelný. Vzezření městského crossoveru vylepšují ostré full-LED světlomety začleněné do horního ‚obočí‘, které je protaženo napříč celou přídí o šířce 1800 mm. Přední i zadní nárazníky společně s pevným panelem namísto mřížky chladiče dodávají vozu hladký a aerodynamický vzhled. Zásuvka pro nabíjení je ukryta za malým panelem na přídi vozidla. Podlouhlá LED mlhová světla pod světlomety nahrazují kulaté zdroje, které používal předchozí Soul EV.
Při pohledu z boku zůstala zachována typicky hranatá silueta, nicméně jemné úpravy proporcí a další detaily dodaly e-Soulu sebejistější vzhled. Nový e-Soul o délce 4195 mm přerůstá svého předchůdce o 55 mm; chlubí se přitom rozvorem 2600 mm (+30 mm) a o 15 mm delším předním převisem. Tento účinek je opticky zvýrazněn nově pojatým zadním sloupkem a tvarem zasklení. Boční okénka se směrem k zádi zužují a jsou zakončena zadním sloupkem ve tvaru ploutve, jenž nahradil někdejší ostrý úhel u základny zadních oken. Tvar prosklení vede oko pozorovatele podél boku vozidla až do místa, kde karoserie ostře stoupá směrem ke střeše a je zakončena matně černým panelem s označením Soul. Tímto je delší přední partie účinně vyvážena optickou masou zádě. Pro e -Soul se nabízejí 17" litá kola jedinečného provedení s pěti paprsky.
Na zádi zůstal zachován ‚ostrůvek‘ karoserie na pátých dveřích. Tento panel, obklopený leskle černým materiálem, je u nového modelu kulatější a moderněji tvarovaný; pod ním se pak nachází přepracovaný zadní nárazník. Výklopnou záď obepínají nová markantní sdružená světla typu LED.
Pro nový e-Soul je k dispozici sedm odstínů karoserie pro jednobarevné provedení, resp. sedm dvoubarevných kombinací, kdy je možné skládat zářivé odstíny karoserie s metalickým lakováním střechy a krytů vnějších zpětných zrcátek.
Evropští zákazníci si také mohou volitelně objednat paket SUV, který design e-Soulu ještě vylepšuje výraznými lemy kolem podběhů kol, obložením prahů karoserie a ochranným krytem pod předním nárazníkem.
DESIGN INTERIÉRU
Špičkový interiér inspirovaný světem hudby
Design modelu Soul od samotného vzniku doprovázel motiv hudby. I ve třetí generaci se jedná o jeden z klíčových atributů osobnosti tohoto vozu. Návrháři a konstruktéři nového modelu v interiéru ještě ‚přidali na hlasitosti‘, když čerpali inspiraci z vizualizace zvuku.
V interiéru e-Soulu najdeme tvary a textury inspirované světem zvuku, napomáhající oslovit všechny smysly uživatele. Nový e-Soul si zachoval typické vysokotónové reproduktory lemující přístrojovou desku, tedy prvek ze Soulu předchozí generace.
e-Soul je pulsujícím modelem zvenčí i zevnitř, a tak i v kabině můžeme volit z řady jedno- i dvoubarevných schémat, resp. látkovým čalouněním a čalouněním umělou nebo pravou kůží (v závislosti na konkrétním trhu a výbavě vozidla). Nabídka barevných odstínů a obkladů zahrnuje jednobarevné černé nebo dvoubarevné šedé látkové čalounění (světlá a tmavá šedá) v kombinaci s výplněmi dveří připomínajícími perleť. U interiéru lze též zvolit černou nebo šedou látku, kombinaci látky a umělé kůže, resp. čalounění pravou kůží, včetně světle šedého kontrastního prošívání a výplní dveří s metalickým lakem. U provedení s černým látkovým čalouněním je dále volitelně k dispozici zelený nebo zlatý paket, který doplňuje kontrastní prošívání a výplně dveří. Pro interiér z černé kůže se nabízí červený paket, který přidává sportovní červené prošívání a výplně dveří.
Do kabiny je možné si objednat systém osvětlení Sound Mood Lighting, produkující jemné světlo z panelů ve dveřích. Jeho součástí je i jedinečný povrch s 3D vzory v horní části výplní dveří. Systém Sound Mood Lighting emituje světelné pulzy v rytmu hudby přehrávané prostřednictvím audio soustavy; uživatel může navolit osm různých barevných odstínů a šest motivů osvětlení kabiny.
