5. července 1935 se spisovatel Karel Čapek s herečkou Olgou Scheinpflugovou vydali vozem Škoda POPULAR na předsvatební cestu do Alp.
Škoda AUTO si letos připomíná 125 let svých počátků v roce 1895 i řadu dalších zajímavých jubileí. K nim patří i to spojené s příběhem slavného českého spisovatele Karla Čapka, který patřil mezi spokojené zákazníky automobilky Škoda.
Majiteli automobilů vyráběných v Mladé Boleslavi již od roku 1905 se během následujících desetiletí stal bezpočet významných domácích i zahraničních osobností. Z období první československé republiky (1918–1938) připomeňme prezidenta T. G. Masaryka (Škoda Hispano-Suiza), operního pěvce Pavla Ludikara (Škoda Superb), fotbalového brankáře Františka Pláničku (Škoda POPULAR) nebo dramatika, spisovatele a novináře Karla Čapka (1890–1938). V jeho domácnosti se vystřídaly dva automobily Škoda, vlastněné partnerkou, herečkou Olgou Scheinpflugovou (1902–1968). Karel Čapek totiž pro závažné onemocnění nezískal „vůdčí list“, tedy řidičský průkaz. Pro delší cesty dvojice využívala služeb profesionálních řidičů..
Prvním vozem byl podle dobového záznamu dochovaného v archivu Škoda Muzea základní model tehdejší mladoboleslavské nabídky, litrový čtyřválec Škoda POPULAR typu 418. Šlo o uzavřený dvoudveřový automobil v hodnotě 19 900 Kč. Čtyřsedadlový POPULAR o výkonu 22 k (16 kW) bez posádky vážil asi 750 kg a dosahoval rychlosti 90 km/h při spotřebě 7,5 l na 100 km. V pátek 5. července 1935 se Karel Čapek s Olgou Scheinpflugovou vydali vozem Škoda POPULAR na dovolenou do Alp a na Slovensko, během níž spisovatel požádal herečku po 15leté známosti o ruku. Po návratu do Prahy je 26. srpna 1935 POPULAR dovezl na svatbu.
V reklamní kampani značky Škoda se v roce 1935 uplatnilo dobrozdání populární umělkyně, pózující s vozem POPULAR na vysokohorské silnici: „Dopis Škodovce. Ráda podepisuji, že zasněžené hory v pozadí jsou nekašírovaná skutečnost a naprosto žádné divadelní dekorace. Jsou to pasy Švýcar a Dolomit, jichž výšku 2200 m Popular vyjel bez práskání bičem. Mám na svůj malý vůz hezké vzpomínky jako žena i jako šofér, tak až ho roztrhám, koupím si asi zase něco z Vašich stájí. Srdečně Olga Scheinpflugová.“
V pondělí 8. března 1937 vystřídal v domácnosti Karla Čapka původní POPULAR automobil střední třídy Škoda Rapid, opět s dvoudveřovou uzavřenou karoserií. Tímto čtyřmetrovým vozem, dosahujícím díky čtyřválci 1386 cm3 o výkonu 31 k (23 kW) rychlosti až 100 km/h při 9,5litrové spotřebě lihobenzínového paliva, se manželé v létě 1937 znovu vydali do Alp. Tentokrát je asi 3500 dlouhá trasa dovedla až do Chamonix, na úpatí Mont Blanku. Čapkovy vozy POPULAR a Rapid se do současnosti zřejmě nedochovaly.
V areálu Památníku Karla Čapka ve Staré Huti u Dobříše, tedy romantického letního domu se zahradou, kde slavný spisovatel strávil většinu času od podzimu 1935 do své smrti 25. prosince 1938, se dochovala garáž ve velmi autentickém stavu. Nově je v ní vystavena dobová Škoda Rapid, která připomíná vztah slavného spisovatele k domácí automobilce - exponát nese výrobní číslo 48 443, vůz Olgy Scheinpflugové měl 48 434. Kontrola obou „chassis“ (podvozků) proběhla v automobilce ve stejný den 12. ledna 1937, shoduje se i datum dokončení obou vozů 13. ledna.