Nové sportovní SUV posouvá značku CUPRA do vyšších sfér trhu
- Terramar bude k dispozici s různými pohony včetně nové generace plug-in hybridní technologie (eHybrid) nabízející výkon 272 k (200 kW) a více než 100km dojezd na elektřinu.
- Dnes, o šest let později, propůjčil tento emblematický závodní okruh svůj název nejnovějšímu protagonistovi značky pro novou éru, nedávno představenému modelu CUPRA Terramar.
- CUPRA spojuje síly s Pohárem Ameriky a s mottem "Být druhý není alternativou" uvádí na trh limitovanou edici "Terramar America's Cup".
- Značka také představila E23 Terramar ve spolupráci se společností De Antonio Yachts a novou kapsulovou kolekci reprezentující jachtařského ducha Louis Vuitton 37. Poháru Ameriky.
- CUPRA je jednou z nejrychleji rostoucích značek na automobilovém trhu a od svého uvedení v roce 2018 dodala již 700 000 vozů.
- Nová CUPRA Terrramar byla představena v jedinečné globální kampani připravené ve spolupráci s filmovým režisérem J.A. Bayonou.
- Předprodej nového modelu CUPRA Terramar v České republice začíná již 4. září s cenami již od 1 084 900 Kč.
Praha, 03-09-2024 - CUPRA představuje nový model CUPRA Terramar, svého nového protagonistu nové éry, v rámci Poháru Ameriky, jedné z nejprestižnějších sportovních akcí na světě. Sportovní SUV posouvá značku CUPRA do vyšších sfér trhu, do středu nejrychleji rostoucího segmentu v Evropě. Premiéra nového modelu je součástí historicky největší produktové ofenzivy značky, která nedávno uvedla na trh nové modely CUPRA Leon, Formentor, Born VZ a Tavascan. Nová CUPRA Terramar vstoupí do předprodeje na českém trhu již 4. září. Zákazníci mohou nový Terramar objednávat za ceny od 1 084 900 Kč. První vozy se objeví v českých showroomech CUPRA v polovině listopadu.
"S modelem CUPRA Terramar nejenže rozšiřujeme naše produktové portfolio, ale současně pomáháme naší značce 'dospět'. Značku CUPRA posouváme do vyšších sfér trhu, k novým zákazníkům a do nových rostoucích segmentů, aniž by však ztratila cokoli z našeho ducha rebelského vyzývatele," řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva značky CUPRA. "Terramar je vozem, který dnes posiluje značku CUPRA, jež se tím stává ještě vyzrálejší, sebejistější ve svém směřování a jasnější ohledně své identity než dosud, aniž by však ustupovala ze svého rebelského ducha a autentičnosti." Značka CUPRA dosud dodala 700 000 vozů a znovu prodloužila svou rekordní sérii, když zaznamenala nejlepší první pololetí ve své historii. Celkem 125 700 dodaných vozů znamená meziroční nárůst o 17,2 % v porovnání se stejným obdobím roku 2023 (107 300 vozů).
CUPRA Terramar: nový protagonista nové éry
CUPRA Terramar přebírá nový designový styl značky, který se vyznačuje odvážným a sebevědomým vzhledem. Nové sportovní SUV má ve spojení se světlomety CUPRA Matrix LED Ultra disponujícími technologií s vysokým rozlišením ikonický světelný design s motivem tří trojúhelníků. Vnější design přídě vizuálně odlehčuje nahrazení masky chladiče funkčním spodním otvorem pro přívod vzduchu, který svým stylem připomíná sportovní vozy. Sportovní proporce přecházejí z přídě SUV do jeho boků definovaných ladnými liniemi, které umocňují dojem vysoké výkonnosti tohoto SUV. Zadní design modelu CUPRA Terramar dodává svými širokými proporcemi tomuto SUV působivé vzezření. Uprostřed mezi zadními svítilnami je umístěno osvětlené logo CUPRA, které doplňuje osvětlený název Terramar. Zadní difuzor vytváří kontrast s ostatními designovými prvky, a pomáhá tak odlehčovat proporce vozu, jemuž dodává vyzývavý charakter. CUPRA Terramar bude nabízena s devíti barvami karoserie včetně dvou matných laků - bronzová Century matná a šedá Enceladus matná - a odstínu Dark Void inspirovaného barvou plazmy použitou na studii CUPRA DarkRebel. Interiér nově interpretuje sportovnost přístrojovou deskou orientovanou na řidiče s jedinečným designem středové konzoly. Udržitelnost dokládají skořepinová sedadla, jejichž prostřední plochy jsou čalouněny tkaninou ze 100% recyklovaného vlákna SEAQUAL® YARN, materiálem Dinamica s minimálně 73% podílem recyklovaných tkanin nebo kůží, při jejímž vyčiňování jsou používána činidla rostlinného původu. Při vývoji byla pozornost zaměřena na digitalizaci.
Do nově navrženého uživatelského rozhraní je začleněn digitální panel sdružených přístrojů společně s 12,9" displejem informačního a zábavního systému, jehož součástí je osvětlený posuvný ovládací prvek v retro stylu. CUPRA navíc pokračuje ve spolupráci s odborníky na audiotechniku ze společnosti Sennheiser Mobility. Nový Terramar tak může být vybaven hi-fi audiosystémem s 12 reproduktory. CUPRA Terramar kombinuje přednosti spalovacích motorů a elektrifikace v pěti různých pohonech na základě tří technologií: TSI (zážehové motory), eTSI (mild hybridní jednotky) a nová generace plug-in hybridních systémů (eHybrid). Výkony nabízených pohonů pokrývají rozsah od 150 k do 272 k. Jízdní dynamiku vylepšuje sériově dodávaný sportovní podvozek s progresivním řízením, novou adaptivní regulací podvozku a brzdami Akebono. Model CUPRA Terramar byl navržen a vyvinut v Barceloně a bude vyráběn v továrně Audi v maďarském Győru. První vozy budou zákazníkům předány v posledním čtvrtletí letošního roku.