Pro vůz se rovněž nabízí bezdrátová nabíječka mobilních telefonů umístěná v přístrojové desce, vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla nebo prémiový systém ozvučení Harman Kardon. Projekční HUD displej (výbava na přání) s výsuvnou reflexní plochou promítající všechny důležité jízdní informace – například pokyny navigace k odbočování nebo informace o rychlosti vozidla.
POHONY A DYNAMIKA
Dlouhý dojezd, nulové emise – výběr ze dvou čistě elektrických výkonů elektromotoru
Nová Kia e-Soul se v Evropě bude prodávat výhradně jako elektromobil s možností volit mezi dvěma rčistě elektrickými bezemisními pohony, aby vůz vyhovoval potřebám a rozpočtu nejrůznějších skupin zákazníků.
Řidiči mohou zvolit hnací ústrojí s prodlouženým nebo standardním dojezdem (kapacita 64 kWh, resp. 39,2 kWh). Bez ohledu na zvolenou variantu čeká majitele výrazně příznivější dojezd, než u končícího modelu Soul EV. Vylepšení doznaly i samotné jízdní vlastnosti, a to díky znatelně výkonnějším elektromotorům s točivým momentem až 395 Nm – o 39 % více než v minulosti.
Nová generace lithium-iont polymerových baterií Kia nabízí vyšší kapacitu energie než řada konkurenčních elektromobilů, a to včetně dražších modelů. Díky energetické hustotě článků na úrovni 250 Wh/kg, ke které přispělo nové chemické složení, je možné v bateriových článcích uložit o 25 % více energie při zachování stejného objemu jako v případě bateriového modulu 200 Wh/kg končícího modelu Soul EV. Kia tak mohla zachovat co nejmenší a nejlehčí bateriový modul a současně výrazně prodloužit dojezdovou vzdálenost vozidla s nulovými emisemi, ať již v porovnání s předchůdcem nebo jinými elektromobily na trhu.
Bateriový modul v provedení s vyšší kapacitou 64 kWh (prodloužený dojezd) je spojen s elektromotorem 150 kW (204 k), který e-Soulu umožňuje urazit až 452 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP). Spotřeba energie modulu o kapacitě 64 kWh činí pouze 157 Wh/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP – tj. vůz je o 24 % hospodárnější než aktuálně nejprodávanější elektromobil v Evropě. Spotřeba energie e-Soulu s prodlouženým dojezdem činí ve městě pouhých 109 Wh/km (v městském cyklu podle WLTP).
e-Soul v provedení s prodlouženým dojezdem díky bateriím o kapacitě 64 kWh dosahuje nejvyššího točivého momentu 395 Nm již od nulových otáček (o 84 % více než odcházející model) a akceleruje na 100 km/h za pouhých 7,6 sekundy.
Standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh pohání hospodárný elektromotor o výkonu 100 kW (136 k). Jednotka s maximem točivého momentu 395 Nm a výkonem o 23 % vyšším než u končícího Soulu EV využívá výrazně lepší hospodárnosti baterie, a tak se standardní e-Soul chlubí dojezdem až 277 km na jedno nabití. Jmenovitá energetická účinnost činí 145 Wh/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP), tj. vůz je o 30 % hospodárnější než aktuálně nejprodávanější elektromobil v Evropě – a zároveň je jedním z energeticky nejhospodárnějších elektromobilů světa.
Obě provedení standardně disponují systémem stejnosměrného rychlodobíjení CCS (Combined Charging System), umožňujícím zkrátit zastávky na dobití baterií. Při použití rychlonabíječky o výkonu 100 kW lze oba bateriové moduly dobít z 20 na 80 % za pouhých 42 minut.
e-Soul je vybaven řadou technologií pro rekuperaci energie ve prospěch co nejdelšího dojezdu. Patří sem energeticky hospodárný systém topení a ventilace Kia s tepelným čerpadlem, který získává odpadní teplo z chladicí soustavy vozidla. Rovněž se využívá pokrokový systém individuálního větrání a klimatizace, který již u zdroje uzavírá odvětrávání kabiny pro všechna sedadla s výjimkou řidiče – na rozdíl od jiných systémů, které pouze odklánějí proud vzduchu do otevřených výdechů ventilace v kabině.
