Automatizovaná manuální převodovka AMT a rozšířená konektivita pro modernizované Picanto
- Modernizovaný design všech provedení, včetně verze GT-Line a X-Line
- K dispozici až 10 odstínů karoserie a nová barevná provedení interiéru na přání
- Sestava nových hospodárných benzínových jednotek ‚Smartstream‘
- První model Kia vybavený novou automatizovanou manuální převodovkou (AMT)
- Nové funkce telematiky UVO Connect ‚Phase II‘ a propracovaný systém palubního infotainmentu
- Špičkové bezpečnostní prvky vč. systému následování v jízdním pruhu a systému autonomního nouzového brzdění
- Modernizované Picanto v prodeji na evropských trzích od 3. čtvrtletí 2020
Značka KIA dokončila modernizaci svého nejmenšího modelu Picanto, jehož uvedení na evropské trhy včetně České republiky je naplánováno na 3. čtvrtletí 2020. Modernizovaný model, nabízející řadu nových bezpečnostních prvků a technologií telematiky – často vyhrazených pouze větším a dražším vozidlům – se chlubí i nižšími emisemi nově upravených hnacích ústrojí, stejně tak jako změnami designu exteriéru a interiéru.
Modernizované Picanto přebírá od větších vozů značky Kia celý soubor vyspělých bezpečnostních technologií, a řadí se tak k nejbezpečnějším vozům v dané třídě. Rovněž nabízí nové technologie telematiky Kia UVO Connect ‚Phase II‘, které rozšiřují konektivitu a ovládání vozidla ve prospěch pohodového každodenního cestování. Z vylepšení benzínových pohonných ústrojí pro Picanto jmenujme novou automatizovanou manuální převodovku AMT (výbava na přání) pro ještě hladší jízdu.
Design exteriéru
Výrazné změny se dotkly zejména sportovně zaměřené varianty GT-Line, resp. ‚outdoorového‘ provedení X-Line. Výsledkem designových úprav je výraznější vzhled modelu Picanto.
Čelní partie modelu v provedení GT-Line a X-Line propůjčuje každé z těchto variant svébytnější podobu. Jde např. o typickou ‚tygří‘ masku chladiče, která používá nové strukturované lemování, volně navazující na světlomety. Lemování s chromovým efektem je protaženo až do spodní části přepracovaných světlometů a propůjčuje vozu opticky stabilnější postoj. Po obou stranách ‚tygřího nosu‘ u provedení GT-Line zaujmou červené dekory, resp. techničtější černé dekory v případě verze X-Line, připomínající otvory sání vzduchu.
Obě verze se chlubí přepracovanými světlomety a LED světly denního svícení se čtveřicí zdrojů. Při pohledu na záď vozu si též povšimneme nového uspořádání LED sdružených světel a štíhlejšího provedení mlhových světel, což se zároveň odrazilo v lépe rozpoznatelném optickém podpisu modelu Picanto.
Provedení GT-Line i X-Line přicházejí s upraveným tvarem předního i zadního nárazníku s výraznějšími prolisy karoserie, dodávajícími vozu modernější vzhled. Uvedené designové změny se odrazily v drsnějším a robustnějším vzhledu provedení X-Line; design verze GT-Line zase opticky navazuje na výkonnější modely GT z nabídky automobilky Kia. Větší a širší otvor přívodu vzduchu ve spodní části nárazníku je u provedení GT-Line ještě zvýrazněn lakováním v odstínu karoserie s leskle černými dekory a mlhovými světly. Provedení X-Line se inspirovalo podobou ochranných krytů nárazníku SUV – používá dekor se vzhledem kovu a logem X-Line, resp. leskle černé lemování, protažené od mřížky chladiče až po lemy podběhů kol na bocích vozu.
Modernizované Picanto nabízí zájemcům širší možnosti přizpůsobení, například 10 svěžích barevných odstínů karoserie. K dispozici jsou i dvě nová provedení kol z hliníkové slitiny ke zdůraznění sportovního charakteru uvedeného modelu: 14" kola se 16 paprsky, resp. dvoubarevná 16" kola s broušenými povrchy.
