Český svaz cyklistiky se vydává na cestu čisté mobility
Vozový park Českého svazu cyklistiky bude do konce letošního roku plně elektrifikovaný. 13 elektrifikovaných vozů Škoda nahradí dosavadní modely, které národní cyklistická autorita využívá v rámci partnerství s mladoboleslavskou automobilkou.
Flotila služebních vozů Českého svazu cyklistiky (ČSC) se do konce roku 2022 stane stoprocentně elektrifikovanou. V rámci partnerství s mladoboleslavskou automobilkou ji vytvoří 10 čistě elektrických modelů Škoda Enyaq iV a 3 elektrifikované vozy z rodiny Škoda iV. Bylo to oznámeno na dnešní tiskové konferenci, která se uskutečnila při zahájení cyklistického veletrhu For Bikes 2022 na výstavišti PVA Expo Praha v Letňanech.
ČSC se tak stane první domácí sportovní federací, jejíž flotila osobních vozů bude ke konci tohoto roku plně elektrifikovaná. Nízkoemisní vozy Škoda si svaz vyzkoušel již v minulé sezóně, kdy do své flotily zařadil několik plug-in hybridů i jedno čistě elektrické vozidlo. Při té příležitosti si ověřil, že elektromobil zvládne bez omezení i relativně dlouhé vzdálenosti. Právě v loňském roce objela Škoda Enyaq iV kompletní Český pohár v silniční cyklistice a kromě toho vozila ředitelku závodu mistrovství Česka a Slovenska v Bánovcích nad Bebravou.
Elektrifikované vozy Škoda v barvách ČSC se budou pohybovat po celé republice, kde pomůžou místním klubům i pořadatelům vytvářet zdravější a čistější závodní prostředí. „Partnerství s národní sportovní autoritou v cyklistice je důležitou součástí naší sponzoringové strategie. Jsme rádi, že v jeho rámci se nyní dostávají ke slovu elektrifikované vozy, které na závodech doprovodí cyklisty bez emisí,“ uvedl Libor Šedivák, vedoucí marketingu Škoda AUTO Česká republika. Na veletrhu For Bikes 2022 doplní stánek ČSC ředitelská Škoda Enyaq iV z loňského ročníku Tour de France a Škoda Superb Combi iV v barvách ČSC. Hostesky budou zvát návštěvníky k online soutěži o hodnotné ceny na platformě We Love Cycling.
ČSC smýšlí ekologicky a následuje aktuální trendy. Přechod na elektromobilní vozový park tak byl jen dalším logickým krokem. „Vnímáme všeobecný rozmach elektromobility v motorismu i v cyklistice a nechceme zůstat pozadu. Elektromobily jsou dnes nedílnou součástí Tour de France, na elektrokolech se bojuje o plnohodnotné světové tituly a i u nás doma už dvakrát proběhlo mistrovství republiky pro e-biky,“ doplnil Petr Marek, prezident Českého svazu cyklistiky.
Cyklistika tvoří jeden z nejdůležitějších pilířů sponzoringové strategie značky Škoda. Ta se zaměřuje nejen na profesionální závody, ale také na akce pro širokou veřejnost. Vášeň pro cyklistiku má v Mladé Boleslavi dlouhou tradici. Historie dnešní společnosti Škoda AUTO se začala psát v roce 1895 právě výrobou jízdních kol. Václav Laurin a Václav Klement založili továrnu na jízdní kola zhruba o 10 let dřív, než na trh přišel první automobil Laurin&Klement. Mladoboleslavská automobilka však žije nejen cyklistikou, ale i dalšími populárními sporty. Legendární je její spojení s ledním hokejem. Od roku 1992 vystupuje jako generální partner mistrovství světa IIHF a toto partnerství je zapsáno v Guinessově knize rekordů jako nejdéle trvající hlavní sponzoring ve sportovní historii. V motorsportu pak navazuje na více než 120letou tradici a podporuje své zákaznické týmy závodící se soutěžními speciály Škoda Fabia Rally2 a Škoda Fabia Rally2 evo.