e-Soul je rovněž standardně vybaven pokrokovým systémem rekuperačního brzdění Kia, ovládaným pomocí pádel pod volantem. Tento systém umožňuje řidiči zpomalit vozidlo a rekuperovat kinetickou energii ve prospěch co nejdelšího dojezdu a hospodárnosti. V závislosti na požadované úrovni rekuperace při brzdění může řidič volit z pěti úrovní rekuperačního brzdění (žádné, 1 až 3, nebo režim ‚jediného pedálu‘). Jízdní režim ‚jediného pedálu‘ dovoluje vozidlu získávat při brzdění maximum energie, a dokonce umožňuje jemně zastavit vůz bez nutnosti dotknout se brzdového pedálu. Pokud systém rekuperačního brzdění rozpozná, že vpředu jedoucí vozidlo zpomaluje, dokáže rovněž automaticky přizpůsobovat úroveň brzdění, a tak umožňuje hladší jízdu s postupným zpomalováním – zejména v prudkých klesáních. Zobrazování systému Smart Eco Pedal Guide v přístrojovém štítu také informuje řidiče o využití baterie v reálném čase na základě pokynů od akceleračního pedálu.
Volič jízdních režimů Drive Mode Select v e-Soulu také umožňuje řidiči uzpůsobovat vlastnosti vozu upřednostňovanému stylu jízdy nebo stavu vozovky. Vybírat je možné z režimů Normal, Eco, Eco+ (omezující rychlost na max. 90 km/h) a Sport. Dva režimy Eco jsou odladěny tak, aby maximalizovaly dojezd vozidla pomocí konkrétních opatření na úsporu energie, zatímco režim Sport zvyšuje citlivost řízení a odezvu elektromotoru ve prospěch dynamických jízdních schopností. Režim Normal pečlivě vyvažuje všechny uvedené vlastnosti.
Nový e-Soul je první generací modelu Soul, která používá plně nezávislé zavěšení zadních kol typu multi-link. Toto řešení nahrazuje zadní nápravu s torzní příčkou, používanou u modelů první a druhé generace, a vůz tak dostává atraktivnější jízdní vlastnosti, je agilnější a pohodlnější.
TECHNOLOGIE
Kia uvádí nový pokrokový systém telematiky UVO CONNECT
Sestava vyspělých technologií zvyšuje bezpečnost, znásobuje požitek z jízdy a přispívá ke snadnému ovládání i celkovému pohodlí majitele. Nový model je kromě toho prvním vozidlem Kia v Evropě, které nabízí pokrokový systém telematiky UVO CONNECT značky Kia.
UVO CONNECT byl navržen s cílem posunout řízení do digitální epochy, propojit řidiče s okolním světem a nabídnout mu neocenitelné informace – prostřednictvím palubního dotykového displeje i chytrého telefonu.
Nová technologie byla vyvinuta tak, aby splňovala nejnovější Obecné nařízení EU o ochraně osobních údajů (GDPR), a zajišťovala tak nejvyšší možnou úroveň ochrany a zabezpečení dat.
Bateriový modul v provedení s vyšší kapacitou 64 kWh (prodloužený dojezd) je spojen s elektromotorem 150 kW (204 k), který e-Soulu umožňuje urazit až 452 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP). Spotřeba energie modulu o kapacitě 64 kWh činí pouze 157 Wh/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP – tj. vůz je o 24 % hospodárnější než aktuálně nejprodávanější elektromobil v Evropě. Spotřeba energie e-Soulu s prodlouženým dojezdem činí ve městě pouhých 109 Wh/km (v městském cyklu podle WLTP).
Součástí technologie UVO je systém Kia Live, zabudovaný do širokoúhlého TFT displeje o úhlopříčce 10,25" uprostřed přístrojové desky e-Soulu. Systém používá svoji vlastní SIM kartu k načítání a aktualizaci dat v reálném čase během jízdy, např. aktuální dopravní informace, předpovědi počasí, body zájmu a možnosti parkování na ulicích i mimo ně – včetně cen, umístění a počtu volných parkovacích míst. Klíčovou vlastností systému UVO je zobrazování polohy dobíjecích stanic, dostupnosti nabíječek a možnostech připojení.
Druhou klíčovou součástí systému UVO je mobilní aplikace UVO pro chytré telefony se systémem Android i telefony firmy Apple. Aplikace dodává uživatelům pocit bezpečí díky nejrůznějším funkcím zprostředkujícím diagnostiku vozidla i jízdní informace. Aplikace dále majitelům umožňuje na dálku aktivovat řadu vlastností a funkcí. V závislosti na konkrétním trhu mohou uživatelé dálkově aktivovat klimatizaci (tj. podle počasí si vyhřát nebo vychladit vozidlo) nebo zaslat do vozidla trasu ještě před odjezdem.
Aplikace také uživatelům umožňuje zkontrolovat na dálku stav nabití baterie a jediným klepnutím na displeji ukončit nebo obnovit nabíjení – a tak využít výhodnější noční tarif při nabíjení doma. Prostřednictvím uvedené aplikace si uživatel může zkontrolovat polohu vozidla a sledovat různé informativní zprávy nebo diagnostická hlášení.
Po uvedení v modelu e-Soul se technologie UVO CONNECT automobily Kia zakrátko představí i v dalších evropských modelech značky.
Palubní navigace s dotykovým displejem o velikosti 10,25" standardně nabízí multi-připojení Bluetooth (uživatelé si mohou připojit dvě mobilní zařízení současně), stejně tak jako podporu technologií Apple CarPlay a Android Auto. Díky funkci rozdělené obrazovky může uživatel souběžně ovládat nebo sledovat různé vlastnosti vozidla a upravit si zobrazování pomocí řady různých pomůcek. Řidič se tak může rozhodnout pro samostatný displej (např. zobrazování navigace nebo informací o baterii), nebo na displeji kombinovat různé funkce současně. To znamená, že řidič může sledovat pokyny navigace nebo energetickou účinnost baterie, zatímco cestující si vybírají své oblíbené skladby nebo zjišťují předpověď počasí. Systém palubního infotainmentu rovněž dovoluje nastavit si upřednostňovaný způsob nabíjení vozidla nebo náladové osvětlení Sound Mood Lighting.
Širokoúhlý displej uprostřed přístrojové desky doplňuje 7,0" sdružený přístroj Supervision typu TFT, zobrazující řidiči veškeré nezbytné jízdní informace. Samozřejmostí je komunikace v českém jazyce.
BEZPEČNOST
Ucelená nabídka vyspělých systémů aktivní bezpečnosti
Díky řadě systémů pasivní i aktivní bezpečnosti se posádka může spolehnout na maximální ochranu na každé cestě. Vyspělý systém Kia na podporu řízení (ADAS) pomáhá omezit řadu všudypřítomných rizik a zároveň snižuje únavu při řízení.
Z dostupných technologií jmenujme asistent pro zamezení čelním kolizím (FCA), systém pro sledování slepých úhlů (BCW) a systém sledování slepého úhlu s asistentem pro zamezení zadním kolizím (BCA-R), inteligentní tempomat (SCC) s funkcí Stop & Go, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA), rozpoznávání únavy řidiče (DAW) a asistent dálkových světel (HBA). Asistent pro sledování vozidla v jízdním pruhu (LFA), představující ‚autonomní řízení 2. úrovně‘, reguluje zrychlování, brzdění a řízení podle vozidel jedoucích vpředu. LFA při rychlostech od 0 do 130 km/h pomocí kamery a radarových senzorů udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla a současně monitoruje vodorovné dopravní značení, aby se e-Soul držel uprostřed daného pruhu. Model je dále vybaven systémem zobrazování situace za vozidlem (RVM), parkovacím asistentem s podporou navádění a systémem pro monitorování provozu za vozidlem s asistentem pro zamezení kolizím vozidel přijíždějících z boku (RCCA).
Z prvků pasivní bezpečnosti e-Soulu jmenujme až sedm airbagů (čelní airbagy s dvoustupňovým plněním, boční airbagy s dvoustupňovým plněním zabudované do předních sedadel, boční hlavové airbagy se senzory převrácení vozidla a kolenní airbag pro řidiče), stejně tak jako sadu elektronických bezpečnostních systémů vozidla. Jedná se např. o standardně dodávaný stabilizační systém (VSM) Kia, jehož součástí je řízení trakce a elektronické řízení stability vozu.
Karoserie je vyrobena z oceli a hliníku v zájmu co největší torzní tuhosti při zachování nízké hmotnosti. Tužší karoserie disponuje vyšším zastoupením komponentů z vysokopevnostní oceli AHSS a oceli tvářené za tepla, stejně tak jako novými hliníkovými výztuhami prahů karoserie, což se odrazilo v potlačení vibrací od vozovky a vyšší bezpečnosti cestujících v případě nehody.