Design interiéru
Picanto nabízí řadu vizuálních i technických vylepšení, jejichž středobodem je větší 8,0" ‚plovoucí‘ širokoúhlý displej systému audio-vizuální navigace (AVN) (další informace viz oddíl ‚Infotainment‘) a 4,2" digitální displej v přístrojovém štítu před řidičem.
V závislosti na úrovni výbavy a konkrétním trhu pak Picanto nabízí sedadla čalouněná černou látkou nebo syntetickou kůží; novinkou modernizovaného modelu je řada nových textur čalounění s modernějším vzhledem evokujícím vyšší kvalitu. Kabinu dále zkrášlují černé, stříbrné nebo leskle černé akcenty ve dveřích, na přístrojové desce a kolem voliče převodovky.
Pro modernizované Picanto je též k dispozici řada interiérových paketů v módních barvách, umožňujících zákazníkům přizpůsobit si kabinu vozidla podle vlastního vkusu (v závislosti na výbavě vozidla a konkrétním trhu).
Paket Limetka zahrnuje černý jednobarevný interiér s kontrastním prošíváním v odstínu limetky a bílé polštáře sedadel, stříbrné dekory kolem voliče převodovky a výdechů ventilace, resp., stříbrné a limetkové akcenty ve dveřích. Vozidla s oranžovým paketem nabídnou černý jednobarevný interiér s oranžovým prošíváním a akcenty v kabině, vč. černých a oranžových dekorů ve dveřích. Červený paket zahrnuje černé čalounění s červenými polštáři sedadel a leskle černými akcenty, resp. červenými a černými dekory ve dveřích. A konečně zelený paket nabízí zelené akcenty po celé kabině, resp. stříbrné a zelené dekory ve dveřích a stylové čalounění sedadel připomínající džínovinu.
Pohonné jednotky
Modernizované Picanto se na evropských trzích bude nabízet se třemi novými benzínovými motory řady ‚Smartstream‘, které oproti předchůdcům přinášejí nižší spotřebu paliva i emise CO2. Uvedená řada motorů zahrnuje jednotku 1,0 litru T-GDi (zkr. Turbocharged Gasoline Direct injection – přeplňovaný motor s přímým vstřikováním benzínu) o výkonu 100 k, stejně tak jako dvojici nepřeplňovaných agregátů 1,0 litru a 1,2 litru DPFI (zkr. Dual-Port Fuel Injection) o výkonu 67 koní, resp. 84 koní.
Mezi další inovace patří 1,0 litrový motor T-GDI, který používá efektivnější systém vysokotlakového vstřikování paliva (350 barů). Zatímco u dvojice atmosférických motorů bylo vícebodové vstřikování nahrazeno novou technologií DPFI do sacího kanálu s optimalizovaným časováním ve prospěch co nejnižší spotřeby paliva.
Všechny tři pohonné jednotky jsou vybaveny novým integrovaným systémem řízení teploty (ITMS), který poskytuje účinnější chlazení spalovací komory. ITMS se liší podle charakteristik chlazení motoru podle provozního bodu motoru.
Picanto je prvním modelem Kia vybaveným novou automatizovanou manuální převodovkou (AMT). Ústrojí AMT je postaveno na pětistupňové manuální převodovce se spojkou a akčními členy řazení, které automatizují ovládání spojky a změny převodových stupňů. Jednotka AMT s jednoduchou suchou spojkou je cenově dostupným řešením pro ty zákazníky, kteří oceňují pohodlí a snadné používání automatické převodovky, aniž by však obětovali spotřebu paliva klasické manuální převodovky.
Údaje o spotřebě paliva a emisích pohonných jednotek pro modernizované Picanto budou oznámeny ještě před zahájením evropských prodejů.