Nezapomenutelný zážitek
Model CUPRA Terramar byl představen s mottem "Být druhý není alternativou" v rámci Louis Vuitton 37. Poháru Ameriky, nejprestižnějšího jachtařského závodu na světě a největší sportovní akce, která se v Barceloně koná od olympiády v roce 1992. Prezentace se konala v jediné oficiální expozici závodu, America's Cup Experience, která je umístěna v historické budově barcelonského kina IMAX. Návštěvníci mohou v tomto inovativním prostoru objevovat tajemství nejstarší sportovní soutěže na světě, jejíž tradice a historie jsou propojeny s nejmodernější technikou a vášní. Na tomto místě s typickou atmosférou lze také na vlastní kůži zažít veškeré emoce, díky nimž jsou tyto jachtařské závody jedinečné, a to díky simulátoru a podmanivým zážitkům. Světové premiéry modelu CUPRA Terramar, oficiálního vozu jachtařského závodu, se zúčastnil Grant Dalton, generální ředitel Poháru Ameriky, který společně s Waynem Griffithsem, předsedou představenstva značky CUPRA, zdůraznil společnou snahu inspirovat svět z Barcelony. Tato strategická aliance vznikla v prosinci 2023 na základě společných hodnot obou značek, mezi něž patří postoj vítěze, inovace, sportovní výkony a ambice udržovat blízké vztahy s lidmi v tomto velkoměstě na břehu Středozemního moře. Nová CUPRA Terramar byla představena zcela novou globální kampaní uvedenou jedinečným videem natočeným ve spolupráci s J.A. Bayonou, ambasadorem značky CUPRA. Proslulý filmový režisér vysvětlil svůj inspirativní tvůrčí proces v průběhu realizace tohoto projektu o soutěživém duchu značky, sebezdokonalování a konceptu "Být druhý není alternativou". Navíc upozornil na hodnoty, které jeho díla spojují se značkou CUPRA: překonávat očekávání, vytvářet emoce a posouvat hranice vyzývavými příběhy.
CUPRA a J.A. Bayona v této spolupráci propojují světy filmu a automobilu, aby inspirovali novou generaci vypravěčů a řidičů. Dalším krokem ve spolupráci značky CUPRA a jachtařského závodu Louis Vuitton 37. Pohár Ameriky bylo představení limitované edice CUPRA Terramar America's Cup. CUPRA vyrobí pouhých 1337 vozů se speciálním designem a jedinečnými stylistickými prvky, které oslavují partnerství, včetně exkluzivních černých kol a jedinečného laku v barvě šedá Enceladus matná. CUPRA navíc pokračuje ve zpochybňování statu quo dvěma novými kooperacemi, v nichž se zrcadlí duch tohoto prestižního závodu a na nichž se podílelo nové designérské centrum CUPRA Design House vytvořením odvážného a nekonvenčního designu značky CUPRA. Značky CUPRA a De Antonio Yachts nedávno představily E23 Terramar, jachtu inspirovanou ikonickými prvky a barvami modelu CUPRA Terramar. CUPRA také prezentovala novou kapsulovou kolekci v jachtařském duchu závodu Louis Vuitton 37. Pohár Ameriky. Novou kolekci lze zakoupit ve vesnici závodu po celou dobu jeho trvání a také v komplexu IMAX při světové premiéře modelu CUPRA Terramar.
CUPRA je nekonvenční značka, která kombinuje emoce, elektrifikaci a sportovní výkony, aby z Barcelony inspirovala svět. Značka CUPRA, založená v roce 2018, se stala jednou z nejrychleji rostoucích automobilových značek v Evropě. CUPRA má síť specializovaných prodejních míst po celém světě.
Značka CUPRA dosáhla v roce 2023 nového prodejního rekordu s více než 230 000 dodanými vozy. CUPRA dokazuje, že elektrifikace a sportovní vlastnosti se vzájemně dokonale doplňují. Každý nově uvedený model s vyzývavým a originálním designem je novým milníkem, který definuje charakter značky: CUPRA Ateca, jedinečný model ve svém segmentu; CUPRA Leon, první elektrifikovaný model díky plug-in hybridnímu pohonu; CUPRA Formentor, první model vyvinutý exkluzivně pro značku CUPRA a její dosud nejprodávanější model; a CUPRA Born, první 100% elektromobil značky.
Značka CUPRA je oficiálním automobilovým partnerem fotbalového klubu FC Barcelona, kterému zajišťuje jeho mobilitu, prémiovým sponzorem globálního seriálu padelových turnajů World Padel Tour a oficiálním sponzorem klubu Finetwork KOI, který se účastní elektronických sportů. CUPRA je hrdým účastníkem závodního seriálu pro elektricky poháněné monoposty Formule E. Kmen CUPRA je tvořen týmem ambasadorů, kteří chtějí být hnací sílou změny. Mezi jeho členy patří mimo jiné filmový režisér J. A. Bayona, nominovaný na Oscary, jezdec Formule E Lucas Di Grassi, pouliční umělec TvBoy, držitelé zlatých olympijských medailí Adam Peaty a Saúl Craviotto, německý fotbalový brankář Marc ter Stegen a fotbalistka Alexia Putellasová, která již dvakrát v řadě získala ocenění Ženský zlatý míč a Best FIFA Award.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.