VÝROBA A PRODEJ
Výroba v Koreji, od letošního jara na evropských trzích
Nový e-Soul se vyrábí v korejském závodu Gwangju automobilky Kia. Vůz se na vybraných evropských trzích začne prodávat koncem 1. čtvrtletí 2019.
KIA E-SOUL – TECHNICKÉ SPECIFIKACE (EVROPA)
Karoserie a podvozek
Pětidveřový pětimístný městský crossover s čistě elektrickým pohonem, samonosná karoserie z vysokopevnostní oceli a hliníku. Elektromotor napájený lithium-iont polymerovým akumulátorovým modulem pohání přední kola prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu.
POHON
Elektromotor | |
---|---|
Typ | Synchronní střídavý motor s permanentním magnetem |
Napětí | 356 V (prodloužený dojezd) / 327 V (standardní dojezd) |
Max. výkon (prodloužený dojezd) | 204 k (150 kW) při 3800 až 8000 ot/min |
Max. výkon (standardní dojezd) | 136 k (100 kW) při 2600 až 8000 ot/min |
Max. točivý moment (prodloužený dojezd) | 395 Nm při 0 až 3600 ot/min |
Max. točivý moment (standardní dojezd) | 395 Nm při 0 až 2400 ot/min |
Bateriový modul s prodlouženým dojezdem | |
---|---|
Typ | Lithium-iont polymerový |
Napětí | 356 V |
Kapacita energie | 65 kWh |
Výkon | 170 kW |
Kapacita | 180 Ah |
Palubní dobíjení | 7,2 kW |
Hustota energie (články) | 250 Wh/kg |
Bateriový modul se standardním dojezdem | |
---|---|
Typ | Lithium-iont polymerový |
Napětí | 327 V |
Kapacita energie | 39,2 kWh |
Výkon | 104 kW |
Kapacita | 120 Ah |
Palubní dobíjení | 7,2 kW |
Hustota energie (články) | 250 Wh/kg |
Podvozek a odpružení | |
---|---|
Vpředu | Nezávislé zavěšení kol, vzpěry McPherson uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče, stabilizátory |
Vzadu | Plně nezávislé zavěšení kol, víceprvkové zavěšení typu multi-link v pomocném rámu, vinuté pružiny a dvouplášťové plynové tlumiče, stabilizátory |
Řízení | |
---|---|
Typ | Hřebenové řízení, elektrický posilovač |
Převod řízení | 12,8:1 |
Ot. mezi krajními polohami | 2,5 |
Poloměr otáčení | 5,3 m |
Brzdy | |
---|---|
Vpředu | 305 x 25 mm, kotouče s odvětráváním |
Vzadu | 300 x 10 mm, kotouče bez odvětrávání |
Parkovací brzda | Elektronická parkovací brzda |
ROZMĚRY (MM)
Exteriér | |
---|---|
Celková délka | 4195 |
Celková šířka | 1800* |
Celková výška | 1600 |
Rozvor | 2600 |
Převis vpředu | 865 |
Převis vzadu | 730 |
Rozchod kol vpředu | 1565 |
Rozchod kol vzadu | 1575 |
Světlá výška | 155 |
*bez vnějších zpětných zrcátek
Interiér | Vpředu | Vzadu |
---|---|---|
Vertikální prostornost | 1013 | 988 |
Prostor pro nohy | 1044 | 927 |
Šířka v úrovni ramen | 1410 | 1390 |
Zavazadlový prostor (litry, podle VDA) | |
---|---|
Nesklopená zadní sedadla | 315 |
Po sklopení zadních sedadel | 1339 |
Hmotnosti (kg) | Prodloužený dojezd | Standardní dojezd |
---|---|---|
Pohotovostní hmotnost | 1682 | 1593 |
Celková hmotnost | 2180 | 2025 |
Jízdní výkony a dojezd | Prodloužený dojezd | Standardní dojezd |
---|---|---|
Maximální rychlost (km/h) | 167 | 156 |
0-100 km/h (s) | 7,6 | 9,6 |
Max. dojezd* | 452 km | 277 km |
Spotřeba energie* | 157 Wh/km | 145 Wh/km |
*v kombinovaném cyklu podle WLTP