Infotainment
Picanto je vybaveno větším 8,0" ‘plovoucím’ displejem systému navigace, který nahrazuje dřívější 7,0" displej. Je zde i funkce multi-připojení Bluetooth, kdy si uživatelé mohou připojit dvě mobilní zařízení současně – jedno pro hands-free telefonování a multimédia, resp. druhé pouze pro přehrávání médií. Bezdrátové propojení systému standardně podporuje technologie Apple CarPlay a Android Auto.
Picanto se systémem telematiky UVO nabízí řidiči nepřetržitý přístup k dopravním informacím, předpovědím počasí, bodům zájmu, cenám paliva a podrobnostem o možnostech parkování na ulicích i mimo ně – včetně cen, polohy a dostupnosti. Aplikace UVO, kompatibilní s chytrými telefony Android a Apple, dále majitelům umožňuje na dálku aktivovat řadu vlastností a funkcí. V závislosti na konkrétním trhu mohou uživatelé dálkově ještě před nastoupením odeslat do vozidla trasu, ověřit si jeho polohu nebo sledovat různé informativní zprávy či diagnostická hlášení.
Modernizované Picanto bude kromě toho jedním z prvních modelů Kia, který nabídne nejnovější technologii telematiky Kia UVO Connect ‚Phase II‘, přinášející uživatelům několik nových výhod ve prospěch co nejpříjemnějšího uživatelského prostředí, ať již přímo na palubě nebo prostřednictvím mobilní aplikace UVO. Další informace o technologiích UVO Connect ‚Phase II‘ zveřejní Kia před zahájením prodeje nového modelu.
Bezpečnost
Picanto přináší několik nejnovějších pokročilých systémů na podporu řízení (ADAS) automobilky Kia a řadu nových systémů aktivní bezpečnosti ke zvýšení bezpečnosti posádky, čímž se stává jedním z nejbezpečnějších vozů v dané třídě.
V závislosti na stupni výbavy pak Picanto s novými technologiemi ADAS nabízí systém autonomního nouzového brzdění (FCA) s rozpoznáváním vozidel a chodců. Picanto je dále k dispozici asistent pro zamezení kolizím ve slepém úhlu výhledu (BCA), aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA), systém sledování únavy řidiče (DAW) a systém následování v jízdním pruhu (LFA).
Systém LFA používá přední kameru a senzory ke sledování dopravních značek, řídí řízení Picanta tak, aby udržel vůz ve středu jízdního pruhu. Picanto kromě toho nabízí systém pro monitorování provozu za vozidlem s asistentem pro zamezení kolizím (RCCA), jenž upozorní řidiče a případně zastaví vozidlo, pokud zaznamená jiný zleva či zprava blížící se vůz při couvání ven z parkovacího místa.
Picanto je vybaveno signalizací nouzového brzdění (ESS), která automaticky rozbliká výstražná světla k upozornění vzadu jedoucího vozidla v případě nutnosti náhle brzdit. Asistent rozjezdu do kopce (HAC) přibrzďuje vozidlo v kopci ve snaze zajistit hladký rozjezd do svahu bez couvnutí.
Modernizované Picanto je rovněž standardně vybaveno stabilizačním systémem Kia (VSM), vektorováním točivého momentu pomocí přibrzďování kol, systémem kontroly brzdění v zatáčkách (CBC) a systémem pro zajišťování směrové stability (SLS), kdy pomáhá řidiči udržet kontrolu během brzdění a projíždění zatáček.
Kabina modernizovaného Picanta je v závislosti na výbavě a konkrétním trhu vybavena až sedmi airbagy, včetně kolenního airbagu řidiče. Kromě toho jsou zde úchyty ISOFIX k upevnění autosedaček, včetně systému horního ukotvení.
Zahájení prodeje
Modernizovaná Kia Picanto se na evropských trzích včetně České republiky začne prodávat ve třetím čtvrtletí roku 2020, včetně jedinečné sedmileté záruky Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu.