Elektromobily Škoda jsou bezpečné jako modely se spalováním
Bezpečnost při nárazu a ochrana vysokonapěťové baterie před přetížením mají nejvyšší prioritu.
Již při vývoji elektromobilů Škoda iV přijímají inženýři Škoda AUTO rozsáhlá opatření, aby vozy poskytovaly maximální bezpečnost i v případě nehody. Přitom se klade mimořádný důraz na montáž nárazuvzdorné vysokonapěťové baterie a na ochranu před elektrickým přetížením. Elektromobily jsou tak v případě nehody stejně bezpečné jako vozy se spalovacím motorem.
Moderní elektromobily chrání své pasažéry v případě nehody stejně účinně a komplexně jako vozidla se spalovacím motorem. Dokazuje to i model Škoda Enyaq iV, který nedávno pokračoval v sérii špičkových výsledků vozů Škoda s nejvyšším počtem pěti hvězdiček v testu Euro NCAP. Pokud jde o ochranu dospělých cestujících a dětí, dosáhlo toto čistě elektrické SUV doposud absolutně nejlepšího výsledku v evropském referenčním testu bezpečnosti. Dobře chráněná vysokonapěťová baterie modelu Enyaq iV nepředstavuje žádné zvýšené riziko. To potvrzují i nezávislé studie odborníků na dopravní nehody a expertů v oblasti protipožární ochrany: Elektrická vozidla jsou z hlediska bezpečnosti při nehodách na stejné úrovni jako modely s konvenčním spalovacím motorem.
Ideální konstrukce: Bateriový modul vozu Škoda Enyaq iV uložený v podvozku odolném proti nárazu
Že by elektromobil začal po nehodě hořet, se stává velmi zřídka. Ani prudký náraz nestačí k vyvolání požáru baterie a ke vznícení bateriových článků může dojít pouze v nepravděpodobném případě poškození nebo deformace tohoto zásobníku energie. Aby se takové riziko minimalizovalo, je například akumulátor ve voze Škoda Enyaq iV bezpečně uložen v podvozku odolném proti nárazu. Samotné moduly jsou uloženy ve stabilním, zpravidla vodotěsném pouzdře.
Propracovaný bezpečnostní systém v případě nehody
Zvláštní pozornost vývojáři kladli na eliminaci přetížení akumulátoru. Sofistikovaná bezpečnostní technika s ochrannými relé a mnoha senzory zajišťuje, aby riziko elektrického nebo tepelného přetížení bylo minimální. Teplota, stav nabití a další parametry baterie pohonu jsou neustále monitorovány. Navíc je vysokonapěťový systém konstruován také z hlediska vlastní bezpečnosti: v případě poruchy nebo nehody se elektrické komponenty během milisekund odpojí od baterie, takže v ní již nejsou pod napětím, a cestující tak nejsou ohroženi.
Nezávislé testy, z nichž některé jdou výrazně nad rámec legislativních požadavků, prokázaly, že dobře chráněné bateriové moduly zůstaly navzdory deformaci karoserie nepoškozené a při skutečném nárazu by nedošlo ke zvýšenému nebezpečí požáru. Rovněž integrovaný systém odpojení baterie reagoval při všech testech bezpečně a spolehlivě.