• Archiv novinek: Archiv novinek
ŠKODA - BUDOUCNOST MODERN SOLID
ŠKODA - BUDOUCNOST MODERN SOLID

BUDOUCNOST MODERN SOLID

Nový designový jazyk i nově připravované elektromobily. Škoda AUTO bude v dohledné budoucnosti ještě dynamičtější a modernější automobilkou, zaznělo na Výroční tiskové konferenci.

Do budoucna má Škoda AUTO velké plány. Naplňuje je i díky strategii NEXT LEVEL – Škoda STRATEGY 2030, v rámci které klade velký důraz na ochranu životního prostředí a smysluplné a praktické inovace. Jedním z nástrojů naplňování této strategie se brzy stane i nový designový jazyk MODERN SOLID, jehož přípravu oznámil předseda představenstva Škoda AUTO Thomas Schäfer na nedávné Výroční tiskové konferenci.

Podle Schäfera připravila automobilka novou filosofii proto, aby mohla lépe reagovat na požadavky a změny životního stylu svých zákazníků. „Můžu vás ujistit, že jak pro zákazníky, tak pro konkurenci to bude velké překvapení,“ prohlásil Schäfer. MODERN SOLID je skutečně blízkou budoucností značky Škoda, více se veřejnost dozví ještě letos.

Podle Martina Jahna, člena představenstva Škoda AUTO za oblast prodeje a marketingu, není MODERN SOLID jen o samotném vzhledu vozů. „Naše nová strategie NEXT LEVEL a celková transformace si žádá komplexní změnu designu, nejen produktů, ale i celé značky,“ řekl Jahn. „Jedná se o největší změnu od doby, kdy se Škoda AUTO stala součástí koncernu Volkswagen. Nově definujeme naše poslání, pozici a zákaznické skupiny. To vše se promítne v novém designu, vizuálním ztvárnění a vystupování značky,“ doplnil Jahn. Auta značky Škoda však podle něj ponechají zaměření na člověka, SIMPLY CLEVER filosofii a orientaci na rodiny.

S příchodem nového designového jazyka MODERN SOLID si však auta značky Škoda dále ponechají zaměření na člověka, SIMPLY CLEVER filosofii a orientaci na rodiny.


Martin Jahn - člen představenstva Škoda AUTO za oblast prodeje a marketingu

"Naše nová strategie NEXT LEVEL a celková transformace si žádá komplexní změnu designu, nejen produktů, ale i celé značky. Jedná se o největší změnu od doby, kdy se Škoda AUTO stala součástí koncernu Volkswagen."

Thomas Schäfer - předseda představenstva Škoda AUTO

"Elektromobilita je pro značku Škoda jasnou cestou ne kvůli tlaku EU, ale kvůli tomu, že v ní skutečně věříme."


Budoucnost je v elektromobilech

Jasnou budoucností značky Škoda z hlediska produktů jsou elektromobily. „Elektrifikace začíná hrát roli i na některých rozvíjejících se trzích, například v Indii. Elektromobilita je pro značku Škoda jasnou cestou ne kvůli tlaku EU, ale kvůli tomu, že v ní skutečně věříme,“ řekl předseda představenstva Schäfer. Škoda AUTO podle něj pro následující roky chystá nejméně tři nové elektromobily, které budou v hierarchii modelů spadat pod aktuální Škoda Enyaq iV. Nadále pak Škoda věří i modelům se spalovacími motory. Podle Schäfera například nová Fabia jasně ukazuje, jak efektivní a k životnímu prostředí šetrné takové vozy mohou být.

Schäfer také zdůraznil, že značka nebude dále rozvíjet nabídku plug-in hybridních modelů. „Je to složitá a drahá technologie, kdy máte ve voze v podstatě dva systémy,“ naznačil důvody. Plug-in hybridy podle něj také nejsou tak efektivní ve snižování flotilového průměru emisí CO2. Současné plug-in hybridy zůstávají v nabídce, ale budoucností jsou elektromobily. Výhledově se tak má plná elektrifikace podle Schäfera a Jahna týkat i modelu Octavia, nejprodávanějšího modelu značky.

Na konkrétní oznámení v tomto směru je ale zatím příliš brzy. „Octavia, obzvlášť v provedení combi, je srdcem naší značky a buďte si jisti, že bude i součástí našich dalších kroků. Příští dekáda si vyžádá elektrifikaci všech stěžejních modelů,“ řekl Schäfer. „Není to o tom elektrifikovat současný model Škoda Octavia, dát do něj baterie. Snažíme se vyvíjet auta, která budou přizpůsobena nové éře elektrické a digitální mobility,“ dodal k tomu Jahn.

Škoda se také nezabývá třeba alternativou v podobě vodíkového pohonu a nepočítá ani s větší iniciativou na poli syntetických paliv. Ta totiž vyžadují spoustu energie, kterou jinak mohou přímo spotřebovávat elektromobily. A vodíková technologie je příliš drahá. „Není nic rozumnějšího než baterie,“ řekl Schäfer s tím, že díky platformě MEB se daří značce dosahovat velké efektivity a snižovat náklady na výrobu elektromobilů.